Storslokens hemsida - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Storslokens hemsida

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jon, Hmm..det verkar ju vara gott om gädda sjön..ni har inte funderat på fisketurism, skulle ju kunna ge en del inkomster och arbetstillfällen till bygden ? och kanske minska eventuellt bidragsberoende.....eller är motivationen dålig?...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Danne
      Tror banne mg att det historiskt har dött lika många barn av gädda som av varg
      frågan é om inte fler barn dött av gäddben i halsen än av varg.....
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

• säger som stizo: tragiskt, resten är det nog bäst jag håller för mig själv!!
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

• kollar man på personerna som syns på bilderna skäms man dom, förstår att de inte får uppmärksamhet på nåt annat sätt.

men men finns alltid spån som ska förstöra och jävlas.
          [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Danne
            Provokativt och skev attityd. Att ganska säker på att det inte är deras syfte men att gallra lite gädda i det vattnet skulle nog bara göra gott om man ämnar att kunna få lite större individer. Såg ut att vara ganska taniga smågäddor. Sportfiskemässigt höjjer det vattnet. Onekligen mycket fångst på bara 24 båtar á 4 timmars fiske. Etik och fiske är annars en oändlig diskussion. :-)

Gallra är bra i vissa vatten om man önskar skjuta fisket mot större individer förutsatt att man inte är selektiv på större individer. En sådan syn på gäddan som art är tragisk. Fast sidan är ju rätt kul också :-)

Ska vi annordna en tävling däruppe och bonka all öring?
            Nätfisketävling under en vecka?
            sigpic

Kommentera

• Jag slog ihop de 3 olika trådarna om samma sak bara så ni vet.
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jon
                Ni catch & release vänner som inte anser att ni plågar gäddan kan väl ställa upp på ett test då.Ni tar en jättetugga över en rapala magnum sedan drar och sliter jag så att det tjuter lite i slirbromsen.Några minuter senare kan ni få avgöra om det gjorde lite ont.Eller om ni kände er totalt oberörd
                Klart som korven gäddan plågas catchad som releasad.
                Men gäddan plågas ju oavsett vad! Även om du kör Catch & Realse eller klubbar den så får väll gäddan en krok i munnen vilket som och blir skadad!? Om gäddan inte börjar blöda eller ser skadad ut så varför ska man inte släppa tillbaka den om man inte ska ha den till käk? Jag tror gäddan hellre vill gå tillbaka än att bli katt mat. Värdelös jämnförelse, undrar hur du tänkte?
                Senast ändrad av David Söderlund; 2005-06-13, 20:48.
                Har som rekord gädda på 7kg hittills. Nu i sommar ska jag ändra rekordet till 10kg.

Kommentera

• Helt sanslöst sjuk tävling det där. Återigen, att ta hem matfisk motsv. är det absolut inget fel på men detta är ju f*n rent massmord.

Jag tycker inte frågan handlar om vad för fisk man slår ihjäl eller i vilket syfte, detta är orespektfullt mot individerna (gäddorna), att bara döda dom och sen kasta dom i skogen. Vistt syftet kanske är att få ett bättre fiske på fettfenorna, men var dras gränserna? Har man rätt att ta så många liv för en sådan sak?

Jag tycker definitivt inte att man har det om man dessutom åtlar fångsten år räven. Blir så förbannad.

Kommentera

• Det är ju klart att gäddan plågas lika mycket under drillning oavsett c&r eller bonk. Misstänker dock att gäddan föredrar icke bonk det samma måste ju gälla alla fiskar...och människor också för den delen...skulle ju själv föredra att inte bli klubbad efter besök hos tandis..;o). Men visst ur artens gäddas fortbestånd har c&r liten betydelse...men om det inte fyller ett ändamål att döda fisk anser jag det oetiskt. Troligen är det ju så även i storslokens vatten vid deras fiske att antalet individer ökar som i sin tur går hårdare åt eventuell "ädelfisk" som ju annars kunnat motivera bonkandet...ett rimligt motiv finns inte därav den raljanta tonen hos förespråkarna...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 017 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art