Havsöringfiske i helgen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringfiske i helgen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ska in och kötta vid Rosesbad i helgen, tänkte även köra en sväng runt djurgården!

Kommentera

Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
      Det var ett par tre år sen (eller mer) det avsnittet sändes. Minst.. leta bland de äldre avsnitten..
      Det är mitt tips hoppas du hittar.
      Har nu ägnat kvällen åt kollat igenom alla (tror jag) avsnitten av jakt&fiske på TV4 Play.....hittade ett med Jean Jältsen och då var det abborre på fluga som gällde.

Ett avsnitt med en guide som heter Peter och HÖ-fiske i Trosa skärgård och ett avsnitt med Robban Andén och Pernilla Andersson också det i Trosa.

Får leta vidare....
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

jag blir stressad när jag läser om allt HÖ fiske kring muskö, gålö, hårsfjärden mm. Jag jobbar på regementet amf1 och har provat kasta efter lite HÖ, dock på våren. Jag har kikat lite på vitsåns utlopp och tänkt att ja ska prova där någon gång. Jag är ganska mycket norr ifrån och har bara fiskat älvar efter harr, öring och har ingen erfarenhet av HÖ, kan man fiska tills isen ligger?

Hoppas det går bra att fråga här. tack på förhand.

Kommentera

Ursprungligen postat av per-eric Visa inlägg
          jag blir stressad när jag läser om allt HÖ fiske kring muskö, gålö, hårsfjärden mm. Jag jobbar på regementet amf1 och har provat kasta efter lite HÖ, dock på våren. Jag har kikat lite på vitsåns utlopp och tänkt att ja ska prova där någon gång. Jag är ganska mycket norr ifrån och har bara fiskat älvar efter harr, öring och har ingen erfarenhet av HÖ, kan man fiska tills isen ligger?

Hoppas det går bra att fråga här. tack på förhand.
          Det går jätte bra fiska Öring den här årstiden. Dom umgås gärna med dig bara du hittar dom. Tänk på att det finns fredningszoner runt åmynningarna. Det innebär fiskeförbud typ 500 m på var sida om ån. Nu är jag inte riktigt hundra på vilka avstånd som gäller. Skulle tro att ett mer exakt svar snart kommer upp här.
          m v h
          Bb

Kommentera

Visst är det så..Havsöringssäsongen BÖRJAR nu för att fortsätta till våren..Tidigare räknade jag startskottet till jul och den är ju snart här..Vintern är kanon..och de älskar plötsligt snöfall, framförallt de första minuterna, nästan fångstgaranti då om de är där..

Det enda som hämmar fisket (av den anledningen att det fryser i spöringarna, opraktiskt) är för stark kyla typ 10 minus eller heltäckande is. Men Hö har inga problem med det. Minns en dag före nyårsafton med två kompisar, båtfiske, en klar vinterdag, - 10 , vi bestämde oss för att ta en godkänd (50 cm) nyårsblänkare var vi lyckades alla, sen åkte vi hem.
            Senast ändrad av Hemi; 2012-12-07, 20:55.

Kommentera

Vad tycker ni är bästa så här års, drag?

Kommentera

Ursprungligen postat av emilone Visa inlägg
                Vad tycker ni är bästa så här års, drag?
                Som sagt ena stunden drag, nästa räka. Man får ju inte glömma de som fiskar med fluga och har framgång. Om man ska nämna nåt speciellt drag så blir det svårt med tanke på vad många olika favoriter det finns beroende på vem som fiskar En gång i tiden va Salamander nr1 sen Vicke sen Lukki sen Gladsax sen Viking Herring, nu för tiden kör jag nästan helt uteslutande med Sandgrävlingen. Det är klart att man byter om man har följare eller om det är trögt men Sg är utgångsdraget för min del.
                Bb

Kommentera

Hemi, har du någon erfarenhet av HÖ som isfiske???
                  Skulle vara grymt läckert att ta en igenom hålet.
                  En jag känner skickade ned en räka utanför Svinninge Marina från isen många år sedan, det klippte på och blev en riktig resa väl uppe vägde den 8,2kg!!!!
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Fluga om du är på rätt ställe och får ut grejorna bra, riktigt effektivt, sett det flera gånger, speciellt i riktigt kallt vatten, det går att fiska tuben riktigt sakta.
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 305 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art