Hur man behåller en kund - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur man behåller en kund

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    lausvik

Det är bara och acceptera att det andra tider nu. Ibland känns det surt att inte få sin vilja igenom, men sånt är livet. Min lokala fiskebutiken håller på med samma trams och jag har slutat bry mig om det för att jag upptäckte att jag får mindre med fisketips/rabatt om jag blir en jobbig kund.

Som sagt, Dogger är bra att göra med, ibland är det så att nätbutiken måste dra in lite pengar oxå och det må vara så. Kom ihåg att det finns massa annat viktigt att göra i livet än att bråka om några fiskerullar. Att sluta besöka butiken hjälper ingen, för att om vi är flera som påpekar det problemet du har haft för dom, då finns det en chans att de kan ändra på sina rutiner.

Tänk på din hälsa istället, det är ju roligt att jobba nära en fiskebutik som man kan besöka under lunchen och få lite frisk luft samtidigt.

Häls /T
    Det handlar inte om att få sin vilja igenom och jag vill absolut inte bråka, särskilt inte om fiskerullar. Däremot är det närmast en principsak att sluta handla hos dem som tydligt visar att de inte vill ha en som kund. Frisk luft och motion får jag hellre ute vid fiskevattnen.

Kommentera

OK, jag är en gammal stöt (gubbtjyv) som kanske inte riktigt passar in i dagens samhälle, men kan någon förklara hur man av detta kan utläsa att man blir avsnoppad om man (fysiskt, i egen hög person, precis som man i 25 år sina inköp där) besöker "butiken med nöjda kunder" efter att ha blivit ditlockad av deras reklam?
      Senast ändrad av lausvik; 2012-11-29, 19:40.

Kommentera

Detta känns väldigt konstigt för min del. Ena sekunden så skriker dem svenska handlarna rakt ut när man köper saker via nätet från utlandet. För man måste gynna sina lokala butiker för att dem ska finnas kvar. Det är ett helt okej resonemang enligt mig.
        Just i detta fallet så vill ju dogger inte ha in några kunder i butiken utan vill hellre sköta det via internet.

Då kommer den frågan varför man måste ha sin lokala butik kvar om man inte är välkommen att handla av dem i butiken, då kan man ju köra allt via utlandet istället.
        Jag har handlat av dogger via nätet och har bara posetiva saker att säga om dem men om dem hade behandlat mig som kund på samma sett som ts så hade jag också slutat stödja dem.

// Frallan
        http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Kommentera

Jag håller med Herman. Det ligger i butikens intresse att vårda sina kundrelationer! Och i detta fall så har de misslyckats..

Jag passar på att ge ett exempel på bra kundvård: Sportfiskeboden i Västerås!! (inte att förväxla med sin namne i Täby)
          Sportfiskeboden har ingen hemsida och således ingen web-försäljning. Om man jämför priser så är de kanske i några fall några kronor dyrare än web-shopar. I höstas var jag där och köpte ett dyrare spö, när jag kom hem och skruvade på en av mina rullar kännde jag att mitt nya fina spö förtjänade en ny och fin rulle. Så jag satt mig ner och surfade runt och bestämde mig för en Daiwa Luna, en rulle som kostar ganska mycket i butik och som finns att finna till rabatterade priser på nätet. Även jag skulle ut och fiska och skulle tycka det var kul att ha med mig den nya rullen då. Nästa dag åkte jag upp till Sportfiskeboden och jajamen, de hade en Daiwa liggande. Om vanligt så möttes jag av leende, kunnig personal så jag bad att få klämma o känna lite på rullen. Inga problem! Rullen känndes bra, den kunniga Herren i butiken varnade mig att den var kall att hålla i. Jag nämde att samma rulle fanns med rabatt på nätet och att jag skulle ha rullen på mitt nyinköpta spö. Han frågade vad det var för pris på nätet och när jag svarade så bad han mig vänta en sekund. Han sprang i väg och kollade nåt, sen kom han tillbaka och sa att jag kan få rullen för samma pris som på nätet =) Och i lyckoruset köpte jag 110 meter sufix 832, några beten och några jiggar och gick därifrån med ett leende på läpparna (till ordinarie pris).

Nu säger jag inte att alla ska springa till sin lokala fiskebutik och pruta! utan ett exempel på kundvård som även Dogger hade kunnat gjort...

För mig innebär det att jag i fortsättningen gladeligen kommer köpa mina beten hos Sportfiskeboden, för några kronor mer än på nätet, och uppskatta den goda servicen och möjligheten att klämma och känna på sakerna plus att de bjuder på kaffe och skvaller =)

/Ville

Kommentera

Undrar förresten om den där nattrean de gör reklam för på nätet är i den fysiska butiken eller bara på nätet. Ni som verkar mer hemtama i det här moderna, hur vet man sådant? Herregud vad lack jag skulle ha blivit om jag travat dit mitt i natten och blivit hemskickad...

Kommentera

det krävdes inte mycket för att bli av med en kund.

Har råkat ut för samma sak, sett erbjudande, men i butik så är priset 30% högre. Fick inte köpa den billigare hur man än vred o vände på det. Så tog upp mobilen och beställde varan i butik(på mobilen), vart ändå billigare än den man hade fått från butiken. Frakt, postförskott och varans pris så vart det i runda svängar 25% billigare vill jag minnas.

Lite surt vart den men vad gör man, butikerna vill sälja mer på nätet och detta är ett sätt för dom o vidga sin marknad. Nya kunder behöver inte bo i närheten när det gör på detta sätt. Så lite förstår jag dom, men samtidigt tycker man att butiken kunde lagt in en order i deras system som postorder och man kunde ta med sig grejerna.....men men så är det
              FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
              SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Om du menar Sportfiskeboden i Täby så är den i butiken. Var där nyss och fick med mig massa godis hem!

Kommentera

Om du inte gillar butiken så skit i dem! helt rätt att delge andra dina åsikter, om butikerna inte ger bra service så ska man som konsument ta sina pengar till någon annan.
                  Inget fel på pengarna och så ska service/produkten heller inte ha fel!
                  >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

Kommentera

Jag är nog också en "gammal stöt" för jag tycker att det där med "internetpriser" är ett j**la otyg. Men om handlarna vill att man ska betala högre priser i butik än via internet har man ingen anledning att gå dit och handla. Ska jag handla via nätet spelar det ingen roll om det är i Sverige, Tyskland eller Polen etc. Proceduren att beställa är den samma, frakten är också den jämförbar i många fall, men priserna är ofta lägre utomlands. De "binder ris åt egen rygg" enlig mig.

Ett annat sätt att tappa kunder är att "skylta" med fina förorderpriser och sedan dumpa priserna, efter det att man levererat till de som trott att man handlat till förmånligt pris.

/ Wikström
                    Den beska smaken av dålig kvalitet sitter i bra mycket längre än det låga prisets sötma!

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                      Och hur vet man att det är ett näterbjudande? Själv är jag, som sagt, old school och föredrar att handla i fysiska butiker. I var fall i de där jag blir väl behandlad som en kund.
                      Man tittar under vanliga frågor på deras hemsida och hittar detta:
                      Q: Har ni samma pris i butiken i Norrtälje?
                      A: På de allra flesta varorna är det samma pris. Men det kan finnas undantag. Ibland kör vi specialare i butiken och inte på nätet och vice versa.

Är man sedan osäker så ringer man och frågar.

Det är samma sak i min lokala butik och visst jag må tycka att det är idiotiskt men de har den policyn och då får jag rätta mig efter det så enkelt är det.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 029 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art