Rätt att beslagta utrustning? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rätt att beslagta utrustning?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Eller man kan fråga sig, Hur många av dom 3362 har tjuvfiskat någon gång? Medvetet eller omedvetet. 3000 kanske. Har själv gjort det när jag var runt 14 i en liten skog utanför Skurup. Jävlar var där var gäddor.

Men man är mer laglydig nu.

Kommentera

Jag tjuvfiska en gång när jag var i 12-13års åldern i en damm där man hade röding. Jag åkte dit oxå

Numer tjuvfiskar jag inte.

Man måste nog skilja på "pojkstreck" och tjuvfiske. När barn smyger in i grannens ankdamm och fiskar upp guldfiskarna är det ju tjuvfiske i lagens mening även om det i allmänhetens ögon är pojkstreck som bäst straffas med lite stundens alvar och en rejäl avhyvling.

Skillnad är det när vuxna människor bryter mot uppenbara regler som att meta på räka utan fiskekort i ett put&take vatten.

Kommentera

Nog har jag tjuvfiskat i min ungdom.
        Såväl kräftor, gäddor, abborre och öring har jag försökt komma åt i vatten där jag inte haft fiskerätt.
        Men det är länge sen jag var ung nu.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Jag vill gärna nämna det faktum att det kan vara problematiskt att köpa dagsfiskekort på sina håll,framförallt på helger då de flesta av oss fiskar.
          Hoppas på snälla tillsyningsmän och ser till att ha stålar i fickan...

Kommentera

Vem har inte tjuvfiskat i sin ungdom?

Unregistrered 1, angående läget i Sthlms ström; Bland sportfiskare vid öppna luckor, stor disciplin, minimått hålls, alla fiskar inte krokade i munnen släpps ( största jag själv sett, urlekt hö-hona över metern, 12 pannor)..men hanteringen av småblänkare och smolt ofta dålig...MEN.. bland köttfiskare är stängda luckor, proppat med fisk och smoltuttsättningarna ett allför frestande skafferi. Ett ständigt återkommande problem. Bland dem är i stort sett alla metoder tillåtna om de får tillfälle.Ryckfiske tex helt ok. Moralen är noll. Fiskeetik existerar inte...en tröst är dock att många seriösa fiskare och tillsynsmän ofta är där och försöker stävja det....av naturliga skäl är de också rädda för folk med befogenheter, men hot förekommer...personliga kontakter mellan polis och fisketillsyns män är etablerade. Seriösa fiskare har bra koll på mindre nogräknade, ryktet går snabbt. Annars...det har varit sämre, den sk ryckfiskechefen, herr x med anhang har numera en låg profil är sällan där, vilket även gäller flera av de varnade...men som sagt i en miljonstad med även ej sportfiskekulturella folk är problemen ständigt återkommande..gäller att hålla uppe trycket...Skitfiske! H...

Kommentera

fiskekort

Bastard: Det har du banne mig rätt i.
              Och här i skogen kan det vara helt jävla omöjligt. Jag fick reda på ett vatten som jag gäääärna ville prova. Det tog mig TVÅ dygns letande för att hitta någon som sålde fiskekort till vattnet ifråga. Och ändå är det ett helt FVO... som har så dåligt ordnat... och så mycket attraktiv fisk. Skandal!

Kommentera

Verkar som det bara är Fogelberg som aldrig som är helt ärlig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gurre
                  Verkar som det bara är Fogelberg som aldrig som är helt ärlig.
                  Va? har med handen på bröstet ärligt talat aldrig tjyvfiskat.

bor som sagt vid kusten där fisket är fritt, visst havsöringen är fredad under en viss tid, men har aldrig fått en och har faktiskt aldrig varit ute efter HÖ förräns nu.

Har haft stuga vid ringsjön, då hade vi kort och jag var ute med vår båt på helgerna, fått en gädda under de åren vi hade stugan. Den låg på 2½ kilo och blev middag.

Har fiskat många gånger ute i sundet, dragit upp torsk, sill och makrill.

Om jag dabbat mig någon av gångerna så har jag ingen aning om det... enlighten me

Kommentera

Jag satte en bit silltrål över en bäck när jag var 7-8 år gammal. Nätet var finmaskigt och väldigt styvt. Det jag uppnådde var max att jag stängde av bäcken. Fick heller ingenting i det. Sen vet jag inte om det är tjuvfiske att fånga öringyngel med hov för att i 99% av fallen släppa tillbaka dom. Hände väl fram till att jag var 10 kanske.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 272 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art