Hur man behåller en kund - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur man behåller en kund

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bra att det ordnade upp sig! Har bara hört gott om dogger. Tidigare i sommar beställde jag ett ekolod från dom, det var 1 i lager så jag passade på! Efter min beställningen stod det 0 i lager. Dagen efter ringde en kvinna upp och förklarade att dem inte hade det i lager och att det stod fel på hemsidan och att de skulle ta två veckor för dem att få hem. Vänligt tackade jag nej. 5 minuter! Efter samtalet var det 1 i lager igen.
    Ren skamm känner jag och sätter varken min fot eller muspekare på dogger igen!

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
      Jag hann (fast det var på håret) titta in på Dogger och där blev jag närmast överfallen av personalen (som alla log ovanligt brett). Några minuter senare var jag på rull igen med två rullar, två spön och två varma stövlar (jag brukar köpa vissa grejor i par) och log brett jag också. Hoppas att jag har kvittot i jackfickan (för garantins skull). Hittar jag det så ska jag kolla men även utan att finräkna har jag en bestämd känsla av att jag fick en ganska generös rabatt.

Nu känns allt bra igen! Dogger är en juste butik, det har jag (nästan) alltid tyckt.

...slutet gott...allting gott
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Man börjar med att hata, för att i slutet älska. Knepigt.

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
          Man börjar med att hata, för att i slutet älska. Knepigt.
          Det handlar om att kalibrera förväntningarna....först skruva ner dom i botten och sedan överträffa med råge....
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Kan inte annat än hålla med. Dogger är säkert en jättebra affär och när jag har beställt i deras webbshop har det fungerat bra.

Sånt här är ändå rent trams, det finns ingen rationell förklaring för en butik att bete sig på det här sättet. Vad man försöker göra är ju att prisdiskriminera genom att ta högre pris på orten där konkurrensen är lägre än på nätet. Helt naturligt och inget fel med det men när en kund visar sig veta att rullarna kan köpas billigare på andra ställen är det bara att sänka priset till nätpris (som ju bevisligen är ett hållbart pris). Dogger är ändå inte billigast på nätet, det finns flera inom Sverige som matchar Doggers priser och utomlands är det ännu billigare. Varför vill Dogger hänvisa en kund som befinner sig i butiken till det extremt konkurrensutsatta internet och riskera att kunden med ett musklick handlar hos en konkurrent istället? Fullständigt obegripligt.

Att kunden dessutom blir arg gör ju knappast saken bättre.

Jag såg nu att allt hade löst sig vilket såklart är kul och bra. Hoppas Dogger (och andra) lägger den vinstdödande idéen att vägra sälja saker för nätpris i fysisk butik.
            Senast ändrad av benji; 2012-11-30, 22:30.

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
              Det handlar om att kalibrera förväntningarna....först skruva ner dom i botten och sedan överträffa med råge....
              Litet OT men ändå... I gårdgens SvD (kulturdelen) finns en intressant artikel av Anders Mathlein med rubriken "Negativa tankar bästa vägen till glädje" som behandlar ämnet positiv pessimsim. Klart läsvärd och jag tror det ligger mycket i själva idén. Han citerar bla den brittiske journalisten Oliver Burkeman som sagt (eller skrivit) att det är själva jakten på lycka som gör oss olyckliga. Det ska jag meditera över snart när jag (räknar jag kallt med) försöker reda ut mitt livs första skatbo. Om jag kommer så långt...

Kommentera

Lite tråkigt att man ska behöva skriva ut på ett fiskeforum hur dem sköter sina kunder innan dem rättar till sitt misstag.
                Tror inte det hade hänt speciellt mycket om inte denna tråden skapats men alltid bra att dem kan ändra sig.
                http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av kockfrallan Visa inlägg
                  Lite tråkigt att man ska behöva skriva ut på ett fiskeforum hur dem sköter sina kunder innan dem rättar till sitt misstag.
                  Tror inte det hade hänt speciellt mycket om inte denna tråden skapats men alltid bra att dem kan ändra sig.
                  Men om TS inte hade skrivit om sin subjektiva upplevelse hade kanske affären i fråga aldrig förstått att de missat en kund som nu efter detta fortfarande kommer köpa sina fiskeprylar där. Så jag tycker all feedback är bra.

Kommentera

Jag förstår att att webbutiker har lockpriser. MEN när en kund och särskilt en gammal kund kommer in och tror och sen ber om att köpa för samma pris som på hemsidan så får det absolut inte gå till så här.
                    Ska man be om att låna en dator och lägga beställningen på nätet i butiken. Det låter inte klokt.
                    Mig hade ni förlorat som kund om det vore jag som blivit utsatt.
                    SERVICE är det som svenska butiker kan konkurrera med så sånt här får inte förekomma. Handlat många rullar och spön från utlandet men sen nya kurres öppnade i Jönköping så försöker jag gynna dem så mycket jag kan. Grymm service och att jag får riktigt bra priser gör att jag handlar allt jag kan därifrån. Så min import har minskat men blir man tvungen att handla via nätet kan man lika väl beställa från USA där priserna ligger på en annan nivå. Och med momsen man får betala så bidrar man också med skatte pengar som man inte gör om man handlar från eu länder..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 024 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art