Hur man behåller en kund - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur man behåller en kund

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Varför blir det så ofta dubbelposter?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jempajens Visa inlägg
      Om du menar Sportfiskeboden i Täby så är den i butiken. Var där nyss och fick med mig massa godis hem!
      Jag med....
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
        Varför blir det så ofta dubbelposter?
        Jag stängde av "sammanslagningsfunktionen" nu så förhoppningsvis är problemet borta iom det.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

OK, jag är en gammal stöt (gubbtjyv) som kanske inte riktigt passar in i dagens samhälle, men kan någon förklara hur man av detta kan utläsa att man blir avsnoppad om man (fysiskt, i egen hög person, precis som man i 25 år sina inköp där) besöker "butiken med nöjda kunder" efter att ha blivit ditlockad av deras reklam?
          Tråkigt att det blivit som det blivit och Dogger kanske kan lägga till lite tydligare info i bilden för "prisbomben". Texten "Gäller enbart i webbutiken" skulle förtydliga ganska bra. Hoppas ni reder ut det hela på bästa sätt
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Har i drygt 25 år jobbat som konsult i kvalitet och min uppfattning är att dålig kvalitet aldrig skall löna sig....

...vad som är rätt kvalitet är subjektivt och avgörs av kunden.....i varje enskilt fall.

Är man som kund missnöjd gör man definitivt rätt om man röstar med fötterna...det är inte heller fel (eller särskilt ovanligt) att sprida sitt missnöje (definitivt vanligare än att man tarlar om när man är nöjd med en leverantör)....

Som säljare är det bara att acceptera detta och försöka att förhålla sig till detta....nöjda kunder tenderar att vara lojala och det är i princip alltid mest lönsamt att behålla sina befintliga kunder istället för att hela tiden behöva ragga nya...

I sammanhanget kan det vara bra att veta att en missnöjd kund som hanteras och behandlas på rätt sätt faktiskt i de allra flesta fall blir mer nöjd och lojal än de kunder som över huvud taget inte drabbats av några problem i utgångsläget..

Mot bakgrund av detta tycker jag att TS har rätt att reagera och också komma till slutsatsen att han vill avsluta sin långa kundrelation och samtidigt sprida sitt missnöje här på forumet.

I sammanhanget har dock TS tur eftersom missnöjesyttringen, om än kanske oavsiktligt, även har nått säljaren som nu visar en vilja att försöka reparera skadan innan det är helt för sent...

Skulle nu TS välja att lyssna på vad säljaren har att erbjuda i försök att reparera skadan och detta erbjudande är tillräckligt bra uppstår en riktig win-win situation...för alla inblandade

TS får sin upprättelse....kan fortsätta vara nöjd kund och slipper lägga massa tid och energi på att börja utvärdera alternativa leverantörer

Säljaren får behålla en lång och trogen kund och får dessutom en massa "näst intill gratis-reklam" i form av goodwill bland läsarna på detta forum....(för vi som följt tråden kommer självklart nyfiket vilja veta hur morgondagen avlöper....)

Ser med spänning fram emot upplösningen....;-)
            Senast ändrad av Silverbågen; 2012-11-30, 00:19.
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Dogger har i alla fall grym service vad folk än må tycka om erbjudanden på nätet.

Fick fel Zalt tail hem. Fick en till av dom, gratis.

Ett SG spö jag köpte var dåligt skuret, så jag blev rädd att det skulle spricka upp, fick då en helt ny topp och kunde behålla den andra som reserv.

Tack Dogger

Kommentera

Jag tycker denna tråd hör ihop med tråden om handlare och den nuvarande näthandeln som nyss debatterades på forumet. Jag gillar och stöder min lokala butik helhjärtat då jag är mycket nöjd med servicen, och mot mig en trevlig personal. Det stora problemet jag har är att jag inte kan handla sakerna jag vill ha på grund av återförsäljarna. Dessa överpriser som tas ut är orealistiska, och kom inte å dra den med att våran Nordiska marknad är så liten. Som den andra tråden visar köper folk på nätet efter prisnivå och har plötsligt hela världen att välja på som butik. Jag menar att kan jag bara köpa en vara på nätet spelar det ingen roll om butiken ligger i Malmö eller Brasilien. Dock tycker jag om och VÄRDESÄTTER att få klämma på prylarna innan köp och slänga käft med personalen, vilket jag kan betala någon hundralapp extra för. Dock blir det larvigt att jag inte kan köpa i butik då det hävdas att det är billigare att låta en personal packa skiten och fixa med ordrar och få iväg paketet än om jag går in i butiken och tre minuter senare går ut med varan under armen vilket borde bli billigare i personalkostnad. Eller att efterfrågan är så låg på tex en rulle på grund av för högt pris, så handlaren tjänar inget på att ta hem den till butik för försäljning, då vinstmarginalen är för dålig.Hur som helst när nätet nu har ett utbud som inte går att få fysiskt kanske man borde stänga igen och ha sin verksamhet på bakgården i en container istället. Eller så får handlarna helt enkelt göra uppror mot återförsäljarna. Ett exempel är att det är riktigt svårt att få en högervevad shimanorulle i Sverige (i Normarks katalog finns BARA vänstervevade med) vilket gör att jag måste köpa utomlands. Smart drag...nåja ber om ursäkt för trådkapningen men som konsument blir jag så trött. Dock en eloge till Dogger för snabbt svar i tråden.

Kommentera

Haha, vilket korkat folk! Kan man inte vara smidigare än så är man på fel plats tycker jag.
                  Men det är väl deras policy som någon sa... Kom och tänka på denna gamla godingen
                  Senast ändrad av Simen; 2012-11-30, 06:56.

Kommentera

Click image for larger version

Name:	prisbomb_12476.jpg
Views:	1
Size:	55,1 KB
ID:	1765250

Så har jag sovit på saken och det är ju alltid bra. Jag ska försöka hinna med att slå Wennerström en pling (eller kanske titta förbi på vägen ut till Kapellskär, men jag brukar vara tidsoptimist...) och se om vi kan bli överens. Om inte annat så är ju Wennerströms (som Dogger hette när jag började handla där) enda stället här som för fiskegrejor,

Bilden ovan klippte jag in för att visa hur annonsen ser ut. För en kund (som jag) som aldrig förr varit inne på hemsidan och som inte är van vid nätbutiker är det, åtminstone var det så fär mig, en självklarhet att man kan köpa rullarna till det annonserade priset i butiken på Stockholmsvägen. Texten "Prisbomben finns bara här. Inte i tidningar eller annan reklam" syftar ju, enligt vanlig språklig logik, på själva erbjudandet, dvs anninsen, för det är ju endat sådana som kan förekomma "i tidningar eller annan reklam". Man har aldrig aldrig, såvitt jag vet, kunnat köpa multirullar eller annat "i tidningar eller annan reklam", däremot i butiker.

Scrollar man nedåt kommer man till företagets/den fysiska butikens adress, något som ytterligare befäster uppfattningen att man kan köpa rullen där. Ingenstans på sidan står att detta erbjudande endast gäller vid köp via nätet eller något annat av samma innebörd. För att få detta klart för sig måste man, som någon påpekat, läsa igenom FAQ-sidan men varför man skulle gör det när man har situationen fullkomligt klar för sig begriper jag inte. Eftersom det, enligt vad som kan läsas i FAQ och enligt vad Wennerström säger, är endast "Prisbomben" som inte kan köpas till samma pris i den fysiska butiken borde detta naturligtvis anges klart och tydligt (gärna övertydligt) i texten som presenterar erbjudandet. Detta särskilt om företagets syfte med erbjudandet är just att styra kunder till sin nätbutik.

Nå, nu ska jag inte tjafsa mer om det här. Lovar att återkomma med besked om vad upplösningen blev.

Kommentera

Och hur vet man att det är ett näterbjudande? Själv är jag, som sagt, old school och föredrar att handla i fysiska butiker. I var fall i de där jag blir väl behandlad som en kund.
                      Alla priser som du ser på deras hemsida gäller givetvis när man beställer på nätet. För att få reda på priserna i butiken så går man in eller ringer, som man alltid har gjort.

Det är alltid billigare på nätet i längden

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 216 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art