Aardwolf, tror du har helt rätt. Vad det gäller redskapen, om jag fattat det rätt, auktion, stålarna tillbaks till stadskassan.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rätt att beslagta utrustning?
Collapse
X
-
Beträffande beslagtagen utrustning eller varor.
I samband med en fällande dom fastställes även om utrustningen skall anses förverkad. I så fall tillfaller den Staten annars återfås den när domen vunnit laga kraft. Staten förättar regelbundet auktioner av beslagtaget och förverkat material. Köpesummorna tillfaller statskassan. Vid ringa brott brukar inte beslag vara regel men kan naturligtvis förekomma. Vid upprepad, grov eller på annat sätt hänsynslös förseelse är beslag vanligt.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Det där med att beslagta bilen låter mycket överdrivet, de brukar ju som regel inte ens beslagta bilen från rattfyllerister, och det är aningen mer befogat om man säger så...Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
-
Enligt mitt papper från länstyrelsen så får jag ta egendom i beslag enligt 47 § första stycket fiskelagen, samt att utföra undersökning av fiskeredskap, fisksump samt få tillträde till fartyg där fisk och utrustning för fisket förvaras, men därimot kan jag ej begära att få titta i bilen eller stängda väskor på land.
Jag har aldrig haft problem med att tillkalla polisen, de har alltid kommit men det kan ta lite tid därimot.
När sen åklagaren lägger ner på grund av bristande bevis eller att det inte är något brott eller av någon annan orsak (de vill gärna lägga ner såna här utredningar) överklaga till till överåklagaren. Det har alltid hjälpt oss, fallet har då tagits upp på nytt och de skyldiga har blivet dömda till dagsböter.
Tumlarentrolling är livet
Kommentera
-
Etuna Alex, det är din skyldighet att ta redan på regler innan du börjar fiska, ditt svepskäl är fö standard...alla kör med det. Rätten hör det varje gång.
Fisketillsynsområde; Fiskevatten inom Stockhoms stad, TDA-kortets vatten, havsöringsåar med fredningsområden inom Stockholms län
Befogenheter för Fisketillsynsman Sthlms län; "att enligt 34§ fiskelagen(1993:787) få tillträde till fartyg, fordon, områden,anläggningar,byggnader,lokaler och andra utrymmen där fisk och utrustning förvaras eller hanteras för att där göra undersökningar och ta de prover som behövs samt enligt 47§ samma lag ta egendom i beslag"
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 084 visningar
1 gilla
|