Ädelfiske norra Bohuslän? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ädelfiske norra Bohuslän?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag fiskar oftast i havet då det ger flera arter och nästintill fångstgaranti. Torsk och havsöring är väl det jag oftast jaagar men även plattfisk och havskatt ska få syna durken ivår sen blir det naturligtvis en del makrill till hummeragn. Insjöfisket blir bara några gånger på sommaren till Odhnersjöarna för öringfiske och någon tur till ranebo och meta abborre.

Kommentera

Okej, spännande! Jag fiskar enbart makrill i havet, och samma anledning till hummer fisket. Är nästan i dina hemtrakter när jag är ute och dörjar. Ligger ofta på utsidan koster, och runt i kring ramsö. Makrill är den fisken jag får mest utav inom allt fiske, men det är inte så konstigt för det är ingen större konst att dörja, men naturligtvis så har man sina bonus ställen! kör du gamla hederliga träburar eller kör du carapax? Har alltid kört med morfars gamla burar ( i trä) och dom väger säkert 15kg minst. Fick mej en ny fin carapax till jul, så det blir till att uppdatera hommertenerna!

Kommentera

Jag har provat lite olika tinor och nu är det tunga carapax som gäller, då de fiskar bra och står stadigt på botten när det stormar, fiskar utomskärs och har förlorat de lättare tinorna. Ja makrill blir det mycket av när vi fiskar efter den, kör oftast med häckla ute vid spira och bergtopparna upp mot segelskär. Kanske vi möts därute i sommar

Kommentera

Det är Lars hansen som jobbar på Bazar, även hans namn som pryder fiskeklubbens hemsida! =P

Kommentera

Ja jag kände igen han när jag var inne på deras sida, trevlig kille som har en del att berätta när jag träffat han på Nordby.
            Ursprungligen postat av Trassel i meda Visa inlägg
            Det är Lars hansen som jobbar på Bazar, även hans namn som pryder fiskeklubbens hemsida! =P

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 209 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art