Pro Leader (knorrleader). - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pro Leader (knorrleader).

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av guleböj
    Vad hände med "supratress" och andra material ? ( ej testat själv)
    P-U m fl brukar ju prata sig varm om den men kanske inte finns i så tunna dimensioner...
    Supratress är ganska lik PL... Jag tappade en gädda inte alls så länge sedan när jag provade supratress när jag använde en balansare av modellen större i en sjö som kryllar av gäddor... Första nedsänkningen så högg det till och tafsen gick av i mitten.

Om man vill ha tunntafs så testa Canelles Surfstran (utan coating) eller Canelles Surflon (med coating)

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
      Hasse G, kommit åt den. Ja det gör man ju hela tiden. Speciellt när nån stor borre drar i tafsen. Smörja var ordet. Att dina har hållit, kanske beror på att du har kommit på superknuten Hugo. Nä, grejen är ju att den är rak från början. Men blir ett dragspel direkt. Har inte ett piss med nån knut som vissa påstår. Ett napp då är den kaputt. Man får väl börja med nylon som tafs igen. Om inte den dyra för 150 kronor är bättre. Kommer inte på namnet bara.
      Surflon är det kans du tänker på? Det är orligt mjuk och fin.

Men till borren borde väl en tjockare FC tafs vara toppen? Det finns ju ingen tafs som klarar gäddtändskav bra. Ingen mjuk iaf.
      sigpic

Kommentera

ja kör me proleader som taffs till balanspirkar och den funkar bra för mig
        pike e nice!

Kommentera

Elanen! Jag har t.o.m kortat tafsarna vid krokbyte utan problem. På dom fyra som jag har på spöna nu, har jag fått minst 100 Abborrar o Gäddor. Fortfarande utan knorr el lösa trådar. Så det där med skit vet jag inget om. Men jag har nog inte den tunnaste spolen heller men det funka.
          Senast ändrad av HasseG; 2005-02-09, 23:11.

Kommentera

Kör också en del med Pro leader. Har inte heller haft några problem.

Kommentera

använder proleader till gäddflugfisket och är mycket nöjd! Knorrar den sig är det bara till att dra den mellan fingrarna så rätar den ut sig igen.

Kommentera

Nu använder jag den som tafs till pimpel. Och jag har en tunn dimension. Om den är så dålig för gäddor. Vad är då vitsen med den som tafs. Trodde att Pro Leader var just för att inte tappa beten. Tror det var 0.17 jag köpte. Finns det inget material som funkar som tafs och mot just gäddkäftar. Snart kör man med tunn ståltafs när inget verkar funka.
                Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
                  Nu använder jag den som tafs till pimpel. Och jag har en tunn dimension. Om den är så dålig för gäddor. Vad är då vitsen med den som tafs. Trodde att Pro Leader var just för att inte tappa beten. Tror det var 0.17 jag köpte. Finns det inget material som funkar som tafs och mot just gäddkäftar. Snart kör man med tunn ståltafs när inget verkar funka.
                  ProLeader fungerar rätt bra som "nödtafs" när man egentligen inte är ute efter gädda som vid jiggfiske eller pirkfiske efter abborre. Men man får kolla den efter ett par gäddor, den nöts ut efter ett tag. Har kört mycket med Proleader och klarat slumpgäddor på över fem kilo utan problem. På sistone har jag provat lite med Surflon Micro Supreme i 6 kilos varianten, den verkar riktigt bra. Finns på AB.
                  Är man däremot ute efter gädda ska man välja rätt kraftig ståltafs.

Kommentera

Är man ute efter gädda så finns det ingen anledning att använda tunn smidig tafs... Är man ute efter gös eller abborre och vill klara av att en gädda hugger så fungerar Pro Leader OK. Men det finns bättre varainter ute på marknaden...

Kommentera

jag använder mig av proleader när jag jiggfiskar och metar gös eller abborre, det är med som en nödtafs om man skulle få på en gädda, det är ingenting jag använder till riktat gäddfiske! jag har använt 8kg och 12kg och om man får en fisk brukar den krulla till sig men det är bara att räta ut den mellan naglarna. kanske inte fungerar lika bra med 5kilosen som du använder..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 127 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen