Tumlaren, schysst inställning! ..i älvkarleby var nog problemet att ryckandet skedde efter mörkrets inbrott...vad det gäller Motala ström så hotades andra fiskare. Samma problem fanns fö i sthlms ström för många år sedan, ett gäng hade ockuperat strömbron och skrämde iväg andra fiskare bla med knivhot...med polisens hjälp fixade det sig...hygglig lax fö på din sida 26 pannor, det var inte dåligt!..har du vägarna förbi sthlm någon gång och vill testa strömmen, hör av dig...skitfiske!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rätt att beslagta utrustning?
Collapse
X
-
Unregistered 1
Flygfisken. Det gäller den egendom som kan användas för det olaga fisket, dvs fiskeredskap, flytetyg. För att du tjuvfiskar i Ångermanland kan jag som tillsyningsman inte åka till Medelpad och beslagta din uteterrass.
Hemi; Kerry´s jobb i Strömmen var otroligt. Vilken eldssjäl. Dessutom kom ruljangsen igång och med en bra åklagare på sin sida slapp det till slut bli så mkt problem med att få fast dem som inte skötte sig. Hur är det i Strömmen idag?
Kommentera
-
I fall jag fiskar efter gädda eller abborre när det är förbjudet kan jag ju bara säga att jag fiska efter öring eller vad som helst.
Om jag går där det är strängt förbjudet att fiska och blir tagen innan jag har hunnit fiska kan dom väl inte ta mig dom måste väl se mig fiska för att ta mig.
Tar dom alla grejor även om jag bara använt ena spöt
Kommentera
-
Unregistered 1
Gurre, du lär bli av med alla grejer.
Och visst, du kan fiska öring om annan fisk är fredad ifall reglerna för platsen tillåter det. Men tänker du på kustvikar som är fredade om våren får du nog tänka om. Där är allt fiske förbjudet under viss period pga minskningen av yngel/ungfisk hos ex vis gädda / abborresom.
Varför bryta mot fiskeregler osv?
De flesta ggr är reglerna till gagn både för fiskbestånden och oss som fiskar...
Kommentera
-
varför tjyvfiska?? ska det vara så svårt att hålla sig till de enkla regler som finns? krävs det fiskekort så köp ett kort, är fisken fredad under en viss period ge fiska efter något annat...
Varför ta risken att förlora sin utrustning bara för att man är sugen på att dra upp en firre för att sen släppa tillbaka den? köp ett endagskort eller köp ett årskort om du är ute ofta.
Tack och lov så bor man nära kusten där fisket är fritt och havsöringen har blivit lovligt byte igen.
Kommentera
-
Jahg tror inte att någon här på denna sida tjuvfiskar, men det finns en typ av mäniskor som inte kan se att andra har ordnat något bra fiske, utan de måste utnyttja vad andra byggt upp. Se bara vad som sker här på internet med alla typer av virusprogram. Det är de som kommer med mörkret och med räkepåsen vid regnbågsvattnet och de skall bara fiska efter abborre, men det roliga är att det aldrig har funnits abborre i detta vatten!!! Men som sagt var jag skall på rättegång i morgon och vittna mot två av dem som har åkt fast på bar gärning. När polisen kom och tog upp alla uppgifter (vi tillkallar alltid polisen när vi har tagit någon) upptäckte de att bilen var oskattad och oförsäkrad, så de fick gå därifrån. Men senare på dagen var bilen borta, otur för dem så hade polisen en kontroll på vägen och där åkte de dit, så det blev dyrt för dem.
Tumlarentrolling är livet
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 281 visningar
1 gilla