Men jag håller med Danne, varför ska C&r bara handla om gädda ? Släpp allt du inte själv tänker äta. Tex en vinter togs det från min båt 44 Hö på två man , jag behöll 4-5 själv...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Storslokens hemsida
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av KG?Jodå, har även ätit stora gäddor. Tycker nog att fylld glödstekt gädda kan vara en delikatess, även om jag hellre äter både abborre och gös. Däremot släpper jag trots det tillbaka de större exemplaren av alla tre fiskslagen av orsaker som jag redogjort för i tidigare inlägg.Smaken är som baken...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av DanneXaphod - förstår vad du menar, men det handlar inte om en handfull fiskar utan om lite mer fångster än vad som funkar för ett "för-galleriet-foto". Det är eg inte där skon klämmer för de som debatterar just i den sakfrågan. Vad riktigt det är är för mig oförstående.Smaken är som baken...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av xaphodFylld glödstekt gädda låter gott, har du nåt recept på det?Senast ändrad av KG?; 2005-01-21, 23:13.
Kommentera
-
Jag tycker nog att man ska hålla på med C&R men man kanske ska se över hur man gör det.
Att på en fiskedag fånga och släppa tillbaka 30fiskar kan nog ses som ett onödigt plågeri av fisken. Att sen fånga och behålla 2 eller fånga och släppa tillbaka 2 är nog OK. Man kan ju faktiskt sluta fiska när man fått ett par stycken och känner sig nöjd.
Det är nog så man får tänka om man vill kunna bemöta allmänhet och veganer med accepterade argument.
Detta med att ta rätt på fisken är en av anledningarna att jag slutat fiska gädda. Jag vill inte äta den alltså är det inte roligt att fånga en massa gäddor. Jag får fortfarande en hel del gädda men då som bifångst vid mitt gösfiske och dessa släpper jag till 90% tillbaka. Behåller någon då och då till svärföräldrarna som gillar gädda.
Nej det bästa vi kan göra är att sluta föra krig mellan C&R och C&K anhängare. Detta krig är det som kan ge veganer och andra det vapen som vi inte vill att de ska få.
Kommentera
-
Nu sänder jag bud efter många fiskare, säger Herren, och de skall fiska dem. Sedan skall jag sända bud efter många jägare, och de skall jaga dem ner från varje berg och varje höjd och ut ur klyftorna.
Jer 16:16
Profetens liv ett tecken för folket
Herrens ord kom till mig:
HAha där ser ni, det är bara att fortsätta klubba Gädda enligt bibeln.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KG?Recept vet jag inte. Men man tar en gädda på 1,5-3,5 kilo och tar ur den och avlägsnar huvudet. Fyll buken med mycket smör, lök och tomat. Det går att plocka i det mesta man tycker passar. Sen smörar man ovansidan av gäddan och slår in den i smörpapper följt av ett par dagstidningar. Det gäller att packa väl så att tidningspapperet inte brinner onödigt mycket. Sen lägger man den på glöden (helst bricketer,eftersom det glöder längst) ungefär 15-20 per sida. En del kör med folie, men då blir smaken mer kokt än grillad. Kanongott!Smaken är som baken...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av kal_erixontill de som slår ihjäl fisk utan att äta upp dem.
knycker ni grannens katt och plågar för att sedan slå ihjäl också eller?
edit-> för de vet alla att kattbestånden formligen exploderar om ni tar bort de största. bara att fortsätta bonka!Smaken är som baken...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 011 visningar
1 gilla
|