Storslokens hemsida - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Storslokens hemsida

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lucius-Har ännu inte hittat ett inlägg med personliga påhopp som kommer från någon bakom http://www.storsloken.se/ Däremot har vi blivit angripna av en handfull bara från detta forum.Lite humor och parodi tror jag nog att även du mår lite bättre av.Sedan de som tror att vi utrotar gäddan pga den tävling vi anordnar vill jag tala om att förra året togs det 1 gädda per 6.5 har.
    Tror inte något gäddbestånd lider av detta promillefiske.Sedan tävlingen i Höglunda bedrivs på ett ännu större område, har inte räknat ut arean på detta ännu men statistik från den tävlingen finns på http://www.storsloken.se/hoglunda.html För den som har lite att göra kan ju räkna ut arean på Gesunden Jämtland och publicera det häpnadsväckande resultatet här.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jon
      Lucius-Har ännu inte hittat ett inlägg med personliga påhopp som kommer från någon bakom http://www.storsloken.se/ Däremot har vi blivit angripna av en handfull bara från detta forum.Lite humor och parodi tror jag nog att även du mår lite bättre av.Sedan de som tror att vi utrotar gäddan pga den tävling vi anordnar vill jag tala om att förra året togs det 1 gädda per 6.5 har.
      Tror inte något gäddbestånd lider av detta promillefiske.Sedan tävlingen i Höglunda bedrivs på ett ännu större område, har inte räknat ut arean på detta ännu men statistik från den tävlingen finns på http://www.storsloken.se/hoglunda.html För den som har lite att göra kan ju räkna ut arean på Gesunden Jämtland och publicera det häpnadsväckande resultatet här.
      Trots att jag är medlem i SGK och helt står bakom de hånade etiska reglerna så måste jag säga att de som utformat storslokens hemsida har en stor portion humor. Om ni slår ihjäl ett antal smågäddor nån gång per år är egentligen helt ointressant. Men som jag ser det är givetvis skaparna av hemsidan väldigt medvetna om vilka reaktioner den skulle skapa. Syftet är uppnått, extrema åsikter skapar motreaktioner. Men, fisket med gäddsax är för mig helt obegripligt. En självutlösande krok som då och då prickar ögat på fisken som sedan får vänta oftast rätt många timmar på den befriande avlivningen. Var ligger det roliga? Var är det "sportsliga" i fisket? Var är fiskeskickligheten? Angeldon är en sak, men saxar? Bevisar inte det bara att man är fruktansvärt oduglig på att kroka en fisk på egen hand?

Kommentera

• Jon> Jag har inte lyckats lista ut vilka nich Team Utrotarna skriver under i sitt eget forum, och ärligt talat så har jag inte orkat lusläsa det. Sune hävdar exempelvis att David L driver en tävling i en känd fisketävling enbart för att han och hans vänner ska få priser från sponsorer och liknande. Han skriver också att David lurat företagen att ställa upp. Letar jag vidare hittar jag en hel del, visserligen ironiska, påhopp om fisket och fiskare i södra Sverige. Jag bryr mig inte nämnvärt, men sluta tjura när ni får samma ironi tillbaks. Torkad gädda som potensmedel, var ju exempelvis ganska kul tyckte jag själv.

Vem har skrivit att er tävling hotar att utrota gäddan? Inte jag, inte David...vem?
        Allt är mört som glimmar!

Kommentera

• Det märks att jag var trött. nich=nick. Känd fisketidning ska det vara.
          Allt är mört som glimmar!

Kommentera

• vad är C&R

Kommentera

• vad är C&R
              hahahaha efter 148 inlägg måste det gå att lista ut.

Kommentera

• Storsloken.se tänker även på barnen!Vi kommer mot vårkanten att starta en gäddfiske skola,så att även de minsta kan följa med på gäddfiske.Läs mer på

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jon
                  Storsloken.se tänker även på barnen!Vi kommer mot vårkanten att starta en gäddfiske skola,så att även de minsta kan följa med på gäddfiske.Läs mer på

Men 22.000 kr är väl inte alltför många som vill spendera på en sån kurs, eller?

Kommentera

• Lägg ner tråden!

Det kommer i alla fall ingenting gott ur den, med undantag av att det är några nötter som sitter och skrattar sig harmynta över reaktionerna!

Bemöta ironi med seriösa inlägg spär bara på

/D

Kommentera

• www.storsloken.se presenterar nu "Gäddbibeln" Där du hittar fakta om gädda.
                      Gäddbibeln är under konstant uppbyggnad, så är det något du behöver veta om gädda?

Så besök http://storsloken.se/forums/forumdisplay.php?f=19

Storsloken.se "Bara gädda"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 012 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art