Köpa fiskeutr utomlands??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa fiskeutr utomlands???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bästa att göra om du tex ska köpa från ebay (US) är att maila säljaren, är han snäll så skriver han ner priset o kallar paketet "gift" = slipper tull eller tullar på nedskrivna värdet De mer erfarna säljarna på ebay brukar veta "hur man gör".
    Flodebabanen varje gång någon snackar import så kör du ditt Olssons, blir ju ganska tjatigt till slut eller..

Ursprungligen postat av hyltekarlsson
    Hej
    Vet nån någon bra affär i typ england som säljer fiskeutr billigt??? Har sett flera som säljer metegrejor men de är inte vad jag är ute efter utan jag vill ha tag i spinn o trollingutr, Några tips?? Nån bra webbshop??

Har kollat på cabelas me och hittat en djuprigg för ca 120 dollar, en sport-troll.
    Undrar om nån har erfarenhet av att handla från usa? Vad kommer momsen och tull o sånt gå på? Några tips o vad bör man tänka på vid import från staterna?
    Ingen som har nån beg djuprigg till salu??

Kommentera

vart kan man hitta fox specialit till bäst pris? man kan ju och mejla butikerna i usa och dom skickar det som gåva, eller reprisentationsvara.
      mitt tips är bizrate.com kolla in priserna

Kommentera

Att skeppa från Usa behöver inte bli så dyrt. Jag beställde en shimano tld 15 samt två shimano 2000ld charter special från James tackle shop i dag. Frakten gick på 32 dollar med USPS airmail. James tackle är en bra shop. jag har handlat av honom förut Skall du beställa från Usa så se till att det skeppas av Usps annars så kan det bli rätt dyrt. Internetföretagen i Usa svarar oftast på frågor om fraktkostnaden. Det är sällan man ej får något svar. DHL samt UPS tar själv hand om tull och moms så från dessa får man alltid en räkning. Varor som skeppas via USPS brukar emellanåt slinka igenom.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hiahia
          Bästa att göra om du tex ska köpa från ebay (US) är att maila säljaren, är han snäll så skriver han ner priset o kallar paketet "gift" = slipper tull eller tullar på nedskrivna värdet De mer erfarna säljarna på ebay brukar veta "hur man gör".
          Flodebabanen varje gång någon snackar import så kör du ditt Olssons, blir ju ganska tjatigt till slut eller..
          Nej, verkligen inte varje ggr.

Men han ville ha billig trollingutrustning, och till 90% kommer han inte beställa från USA p.g.a. allt "krångel". Och då tipsade jag om OF. Ser du ngt problem i att dom har riktigt billga saker eller? Jag tjänar väl knappast på att sitta här och tipsa om OF? Dock tjänar de personer jag tipsar, vilket jag tycker är schysst, men har du ngt emot det behöver du väl inte läsa?

Räknas det inte som olagligt att säljaren skickar "som gåva". Finns det verkligen företag som gör det?
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
            Räknas det inte som olagligt att säljaren skickar "som gåva". Finns det verkligen företag som gör det?
            Det finns en del som gör det om man frågar lite snällt, dock är brukar dom större som regel ej gå med på att skriva ner värdet och skicka som Gåva. Har lyckats hos några mindre.

Vilka lagar som gäller för privatimport är jag inte helt insatt i, men som regel ska du tulla och momsa, och gör du inte det borde det vara ett lagbrott.

/X

Kommentera

Ursprungligen postat av hyltekarlsson
              Hej
              Vet nån någon bra affär i typ england som säljer fiskeutr billigt??? Har sett flera som säljer metegrejor men de är inte vad jag är ute efter utan jag vill ha tag i spinn o trollingutr, Några tips?? Nån bra webbshop??

Har kollat på cabelas me och hittat en djuprigg för ca 120 dollar, en sport-troll.
              Undrar om nån har erfarenhet av att handla från usa? Vad kommer momsen och tull o sånt gå på? Några tips o vad bör man tänka på vid import från staterna?
              Ingen som har nån beg djuprigg till salu??

Kommentera

Om du beställer från england, som ju är med i EU så behöver du inte tänka på tull och moms. Skatten i england är typ 17%. Den betalar du eftersom du köper från det landet. Ingen extra moms tillkommer i Sverige, och jag har aldrig haft någon tullavgift med på kvittot. Kan hända att det finns några speciella regler om det är riktigt dyra prylar det handlar om, det vet jag inte. Men jag beställde flugfiskeprylar tre gånger förra året från england och det var väldigt smidigt.

Kommentera

www.kl-angelsport.de (karp)

Vet du vad du vill ha och inte behöver "gunga" på spöna i butiken så är det bara att lägga in en order och prylarna körs hem till dörren. Det tar endast 3 dagar och det plingar på dörren, man plockar fram plånboken och sedan är det bara att vänta på att sjön blir isfri och solen värmer upp sjön till en sisådär 15grader.

Köp grejer i EU så slipper du tänka på tull och sånt trams.

Kommentera

Jo jag vet att man slipper tull o sånt inom eu..
                    Men kan inte hitta några butiker som säljer trollinggrejor mm... Nått tips? Hittar bara såna som säljer specimen gjejer

Kommentera

Webbhandel i utlandet

Jag håller med dig Hyltekarlsson, det man hittar är bara metebutiker. Jag söker själv efter både trolling och flugfiskebutiker i England, mest så letar jag efter några som säljer flugfiskeklingor för självbygge av spö.
                      Så är det någon som vet några bra sidor i England eller någon annat land inom EU som säljer detta är ni välkomna att skriva ner adressen till dessa sidor.
                      Tumlaren
                      Ps. De flesta adresser här på fiskesnack är metesidor är ej intresserad av mete, bara latmansmete någon gång då och då. Ds.
                      trolling är livet

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 121 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art