Hur man behåller en kund - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur man behåller en kund

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det är alltid billigare på nätet i längden
    Oftast ja men ett par gånger om året brukar det va rea i butikerna med priser långt under nätpriset..

Ex. finns det en butik i Malmö som vid rea kan sälja rullar och spö 50%-75% under nätpriserna vid rea.
    Dom brukar förvisso lägga upp en lista på produkter i nätbutiken med tillägget att listan inte uppdateras och man kan inte köpa där utan man får gå in i butiken och handla,, (dock är dom inte omöjliga om man ringer och ber dom skicka prylarna)...

Kommentera

Jag har också råkat ut för samma sak några gånger. Inte kul, glad i hågen åker man till butiken för att köpa det man sett billigt på nätet och sen får man inte köpa det. Tycker det borde stå klart och tydligt vid själva produkten om det är ett specialpris som bara gäller på nätet!

Många gånger när jag köpt verktyg eller andra dyra prylar har jag gått in på nätet för att först jämföra vad det kostar i olika butiker och sen åkt till butiken för att köpa. Det har gällt exempelvis jula, claesohlson, biltema, Kjell och Co. Mfl mfl. Hur fan ska man annars kunna jämföra priser i fysiska butiker utan att springa runt i dom?

När det gäller dom butikerna så är det iaf vad jag vet alltid samma pris i butik som på postorder. Tycker det är helt ok om dom nu vill ha annat pris till internetförsäljning så länge det syns mycket klart och tydligt vid produkten även om jag nog tycker själva förfarandet är rätt märkligt och att dom borde ha samma pris.

Sen måste jag säga att jag tycker att dogger har funkat kanon för mig. Har köpt både via internet och när jag varit på semester med storbåten i Norrtälje handlat i butiken. Mycket trevlig personal och bra priser, tycker dessutom att det är mycket bra av dom att svara på den här tråden.

Kommentera

Per Wennerström ringde när jag stod i kön på banken. Det var ett bra samtal. Han tog på sig såväl att utformningen av erbjudandet var oklar (och det är nu ändrat) såväl som att hans personal haft otillräckliga instruktioner för att hantera situationen. Om jag hinner så ska jag svänga förbi butiken efter lunch och hämta rullarna. Och, tydligen, "en liten present". Jag har temperament men är inte långsint. Jag köper nog ett spö också. Eller två. Dessutom har jag inga bra fordrade stövlar...

Kort sagt så verkar det, trots allt, som om Dogger får behålla mig som kund. I butiken på Stockholmsvägen. Men den där nätbutiken är jag skeptisk till. Den är nog inget för en dinosaurie som mig.

Tydligen klan man inte redigera trådrubrikerna på det här forumet. Det skulle jag annars gärna göra och byta ut den mot "Hur man behåller en kund".
        Senast ändrad av lausvik; 2012-11-30, 11:23.

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
          Per Wennerström ringde när jag stod i kön på banken. Det var ett bra samtal. Han tog på sig såväl att utformningen av erbjudandet var oklar (och det är nu ändrat) såväl som att hans personal haft otillräckliga instruktioner för att hantera situationen. Om jag hinner så ska jag svänga förbi butiken efter lunch och hämta rullarna. Och, tydligen, "en liten present". Jag har temperament men är inte långsint. Jag köper nog ett spö också. Eller två. Dessutom har jag inga bra fordrade stövlar...

Kort sagt så verkar det, trots allt, som om Dogger får behålla mig som kund. I butiken på Stockholmsvägen. Men den där nätbutiken är jag skeptisk till. Den är nog inget för en dinosaurie som mig.

Tydligen klan man inte redigera trådrubrikerna på det här forumet. Det skulle jag annars gärna göra och byta ut den mot "Hur man behåller en kund".
          Härligt att höra!

P.s. Jag fixar det där med rubriken
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Tack! Skönt med en moderator/admin som tar saker på volley.

Kommentera

Härligt att de kunde erkänna att de varit otydliga och kompensera dig som kund som inte kunde hjälpa att det var otydlig information på hemsidan. Tummen upp till dogger för kundservice och till trådskaparen som delade med sig av händelsen!
              Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Dogger HAR bra kundservice,köpte en laddare där i somras över nätet som var trasig när den kom...Skickade ett mail direkt och
                en hlvtimme senare ringde Per och sa att han skulle skicka en ny samma dag så jag skulle ha den dan efter...den trasiga kunde jag skicka tillbaks vid tillfälle,det var inte meningen jag skulle sitta i kläm när de levererat undermålig produkt...Fick till och med
                tillbaka pengarna för laddaren när jag skickade in den trasiga nu var det ett misstag och jag betalade in dom igen annars
                hade vi kunnat tala om riktigt effektiv sällsynt kundvård...

Men naturligtvis skall det vara precis som Chrisse tycker här ovan...man skall kunna gå in på hemsidan och kunna jämföra priser mellan hemsidor och de skall stämma med butikspriserna,annars skall det framgå klart och tydligt i annonserna.
                Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Jag hann (fast det var på håret) titta in på Dogger och där blev jag närmast överfallen av personalen (som alla log ovanligt brett). Några minuter senare var jag på rull igen med två rullar, två spön och två varma stövlar (jag brukar köpa vissa grejor i par) och log brett jag också. Hoppas att jag har kvittot i jackfickan (för garantins skull). Hittar jag det så ska jag kolla men även utan att finräkna har jag en bestämd känsla av att jag fick en ganska generös rabatt.

Nu känns allt bra igen! Dogger är en juste butik, det har jag (nästan) alltid tyckt.

Kommentera

Sv: Hur man behåller en kund

Bra gjort av dig och dogger, ingen butik vill ju jäklas medvetet och ibland händer det saker som inte blir bra men det är då man ser vilket virke det är i företaget :-) tycker du gjorde rätt i hela processen och även storsint att ge dom en andra chans :-)

Kommentera

Hade de struntat i det hela, så hade det nog kostat ganska mycket. Både i anseende och pengar. Tänk vad en tråd på FS kan göra

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 086 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art