Gör som jag, tappa ca 10-15 st laxar i storlek större, pga olika anledningar. Till slut så hamnar man i ett stadie där man helt enkelt inte bryr sig längre :p
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
hur kommer man över tappad fångst?
Collapse
X
-
Det är svårt att komma över tappad fisk och vissa fiskar glömmer man aldrig. Tänk att drömfisken finns kvar där ute och att du vet hur man lurar den.
A bad day of fishing is better than a good day of work.
http://markusfiske.blogspot.com
Kommentera
-
Tappade fiskar - risken att man tappar en fin fisk som huggit - hör ju till det som gör fisket spännande. Hur kul vore det om det alltid nappade och om man alltid fick upp de fiskar som högg? Ibland beror en tappad fisk på ren otur men ofta lär man sig (eller kan man i alla fall lära sig) något av att en fisk kliver av. Förhoppningsvis gör det en till en bättre fiskare. Många av de fiskeupplevelser som verkligen etsat sig fast i mitt minne är av stora fiskar som jag inte lyckades besegra.
Kommentera
-
Vissa fiskar kommer man helt enkelt inte över...
Fiskade Slough Creek i Montana för ganska exakt ett år sedan. Vi hade varit ute hela dagen i 38-40graders värme, utan möjlighet till skugga. När kvällen kom åkte vi till en sträcka inne i skogen (med facit i hand borde vi tagit den sträckan på dagen istället). Lugnt, nästan stillastående, glasklart vatten.
Ett gäng Cut throats cirkulerade och åt myror. En del av dom runt 50cm.
Jag vet inte hur många mothugg jag missade den kvällen. Men många var det. Det blev kallare och mörkare och kasten blev sämre och sämre, men jag gav mig inte. Hustrun och resesällskapet Jocke hade redan tröttnat och stod och väntade på att jag också skulle ge upp. En större fisk vakade nedströms. Små försiktiga vak, men man såg att den flyttade mycket vatten. Gjorde en sista ansträngning och dängde iväg flugan 20-22 meter, vilket får räknas som långt med tanke på den lätta utrustningen. Fast fisk! Den gjorde en rusning på 5-6 meter (Cut throat rusar inte!!!) sen några gungningar i spöet och flugan kom farande tillbaka. Hur stor den var vågar jag inte ens spekulera i. Men stor. Det var ganska tyst i bilen de två timmarna hem till stugan.[FONT="Arial Black"]Förstår mej inte på sport där det inte nappar..[/FONT]
Kommentera
-
förstår inte hur man kan fästa sån vikt vid en tappad fisk....en tappad fisk är en tappad fisk....det ingår liksom i denna sysselsättning och gör den till vad den är...bara ruska på sig och nöta vidare, och som någon skrev, förhoppningsvis lära nåt av det...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Att tappa en fisk, för att man själv gör bort sig eller otur är en sak man kommer över hur snabbt som helst.
MEN när polaren... Slår av fisken med håven eller snurar runt sin egna lina runt spöet så man inte kan veva in lina (Hålla sin egna lina spänd vid drilling) är fan så mycke värre...Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.
Kommentera
-
Sant, men fortfarande ingen man bör ligga sömnlös över....det är ju bara en fisk bland alla andra,som dessutom förhoppningsvis fick friheten åter utan att syna en människohand eller få andra men...Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inläggAtt tappa en fisk, för att man själv gör bort sig eller otur är en sak man kommer över hur snabbt som helst.
MEN när polaren... Slår av fisken med håven eller snurar runt sin egna lina runt spöet så man inte kan veva in lina (Hålla sin egna lina spänd vid drilling) är fan så mycke värre...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Äter inte fisk, finns för mycke annat att äta istället.Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggSant, men fortfarande ingen man bör ligga sömnlös över....det är ju bara en fisk bland alla andra,som dessutom förhoppningsvis fick friheten åter utan att syna en människohand eller få andra men...
"Men" tror jag den redan har, finns miljoner med folk som kastar runt dem i håvar med knutar, stora maskor så fenorna blir som penslar osv. Även folk som använder huggkrok på fiskar de senare ser är för små för att ens ta upp...
Så tragist som att ligga sömnlös har de aldrig blivit, man får upp vilken fisk som helst när man sover å drömmer.
Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
13 svar
3 157 visningar