hur ofta fiskar ni och hur funkar det för frugan/mannen/familjen m,m?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hur ofta fiskar ni och hur funkar det för frugan/mannen/familjen m,m??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hur ofta fiskar ni och hur funkar det för frugan/mannen/familjen m,m??

undrar hur mycket alla ni andra fiskar, jag är ute nu kanske varannan vecka 1 dag 8 timmar, men sommarn så kör jag kanske 2-3 ggr vecka om jag har tur(mera turer efter jobbet p.g.a mera dagsljus, annars 2-3 ggr/mån.

jag är lyckligt lottad som har en fru som tycker att det är okej att jag fiskar men inte hela tiden, man ska ju göra andra grejer självklart, men fisket för mig är jämt o ständigt i tankarna och när ja väl fiskar så försvinner jag i en DIMMA så att säga och det kan gå timmar timmar timmar och frugan ringer o jag säger " sista kastet, sista kastet" men de sista kastet kan ta 2 timmar! man kan säga att det är beroendeframkallande, fast på ett mer hälsosammare sätt...

och självklart är det inte kul för dom andra där hemma om man jämt är borta. som min fru här nån vecka sen gjorde nånting i 2 dagar och jag stannade hemma så fick jag smaka på samma medicin, det va så jäkla tråkigt, usch!vara själv utan att göra nått, kunde inte ens fiska..

man ska hitta nån slags balans, och sen nä ungarna kommer då blir det säkert färre dagar ute i sjön.

så hur funkar det för er där hemma och hur har ni hittat balansen så att det funkar för alla?

ps. om man fick välja själv så skulle man vilja ha det här som sitt jobb. Fiskeguide! hur coolt som helst!

jag lyfter på hatten till er fiskeguider, gryyyyyyyymt!

Åtta timmar varannan vecka... Fy fan, jag hade dött. Fiskar 3-4 dagar i veckan året om. Givetvis inte heldagar men iaf minst en heldag i veckan. Hon vet vad det är som gäller. Det låter kanske lite hårt men sambon håller på med hästar så hon vet hur mycket tid ett brinnande intresse tar. Är det fint väder och det finns nybryggt kaffe och bullar följer hon gärna med ut på en kvällstur.

Kommentera

Sv: hur ofta fiskar ni och hur funkar det för frugan/mannen/familjen m,m??

Inga som helst problem med frun, låt henne bara gå i lite skoaffärer då är dom glada och nöjda och man kan fiska så länge man vill..... Skämtosido, min fru gnäller aldrig hon vet att fiske är mitt livselixir och jag fiskar minst en gång i veckan men oftast mer.

Kommentera

Ni är lyckligt lottade! på sommar kommer jag ut kanske 1-2ggr i veckan blir rätt mkt eftermiddags/kvälls fiske då. Nu kommer man ut kanske 1ggr i månaden. Eftersom vi jobbar och ska hämta ungar på dagis och sköta hemmet + att frugan jobbar varannan helg så då vill man inte alltid ta den helgen man är ledig tillsammans till att fiska.

Men jag klagar inte man får bara se till att göra det mesta av dom turer man får! och tids någ blir ju ungarna stora och då kommer det finnas mer tid till fiske! Även om det är några år tills dess...
        http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Jo det är ju knepigt detta, och fiskeabstinensen dämpas ju lättast på sjön ute i det fria. Läste på någons blogg att om du fokuserar på familjen när du är hemma och på fisket när du är på sjön så kommer din andra hälft lättare acceptera din hobby. Det låter vettigt så det försöker jag köra på. Men det är ju lite knivigt ibland då jag tycker fiske är lika mycket planering som själva utövandet så en del nördande hemma blir det ju, men jag undviker att slipa krokar och trimma tailar på en fredagkväll.

Som familjesituationen ser ut nu med dotter på 1,5 och föräldraledig året ut kommer jag iväg 1 gång i veckan. Men det kommer jag såklart kämpa för att ändra när vår dotter är lite äldre. 2-3 ggr/v + vår och höstresa så är jag nog nöjd sedan.

Btw så finns det en del liknande trådar att söka på!

Skitfiske! /Johan

Kommentera

Ja dryck då inte lätt att kombinera familjeliv och fiskeliv..
            Har fru och 2 kids en på 2år och den andra på 9 månader..

Måste dock säga att man är lyckligt lottad som har en såpass förstående fru som låter mig fiska allt som oftast 1gång i veckan, ibland händer det tom att det blir två pass
            Och vissa veckor inget pass alls.
            Hon har tom låtit mig ta över hela loftet för att förvara mina fiskeprylarna och som jag har som tillflyktsort när abstinensen är som värst...
            Oftast efter jag nattat kidsen

Längtar tills den dagen jag kan ta med mig kidsen ner med ett varsitt spö och lite matsäck sätta sig på bryggan eller puttra ut med båten

Fiske är en väldigt tidskrävande hobby och som någon skrev här innan, så länge man inte trimmar tailar o slipar krokar på fredagskvällen när mys med familjen står på schemat så är det jävligt bra

Så länge man inte är ute o slirar 3dagat i veckan för att sen fiska 2 dagar så funkar det nog
            Ut på tur, ALDRIG sur

Kommentera

Ursprungligen postat av KaggeBagge! Visa inlägg
              Ja dryck då inte lätt att kombinera familjeliv och fiskeliv..
              Har fru och 2 kids en på 2år och den andra på 9 månader..

Måste dock säga att man är lyckligt lottad som har en såpass förstående fru som låter mig fiska allt som oftast 1gång i veckan, ibland händer det tom att det blir två pass
              Och vissa veckor inget pass alls.
              Hon har tom låtit mig ta över hela loftet för att förvara mina fiskeprylarna och som jag har som tillflyktsort när abstinensen är som värst...
              Oftast efter jag nattat kidsen

Längtar tills den dagen jag kan ta med mig kidsen ner med ett varsitt spö och lite matsäck sätta sig på bryggan eller puttra ut med båten

Fiske är en väldigt tidskrävande hobby och som någon skrev här innan, så länge man inte trimmar tailar o slipar krokar på fredagskvällen när mys med familjen står på schemat så är det jävligt bra

Så länge man inte är ute o slirar 3dagat i veckan för att sen fiska 2 dagar så funkar det nog
              Jo jag har sån jävla flyt att bägge mina söner som är 20 och 15 år är lika tokiga i fiske som jag så när dom är hos mig fiskar vi i stort sett hela tiden. Min dotter som är fem gillar oxå att fiska men har inte nåt tålamod och ledsnar rätt snabbt så när hon är med får det bli korta pass med mkt fika mm. Frun gillar fiske sisådär, vertikaljigg och mete tycker hon är mysigt att sitta och sola samtidigt. Mest blir det fiske själv eller med fiskekompisarna dock.

Kommentera

2 gånger i veckan snittar jag nog.

- - - Uppdaterad - - -

2 gånger i veckan snittar jag nog.
                Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Mellan 1 och 2 gånger i veckan flugfiskar jag. Är man sjuk pensionär och inte har en familj att ta hänsyn till så går det ju bra.
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

En gång varannan helg brukar det bli för mig vår, höst och vinter, mer på sommaren när man kan fiska på kvällarna efter jobbet.

Min fru hatar mitt fiskande och tycker att jag fiskar alldeles för mycket ändå. Jag tycker tvärt om och håller på att dö av fiskesug mellan gångerna. Vi har två barn tillsammans.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 015 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art