Hur ser din drömbutik ut? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur ser din drömbutik ut?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur ser din drömbutik ut?

Tillsammans är vi en stor samling köpkraftiga personer vilket gör att vi förmodligen kan förbättra både fysiska och webbaserade fiskebutiker.

Därför tänkte jag att vi kan starta en konstruktiv tråd om hur "din drömbutik" skulle se ut och fungera. Gissningsvis kommer merparten av butikerna hålla koll på tråden så skriv gärna så konstruktivt det bara är möjligt.

Exempel på diskussionsunderlag:
    - Utbud
    - Service
    - Priser
    - Aktiviteter
    - Kunnande
    - M.m.

Jag vill att ni undviker att nämna butiker vid namn i denna tråd då min tanke är att det skall vara en öppen diskussion i ren allmänhet.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

För mig är det viktigt att ha det som Happyangler, kunna bestämma vilket märke man vill ha, vilket typ av spö osv, bara genom att bocka i en ruta! Jag är relativt ny inom detta, så happyangler är den enda sida jag vet med detta system!

Kommentera

Min personliga tanke är väl att fraktpriserna borde pressas, det känns nästan som en käftsmäll att det kostar mer i frakt för kunden att köpa från en svensk butik än att köpa från många länder i Europa och till och med Kina.

Jag kan heller inte släppa tanken på att så få butiker erbjuder både höger- och vänstervevade versioner av multirullar på alla modeller som de har i sortimentet och som så klart finns i båda versionerna. När så många fler hellre skulle valt en vänstervevad än högervevad så borde butikerna uppmärksamma det.

Ett stort utbud är så klart en viktig aspekt.

Priserna på produkterna känns som det inte kommer ändra sig nämnvärt, men att en del butiker har saker för låt oss säga 500 kr och så går man till en annan butik som säljer samma vara för 1100 kr. Drömbutiken i mina ögon skulle hålla stenkoll på prisbilden och garantera en matchning av billigaste man kan hitta i andra nätbutiker. Det finns ju redan och verkar inte vara alltför dålig vinst i dessa företag ändå.

Kanske behöver nämna igen att det är vad jag själv tycker, söker ingen diskussion där någon försöker bortförklara sig eller försvara några butiker. Jag förstår att företagsklimatet är hårt men dessa punkter vill jag gärna att man blev bättre på. Om inte för sig själva som butik så för kunderna och hur dessa ser på butiken.

Kommentera

Jag skulle gärna se butikerna väldigt välsorterade med samma typer av beten hängandes bredvid varandra. Sedan skulle en liten pöl med vatten vara bra så man kan testa gången på betena innan köp av en ny modell exempelvis.

Kommentera

Det ska naturligtvis vara en fysisk butik, inte någon jämrans hemsida. Med atmosfär och kunnig personal. Ett ställe där man ofta springer på fiskekompisar (eller åtminstone andra fiskare) när man tittar in för att klämma på grejorna.

Kommentera

Ursprungligen postat av orient Visa inlägg
            Jag skulle gärna se butikerna väldigt välsorterade med samma typer av beten hängandes bredvid varandra. Sedan skulle en liten pöl med vatten vara bra så man kan testa gången på betena innan köp av en ny modell exempelvis.
            Ja det vore ju inte så dumt att kunna testa både beten, rullar och spön! Sen kunnig, trevlig, serviceinriktad personal samt bra priser är ju inte fel.

Kommentera

Så här ser min drömbutik ut.

Den ska vara fysisk.
              Man ska känna sig välkommen.
              Personalen ska veta vad dom snackar om.
              Bra priser.
              Brett sortiment.
              Man ska kunna få titta i hans kataloger och beställa det man vill ha och samtidigt veta att man får ett bra pris utan tjafs.
              Ibland så kanske man får någon pryl att testa.
              Sen ska det snackas fiske och all möjlig skit hela tiden, mycket garv och tråkningar givetvis.

Egentligen är det ingen drömbutik, för precis så är det där jag handlar. Att det är så beror nog mycket på att man varit relativt "trogen" genom alla år och att man är den man är. Klart att där finns brister också men man kan inte få allt.
              m v h
              Bb
              [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
              [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Bra utbud med bra priser såklart!
                Lättöverskådligt så att man enkelt kan se alla prylar.

Bra sorterat med wobbler, jerkbaits, spinnare, meteprylar och sådant var för sig.

Trevlig och kunnig personal som hjälper till.

Bra webbutik som är enkel att förstå och där det uppdateras konstant så att man ser lagerstatus. Tråkigt när man beställt något och får veta att den varan är slut.

Snabb leverans.

Gärna lite annorlunda produkter och märken som det inte finns så gott om här i Sverige. Amerikanska spön och beten m.m. Inte bara Storm, Rapalla, Savagear, shimano och Abu garcia.
                Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Kunnig personal, bra pris, snabb frakt, smidig webbshop, det som finns på webbshopen ska finnas på lager, MASSOR med prylar från alla världens kanter inom allt fiske (utom flugfiske, helst inte ett flugspö i hela butiken då det tar plats)

Fri frakt är också riktigt trevligt

Kommentera

Kunnig, pratglad, rolig och serviceinriktad personal är det absolut viktigaste i drömbutiken. Tar de dessutom totalt avstånd från allt vad flugfiske heter är det den bästa av butiker!!!
                    Skämt åsido! Sportfiskeklok personal som dessutom delar med sig av kunskap och tipsar om allt möjligt om sportfisket är ovärderligt.

Att kunna beställa saker de inte har hemma, eller inte har i sitt sortiment, från alla tänkbara leverantörers kataloger vore också kanoooon!

Visst är priserna relevant men jag betalar gärna några kronor extra för saker i en butik om personalen vet vad fan de håller på med än att handla på nått prispressar ställe med okunnig och arrogant personal.

Det finns några nya jättebutiker här omkring i Sundsvall som säljer allt för sport, natur och vildmarksliv men att fråga personalen om nått om sportfiskeprodukterna de säljer är lika fruktlöst som att försöka att få ett rakt svar av en politiker. Det går bara inte. Lyset är på men ingen fan är hemma.

//Tantor
                    [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 022 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art