Ska in och kötta vid Rosesbad i helgen, tänkte även köra en sväng runt djurgården!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringfiske i helgen
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Edguy Visa inläggDet var ett par tre år sen (eller mer) det avsnittet sändes. Minst.. leta bland de äldre avsnitten..
Det är mitt tipshoppas du hittar.
Ett avsnitt med en guide som heter Peter och HÖ-fiske i Trosa skärgård och ett avsnitt med Robban Andén och Pernilla Andersson också det i Trosa.
Får leta vidare....
Kommentera
-
jag blir stressad när jag läser om allt HÖ fiske kring muskö, gålö, hårsfjärden mm. Jag jobbar på regementet amf1 och har provat kasta efter lite HÖ, dock på våren. Jag har kikat lite på vitsåns utlopp och tänkt att ja ska prova där någon gång. Jag är ganska mycket norr ifrån och har bara fiskat älvar efter harr, öring och har ingen erfarenhet av HÖ, kan man fiska tills isen ligger?
Hoppas det går bra att fråga här. tack på förhand.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av per-eric Visa inläggjag blir stressad när jag läser om allt HÖ fiske kring muskö, gålö, hårsfjärden mm. Jag jobbar på regementet amf1 och har provat kasta efter lite HÖ, dock på våren. Jag har kikat lite på vitsåns utlopp och tänkt att ja ska prova där någon gång. Jag är ganska mycket norr ifrån och har bara fiskat älvar efter harr, öring och har ingen erfarenhet av HÖ, kan man fiska tills isen ligger?
Hoppas det går bra att fråga här. tack på förhand.
m v h
Bb
Kommentera
-
Visst är det så..Havsöringssäsongen BÖRJAR nu för att fortsätta till våren..Tidigare räknade jag startskottet till jul och den är ju snart här..Vintern är kanon..och de älskar plötsligt snöfall, framförallt de första minuterna, nästan fångstgaranti då om de är där..
Det enda som hämmar fisket (av den anledningen att det fryser i spöringarna, opraktiskt) är för stark kyla typ 10 minus eller heltäckande is. Men Hö har inga problem med det. Minns en dag före nyårsafton med två kompisar, båtfiske, en klar vinterdag, - 10 , vi bestämde oss för att ta en godkänd (50 cm) nyårsblänkare var vi lyckades alla, sen åkte vi hem.Senast ändrad av Hemi; 2012-12-07, 20:55.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av emilone Visa inläggVad tycker ni är bästa så här års, drag?
Bb
Kommentera
-
Hemi, har du någon erfarenhet av HÖ som isfiske???
Skulle vara grymt läckert att ta en igenom hålet.
En jag känner skickade ned en räka utanför Svinninge Marina från isen många år sedan, det klippte på och blev en riktig resa väl uppe vägde den 8,2kg!!!!I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 305 visningar
1 gilla