Ursprungligen postat av Testis
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur man behåller en kund
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Wikström Visa inläggJag är nog också en "gammal stöt" för jag tycker att det där med "internetpriser" är ett j**la otyg. Men om handlarna vill att man ska betala högre priser i butik än via internet har man ingen anledning att gå dit och handla. Ska jag handla via nätet spelar det ingen roll om det är i Sverige, Tyskland eller Polen etc. Proceduren att beställa är den samma, frakten är också den jämförbar i många fall, men priserna är ofta lägre utomlands.
- - - Uppdaterad - - -
Ursprungligen postat av Testis Visa inläggMan tittar under vanliga frågor på deras hemsida och hittar detta:
Q: Har ni samma pris i butiken i Norrtälje?
A: På de allra flesta varorna är det samma pris. Men det kan finnas undantag. Ibland kör vi specialare i butiken och inte på nätet och vice versa.
Är man sedan osäker så ringer man och frågar.
Det är samma sak i min lokala butik och visst jag må tycka att det är idiotiskt men de har den policyn och då får jag rätta mig efter det så enkelt är det.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hippo Visa inläggJa antingen rättar man in sig, eller så spenderar man sina pengar någon annan stans = )
Kommentera
-
Detta med dyrare priser i butiken än på nätet är ett otyg. Detta gör att jag hädanefter kommer beställa utomlands när det gäller dyrare prylar. Kanske går jag in i butiken och klämmer och känner på en produkt, men om de inte vill ge ett konkurrensmässigt pris går jag direkt. Även detta otyg att butiker inte tar in en rulle en kund vill ha som återförsäljaren kan bistå med på grund av att det inte lönar sig att ta hem få dyrare rullar irriterar mig. Till exempel har min lokala butik missat chansen att få sälja både en Daiwa Luna och Shimano Calcutta. När man sen surfar runt utomlands och hittar till exempel rullar för en tredjedel av priset i Sverige är måttet rågat. Frakten är snorbillig då varorna inte är skrymmande. Så jag köper endast drag och linor nuförtiden i min lokala butik då jag ofta behöver sakerna direkt, annars blir det nätet som gäller.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggHerregud så larvigt. Sådant ids jag inte hålla på med.
Skall det hoppa ut en stämpel från skärmen och stämpla dig i pannan med "INTERNETERBJUDANDE!" i stora röda bokstäver bara för att du är lite lat och inte kollar riktigt?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Testis Visa inläggMen det är ju ditt problem och inte butikens som du försöker göra detta till.
Skall det hoppa ut en stämpel från skärmen och stämpla dig i pannan med "INTERNETERBJUDANDE!" i stora röda bokstäver bara för att du är lite lat och inte kollar riktigt?
Kommentera
-
Hej
Det va ju synd att det gick så illa. Blir det att åka till kungliga huvudstaden att handla nu? I så fall måste jag ju bara rekommendera C A Carlsson i hörnet Karlbergsvägen/Dalagatan. Jag handlar en hel del på nätet ,men resten handlar jag hos Lasse Fredlund som han heter. Han har bra priser om man jämför, bra sortiment och kan oftast ta hem om man vill ha något han inte har hemma. han kör aldrig några reor och sånt, men som sagt bra priser på det mesta. Jag har handlat av honom sen istiden. Bara att gå in i butiken är en upplevelse vow/hjälp. Välj själv. Du kommer att fatta när du kliver in. Hälsa bara från Beja så blir Lasse lugn och snäll.
Förresten där kan man snacka om oldschool, han har ingen dator, tror inte att han någon mobil ens.
m v h
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Testis Visa inläggMen det är ju ditt problem och inte butikens som du försöker göra detta till.
Undra vad som hade hänt om lausvik plockat fram en iphone och beställt rullarna via "nätet" inne i butiken, hade han fått med dem hem?
Kommentera
-
Hej, vi är extremt måna om våra kunder och jag hoppas att din besvikelse beror på att du har blivit dåligt informerad av oss.
Vi har något som heter prisbomb. Prisbomben är en vara som byts ut varje vecka och som vi bara säljer via webben. Syftet med prisbomben är att vi vill få mycket trafik till vår webplats, vilket även har fungerat. Prisbomben har varierat från att vara Atom-drag för 9 kronor till just nu en Shimano Corvalus 300 för 390 kronor. Vi informerar på vår hemsida om prisbomben, men vi har kanske inte gjort det tydligt nog. Tack för att du gjorde oss uppmärksam på detta.
Prisbomben är den enda varan på Dogger, där webpriset är lägre än butikspriset. Nämnas bör att vi även har en prisskillnad på beten, men med butikens köp 5, betala för 4-kampanj blir priset faktiskt billigare i butik.
Även om vi på Dogger bara har lägre pris på prisbomben, jämfört med i butik, är det väldigt vanligt med differentierade priser. Det är helt enkelt billigare att sälja via webben än via butiken. Principen att vi bara säljer prisbomben via nätet är något vi inte kommer att ändra.
Med vårt kundnöjdhetsbetyg på 9.71 av 10 har vi mycket riktigt blivit nominerade av Prisjakt som Årets Sport och Fritidsbutik och Bäst Kundservice 2012. Jag ser det som en utmaning, men hoppas att vi även kan få en röst av dig! Ring mig imorgon så ska ska jag göra ett försök!
Med vänliga hälsningar
Dogger AB
Per Wennerström (direktnummer är 0176-279327)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Dogger.se Visa inläggHej, vi är extremt måna om våra kunder och jag hoppas att din besvikelse beror på att du har blivit dåligt informerad av oss.
(...)
Per Wennerström (direktnummer är 0176-279327)
Hedersamt att du hör av dig! I morgon har jag ett rätt pressat schema och ska hinna med en båt till Åland men om jag hinner och kommer ihåg så ska jag försöka att ringa. Jag måste ju reda ut det där eländet med PIN-koden till mitt bankkort också och det är aningens mer akut. Mitt nummer är annars 070-5310003.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 028 visningar
1 gilla
|