Fiskevänner i Växjö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskevänner i Växjö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Fiskevänner i Växjö?

Tävlingen i Hulevik är en ren trollingtävling efter gös. Spinn och vertikal är inte tillåtet. Vill man åka en halv dag och brottas med de stora trollingskeppen på åsnen så tror jag det är v.28. Om man gillar spinnfiske efter gädda så kan jag hänvisa till de tävlingar vi åker på utmed kusterna i Blekinge och från Kalmar till Västervik. Vår och höst är det tävling nästan varje helg. Jag kan tipsa om billigt boende. Fisket bedrivs inne i skärgårdarna så en 3 meters båt med 2,5 hästars motor räcker. Man får även fiska från land. Många av tävlingarna har jättefina prisbord som lottas ut. Och sen brukar första pris ligga runt 10000:-
    sigpic
    http://jerkskadad.blogspot.com

Kommentera

Sv: Fiskevänner i Växjö?

Jag fiskar en hel del i åsnen. Det är en grym sjö med stor potential. Tyvärr så har nätfisket tagit bort nästan all storgös i sjön. Nuförtiden finns här mest smått. Runt 2kg. Däremot finns det jäkligt stor abborre på sina ställen. Gädda finns också mycket men jag har aldrig krokat nån större.
      Håller med tidigare talare att det är för jäkla sorgligt att man inte kan vara proffsig och köra C/R på tävlingarna. Framförallt Hulevikstävligen. Blir en massa fisk som bonkas i onödan. Vi var med på en nystartad tävling i åsnen förra året där man bara fick köra spinn och vertikalfiske. Mycket lyckad! Tävlingen utgår från kärrasand camping. Dock så var det inte heller C/R men jag hoppas dom ändrar det inför årets tävling!

Kommentera

Fiskevänner i Växjö?

Härligt! Finns det några bra sjöar i närheten? Annars kan du säkert hänga med oss och testa vårat nya vatten!

Edit: Svar till Esson86
        Senast ändrad av HajfiskarN; 2013-01-25, 13:52.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 114 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art