Ädelfiske norra Bohuslän? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ädelfiske norra Bohuslän?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ädelfiske norra Bohuslän?

Hejsan.
    Hoppas att jag lägger detta inlägg på rätt ställe?
    Detta är mitt första inlägg här på fiskesnack.
    Jag bor i norra Bohuslän i Strömstad. Och tänkte höra med er som har kunskap och erfarenhet.
    Vart kan jag fiska efter ädelfiskar i riktigt bra flugfiske vatten, och som inte är "jätte" långt ifrån där jag bor(har bil och körkort)? Även Norge om det finns bra fiske vatten i närheten! Sen har jag en annan fråga , om ni har erfarenhet eller har hört något om detta spö jag har köpt mig? Är det skit? Eller duger det till en amatör som mig? köpte det på fiskeflugor.se http://fiskeflugor.se/product/4111-f...ild-trout.html
    Med vänlig hälsning,
    Nicklas Johansson

Orginal odhners sportfiskeklubb har dom absolut bästa fiskevattnen här i området. Hur du ska lyckas få medlemskap där vet jag inte om du inte har bra kontakt med någon som redan är medlem. de har ett begränsat antal medlemmar och lediga platser ärvs som regel äfter rekomendationer. Har själv fiskekort där då jag nära vän med en markägare..

Kommentera

Tjena!

Vet inget om något bra vatten i Bohuslän men jag köpte mej ett kit ifrån fiskeflugor i våras och första turen slutade med att toppöglan hängde i slutet på fluglinan :S lätt fixat dock men efter kanske 10:e passet så gick spöt av mitt i ett kast samt att man köpt en del andra små grejer där som gått sönder fort, så ja kommer hålla mej ifrån deras grejer iaf, känns som att det e lite för mkt prylar som gick sönder för fort för att kalla alla för måndags ex.

Kommentera

Köpte även en rulle ifrån dom en #6 rulle samt en #6 lina och när ja skulle spola på linan och backingen så kunde ja inte veva in dom sista 5 metrarna för att det fanns inte plats :S

Kommentera

Okej, ja mitt set var ju inte det billigaste, så jag hoppas att det håller. Annars är det ju inte så svårt att begära pengarna tillbaka om ditt spö har gått sönder? Har sett på olika videos med spö ifrån deras sida, och dom verkar ju funka bra iallafall. Tack för svaret!

Kommentera

Om du kontaktar http://www.larshansen.se/ssfk.html kan du säkert få tips på fler fiskevatten.
            Annars är ju havsöringsfisket bra på vår och försommaren längs med kusten.

Kommentera

Tack för tipset Clas-Göran! Skall kolla in på länken på en gång och kika!

Kommentera

Deras hemsida är inte så uppdaterad, försök få tag på Lars via mejl eller telefon för bästa info. Jobbar en kille på outlett i nordby som fiskar mycket runt strömstad och har en del info, kommer inte ihåg vad han heter men fråga i kassan så vet dom. De har en bra fiskeavdelning med bra priser också
                Senast ändrad av Classe71; 2013-01-20, 11:25.

Kommentera

Ända anledningen till att jag följer med tanten och handlar där bland alla norrmän

Kommentera

Haha, jag bor i skee och tjejen jobbar på nordby, jo jag vet vem han är handlar också mina fisketillbehör där, och han är en jäkel på allt inom fiske skall fråga nästa gång jag har vägarna förbi! Vad fiskar du för nånting? Ja nordby är inget ställe msn åker till om man inte gillar att trängas med våra kärra "nörskar" tack än engång!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 141 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen