Idag stack jag ut med angeldonen och ett pimpelspö. Tyvärr blev jag ensam, förutom två gäddor som "dök" upp. Nu när jag kommit hem märker jag att mina händer är rödflammiga, särskilt fingrarna och det "bränner" ganska bra. Jag har smort in dem, men det gör lite ont. Någon som har några lindrande tips eller en karta tramadol/panocod att bjussa på?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Frysskador på händerna
Collapse
X
-
En kompis till mig var nere i sikviks båtklubb en höstkväll när han var ca: 12 år och fiskade efter gädda. Då när man var så liten var det en stor lycka om man fick en ändaste gädda per gång men just den kvällen fick han hela 5 gäddor och tror du han ville sluta fiska då den kalla höstkvällen? nej tyvärr så fortsatte han att kasta å kasta sen när han kom hem så hade han så ont i händerna så han itne visst vad han skulle ta sig till! Efter besök hos doktorn så var blodkärlen sönder i händerna och efter det fryser han om händerna välldigt lätt.. han spenderar otåliga hundra på värstingvantar och värmepåsar mm och ibland är vi tvungen att avbryta fisket för han fryser så mycket..
-
Ursprungligen postat av GardenGnome
Tramadol/Panacod är väl ändå att ta i?
Fingrarna ser lite såriga ut, men det gör inte ont längre i allafall. Jag har ett par fingertoppslösa handskar men jag vill ju inte ha dem på mig när jag skrapar ihop isslask för att fästa angeldonen. Jag antar att jag får fästa ett don, värma händerna, fästa nästa osv. En läxa har jag lärt mig i allafall och hela kroppen består av träningsvärk idag.Senast ändrad av Andreas; 2005-01-31, 11:19.Matpaus? Fisken kan ju finnas i nästa kast!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av AndreasIdag stack jag ut med angeldonen och ett pimpelspö. Tyvärr blev jag ensam, förutom två gäddor som "dök" upp. Nu när jag kommit hem märker jag att mina händer är rödflammiga, särskilt fingrarna och det "bränner" ganska bra. Jag har smort in dem, men det gör lite ont. Någon som har några lindrande tips eller en karta tramadol/panocod att bjussa på?
Det går ju över, händer ju varje ggr. man varit ute att det bränner och sticker på ett obehagligt sätt efteråt när man kommer hem till värmen. Men det är det värt:dsigpic
Kommentera
-
OM du förfryser sig blir huden vit (efter att den varit röd). Inget bra alls som en del påpekat här.
För att lindra detta kan man smörja på ringblomsolja. Kan tänka mig att det finns på någon hälsokostbutik.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
igår, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 274 visningar
1 gilla