Havsöringfiske i helgen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringfiske i helgen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av erikschmidt Visa inlägg
    På söndag ligger det ett flöte å guppar nånstans i Östersjön Tack för tipsen. Enkelkrok?
    Efter att ha missat många hugg på enkel kör jag numera liten trekrok..

Kommentera

Förstår inte, ironi? Anser du det vara "fusk" med upphängare?
      Absolut inte. I vart fall inte om man tar bort korken på draget.

OBS - skojar bara...

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
        Det låter sig ju sägas att det bara är att gasa men innan jag kan göra det måste jag skotta fram bilen under ungefär en meter snö och dessutom skotta nästan lika mycket som fallit/drivit i garageinfarten sedan gårdagens skotttningspass. Dessutom är de åländska stränder jag brukar fiska från närmast livsfarliga att försöka ta sig fram på som det ser ut just nu...
        Om du börjar skotta nu så kanske du är klar till jul, förutsatt att det inte kommer mer snö. I pauserna kan du ju alltid försöka reda ut det däringa skatboet du fick på din nyinköpta multirulle. Fast det är som jag sa till kompisen. Man ska inte använda permanentvätska , man ska ha olja när man smörjer rullen.
        Sen när allt är klart så sätter du dig i bilen och åker till Blidö. Parkerar bilen vid färjeläget. Därifrån är det endast 1-2 kilometers promenad till bra Havsöringsställen. Ett ställe där döpte vi till "Akvariet" gissa varför. Måste dock säga att det va säkert 3 år sen jag va där sist.
        Du kan även styra kosan mot Singö, börja i själva sundet sen gasar du på lite och testar lite andra platser däruppe. Faktiskt har jag hört att man har haft bra Öringfiske under hösten däruppe, från land.

Med denna information så behöver du inte åka till Åland och halka runt.

m v h
        Bb
        [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
        [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av barabajare Visa inlägg
          Med denna information så behöver du inte åka till Åland och halka runt.
          Tack för tipsen men det är annat som drar mig till Åland än fiske. Fiskar gör jag när hon inte har tid med mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hasse69 Visa inlägg
            Hej.
            Kul o följa den här tråden. Ni kanske har sett Jakt&Fiske, när William och Jean Jältsten fiskar havsöring i Stockholms skärgård från land. Jag tror dom är på Utö. Någon som fiskar där o fått bra med öring? Jean använde sig av räkimitation, med kastdobb. Han fick en fin blänkare kring 2 kg. Jag är sugen på o testa där i vår. Alltid kul o prova nya fiskevatten. Någon som vet om fina vikar i närheten av Nynäshamn, där man kan vada i? Fiskar oftast kring Södertälje. Jag körde förbi Maren här i stan och såg en gubbe med böjt spö. Som tur var, hade jag tid o stanna till o se hela drillningen. Han hade ingen håv, men det finns en liten strand där, som han strandlandade öringen, den vägde lite över 7 kg, men brunfärgad tyvärr.
            Den tog just på räka, så det måste testas. Verkar vara effektivt om dom inte hugger på vanliga drag och flugor. Kan det vara lukten som lockar dom? Isåfall borde ju luktmedel med räkdoft funka bra, på vanliga örings drag. Någon som haft framgång med doftmedel?
            Vet du vilket avsnitt det var dom körde HÖ-fisket i? Har kollat flera men missat detta...borde gå att hitta på TV4Play gissar jag

Kommentera

Tackar för tipsen BB....flera ställen är redan avbetade men alltid kul med nya uppslag

Kommentera

På söndag ligger det ett flöte å guppar nånstans i Östersjön Tack för tipsen. Enkelkrok?
                jag kör med trekrok max storlek 2. Sen kör jag med ca 50-60 cm 0,35 nylon som jag knyter/fäster sänke och krok i. Glöm inte typ ventilgummi eller nåt annat bra skydd över knuten på lekandet, annars kan flötet förstöra knuten. Detta gäller om du kör med glid.
                Ett annat bra tips är att veva in ett par varv lina lite då och då. Ibland tar Öringen precis när betet/flötet stannat. Skulle tro att Öringen triggas av att räkan helt plötsligt "simmar" iväg.
                Bb

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                  Vet du vilket avsnitt det var dom körde HÖ-fisket i? Har kollat flera men missat detta...borde gå att hitta på TV4Play gissar jag
                  Nej tyvärr inte. Men tror säsongerna finns o köpa på dvd. Men kommer ej ihåg vilken. Eller så kanske den finns på Jeans guidesida. Skärgårdsguiderna. Kolla annars på TV4 play. borde ju finnas där.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hasse69 Visa inlägg
                    Nej tyvärr inte. Men tror säsongerna finns o köpa på dvd. Men kommer ej ihåg vilken. Eller så kanske den finns på Jeans guidesida. Skärgårdsguiderna. Kolla annars på TV4 play. borde ju finnas där.
                    OK...har börjat beta av gamla avsnitt på TV4play och lär väl stöta på det så småningom....har förstått att en del retar sig på den "fiiiiiine" William men jag tycker att han är betydligt vassare än clownen Odell....så fick jag det sagt också

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                      Det var ett par tre år sen (eller mer) det avsnittet sändes. Minst.. leta bland de äldre avsnitten..
                      Det är mitt tips hoppas du hittar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 522 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot