Hur man behåller en kund - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur man behåller en kund

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Testis Visa inlägg
    Man tittar under vanliga frågor på deras hemsida och hittar detta:
    Q: Har ni samma pris i butiken i Norrtälje?
    A: På de allra flesta varorna är det samma pris. Men det kan finnas undantag. Ibland kör vi specialare i butiken och inte på nätet och vice versa.

    Är man sedan osäker så ringer man och frågar.

    Det är samma sak i min lokala butik och visst jag må tycka att det är idiotiskt men de har den policyn och då får jag rätta mig efter det så enkelt är det.
    Ja antingen rättar man in sig, eller så spenderar man sina pengar någon annan stans = )

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Wikström Visa inlägg
      Jag är nog också en "gammal stöt" för jag tycker att det där med "internetpriser" är ett j**la otyg. Men om handlarna vill att man ska betala högre priser i butik än via internet har man ingen anledning att gå dit och handla. Ska jag handla via nätet spelar det ingen roll om det är i Sverige, Tyskland eller Polen etc. Proceduren att beställa är den samma, frakten är också den jämförbar i många fall, men priserna är ofta lägre utomlands.
      Precis. Vill de inte ha kunderna i butiken utan i nätbutiken så får de en väldigt knepig konkurrenssituation.

      - - - Uppdaterad - - -

      Ursprungligen postat av Testis Visa inlägg
      Man tittar under vanliga frågor på deras hemsida och hittar detta:
      Q: Har ni samma pris i butiken i Norrtälje?
      A: På de allra flesta varorna är det samma pris. Men det kan finnas undantag. Ibland kör vi specialare i butiken och inte på nätet och vice versa.

      Är man sedan osäker så ringer man och frågar.

      Det är samma sak i min lokala butik och visst jag må tycka att det är idiotiskt men de har den policyn och då får jag rätta mig efter det så enkelt är det.
      Herregud så larvigt. Sådant ids jag inte hålla på med.

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
        Ja antingen rättar man in sig, eller så spenderar man sina pengar någon annan stans = )
        Ja och jag gör båda två lite beroende på vad det är jag behöver för tillfället och hur snabbt jag behöver dom.

        Kommentera


        • #24
          Detta med dyrare priser i butiken än på nätet är ett otyg. Detta gör att jag hädanefter kommer beställa utomlands när det gäller dyrare prylar. Kanske går jag in i butiken och klämmer och känner på en produkt, men om de inte vill ge ett konkurrensmässigt pris går jag direkt. Även detta otyg att butiker inte tar in en rulle en kund vill ha som återförsäljaren kan bistå med på grund av att det inte lönar sig att ta hem få dyrare rullar irriterar mig. Till exempel har min lokala butik missat chansen att få sälja både en Daiwa Luna och Shimano Calcutta. När man sen surfar runt utomlands och hittar till exempel rullar för en tredjedel av priset i Sverige är måttet rågat. Frakten är snorbillig då varorna inte är skrymmande. Så jag köper endast drag och linor nuförtiden i min lokala butik då jag ofta behöver sakerna direkt, annars blir det nätet som gäller.

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
            Herregud så larvigt. Sådant ids jag inte hålla på med.
            Men det är ju ditt problem och inte butikens som du försöker göra detta till.
            Skall det hoppa ut en stämpel från skärmen och stämpla dig i pannan med "INTERNETERBJUDANDE!" i stora röda bokstäver bara för att du är lite lat och inte kollar riktigt?

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Testis Visa inlägg
              Men det är ju ditt problem och inte butikens som du försöker göra detta till.
              Skall det hoppa ut en stämpel från skärmen och stämpla dig i pannan med "INTERNETERBJUDANDE!" i stora röda bokstäver bara för att du är lite lat och inte kollar riktigt?
              Ja, när det är en hemsida för en butik med adress i Norrtälje (som man inte behöver leta efter i någon FAQ utan som står tydligt angiven längst ned på skärmen) så tycker jag inte att det är för mycket begärt.

              Kommentera


              • #27
                Hej
                Det va ju synd att det gick så illa. Blir det att åka till kungliga huvudstaden att handla nu? I så fall måste jag ju bara rekommendera C A Carlsson i hörnet Karlbergsvägen/Dalagatan. Jag handlar en hel del på nätet ,men resten handlar jag hos Lasse Fredlund som han heter. Han har bra priser om man jämför, bra sortiment och kan oftast ta hem om man vill ha något han inte har hemma. han kör aldrig några reor och sånt, men som sagt bra priser på det mesta. Jag har handlat av honom sen istiden. Bara att gå in i butiken är en upplevelse vow/hjälp. Välj själv. Du kommer att fatta när du kliver in. Hälsa bara från Beja så blir Lasse lugn och snäll.
                Förresten där kan man snacka om oldschool, han har ingen dator, tror inte att han någon mobil ens.
                m v h
                Bb
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Testis Visa inlägg
                  Men det är ju ditt problem och inte butikens som du försöker göra detta till.
                  Skall det hoppa ut en stämpel från skärmen och stämpla dig i pannan med "INTERNETERBJUDANDE!" i stora röda bokstäver bara för att du är lite lat och inte kollar riktigt?
                  ..men du, kärnfrågan är väl ändo om butiken gjorde rätt som "dissade" en som jag förmodar välkänd kund som var beredd att betala för två rullar i butik till ett pris som man skyltar med på nätet?? ..ha mage att be honom gå hem och beställa via datorn, för att det är ett "interneterbjudande". Jag personligen handlar mest i den lokala butiken i Växjö som erbjuder fantastisk service, men handlar en hel del av Lundgrens via nätet, telefon eller per mail, en annan butik som erbjuder service av högsta klass! Kan lova att ingen av dessa butiker skulle uppträtt så här. Personligen så tror jag att de butiker som kommer överleva i framtiden är de som fattar vad sortiment men framförallt service, service och service innebär!

                  Undra vad som hade hänt om lausvik plockat fram en iphone och beställt rullarna via "nätet" inne i butiken, hade han fått med dem hem?

                  Kommentera


                  • #29
                    Hej, vi är extremt måna om våra kunder och jag hoppas att din besvikelse beror på att du har blivit dåligt informerad av oss.

                    Vi har något som heter prisbomb. Prisbomben är en vara som byts ut varje vecka och som vi bara säljer via webben. Syftet med prisbomben är att vi vill få mycket trafik till vår webplats, vilket även har fungerat. Prisbomben har varierat från att vara Atom-drag för 9 kronor till just nu en Shimano Corvalus 300 för 390 kronor. Vi informerar på vår hemsida om prisbomben, men vi har kanske inte gjort det tydligt nog. Tack för att du gjorde oss uppmärksam på detta.

                    Prisbomben är den enda varan på Dogger, där webpriset är lägre än butikspriset. Nämnas bör att vi även har en prisskillnad på beten, men med butikens köp 5, betala för 4-kampanj blir priset faktiskt billigare i butik.

                    Även om vi på Dogger bara har lägre pris på prisbomben, jämfört med i butik, är det väldigt vanligt med differentierade priser. Det är helt enkelt billigare att sälja via webben än via butiken. Principen att vi bara säljer prisbomben via nätet är något vi inte kommer att ändra.

                    Med vårt kundnöjdhetsbetyg på 9.71 av 10 har vi mycket riktigt blivit nominerade av Prisjakt som Årets Sport och Fritidsbutik och Bäst Kundservice 2012. Jag ser det som en utmaning, men hoppas att vi även kan få en röst av dig! Ring mig imorgon så ska ska jag göra ett försök!

                    Med vänliga hälsningar
                    Dogger AB

                    Per Wennerström (direktnummer är 0176-279327)

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av Dogger.se Visa inlägg
                      Hej, vi är extremt måna om våra kunder och jag hoppas att din besvikelse beror på att du har blivit dåligt informerad av oss.
                      (...)
                      Per Wennerström (direktnummer är 0176-279327)
                      Det är inte så mycket den dåliga informationen (i vart fall för en som inte är van att gör sina inköp via nätet är det inte självklart att man den utannonserade varan inte kan köpas i den butik som annonserat) som det stelbenta sättet att hantera situationen när en (gammal) kund kommer in och uppenbarligen inte fattat att varan inte var avsedd att säljas över disk som fick mig att tappa humöret. Det var ju inte på något sätt så att jag försökte gå förbi någon kö eller ville bli särbehandlad utan helt enkelt så att jag trodde att man kunde gå in och köpa den här rullen på samma sätt som alla andra grejor jag köpt hos er.

                      Hedersamt att du hör av dig! I morgon har jag ett rätt pressat schema och ska hinna med en båt till Åland men om jag hinner och kommer ihåg så ska jag försöka att ringa. Jag måste ju reda ut det där eländet med PIN-koden till mitt bankkort också och det är aningens mer akut. Mitt nummer är annars 070-5310003.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 028 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art
                       
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 222 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                      9 svar
                      974 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      12 svar
                      2 694 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av stahre87, 2014-01-17, 13:06
                      72 svar
                      9 834 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg holden
                      av holden
                       
                      Arbetar...
                      X