Fiske i revsundssjön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i revsundssjön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i revsundssjön

Tjena!
    Jag har nu i sommar börjat åka upp till Revsundssjön i Jämtland och fiska. Har då främst fiskat öring men även siktat lite på gädda såklart :-). jag kommer fortsätta åka dit även nästa sommar så jag funderar lite om det finns nån här som har har erfarenhet av att fiska där? Öringfisket haf för mig gått lite trögt men har ändå lyckats få några öringar... Dock inget stort.
    Finns det nån som har lite förslag på tipps och tricks? Vad som fungerar och vad som fungerar sämre....

Jag hyr stuga i Gällö och fiskar just i den delen av sjön. Fisket bedrivs med båt så det har varit trolling som varit melodin. Har testat att köra över både djupa vatten (ca20 meter) och grundare. Runt skarpt sluttande grynnor har det blivit nån fisk även om mäst gädda tagits på sånna platser....

Mvh Johnny

Generellt så ska man ju trolla med små rapala wobbles 6-8 gram och ganska ryckigt med båten, har fiskat i en sjö i jämtland som heter ströms vattudal och där gäller den taktiken, öring fiskas fördelaktigt i den delen av sjön det inte är så mycket växter så att gäddorna simmar runt och patrullerar, men också prova dig fram, kanske långdrag med mask funkar en dag,

Mvh, Jakedasnake

Kommentera

Ja jag har fått öring på just en liten svart/silver rappala. Även strikepros små 3-ledade wobbler verkar gå skapligt. Det stora "problemet" eller vad man ska kalla det är att sjön är så fruktansvärt stor så jag/vi fiskar bara i den delen runt gällö där vi har stugan. Sjön har generellt väldigt lite växtlighet i över huvudet taget... I den delen vi håller till finns även både grunda vikar och stora öppna, väldigt djupa vatten. De öringar vi fått har tagits över både djupa och grunda platser så det är svårt att hitta nått mönster eller favorit ställe där fisken står :-)

Kommentera

Prova fiska mitt på dagen då gäddar ligger i djupare partier på sommaren iaf, fiska när det börjar bli värmebölja och kläckningar, försök att hitta inlopp/utlopp i sjön, har du ekolod?, reka isåfall efter brander där det kan strömma näring

Kommentera

Fiskat mycket i Revsundssjön både sommar och höst. Vi brukar åka upp dit 3-4 båtar på en sommarresa då vi fiskar abborre och har dragit några öringar, främst på Westins jätte men även på Bomber 15A. Höst fiskar vi i Norra ändan, Landsomsfjärden efter gädda. Enligt lokalbefolkningen går inte öringen in där efter dom byggt den "nya" bron i Gällö. Öring har vi däremot fått vid stenön som ligger på höger sida innan du kommer fram till broarna om du kommer från Bräckehållet. 3 m från ön börjar en brant som går från 1- 30 meter, ligger du rätt med båten längst branten ska du nog lyckas få lite större öring.

Skitfiske på er!

Kommentera

Japp, ekolod har vi :-) Brukar leta och testa gå efter branter men det står i regel bara gädda och lurar på sånna platser :-)

- - - Updated - - -

När du säger Broarna, menar du järnvägsbron mankan åka under där efter att man åkt förbi sågverket? tror mig minnas en ö där i krokarna men har för mig att det sjukt grunt inne där... Menar du att du får öring på westins jätte och bomber 15A? Är inte de väldigt stora??

Kommentera

Ja, broarna till höger om sågverket om du kommer från Bräcke. Det är 3 st broar du passerar inom 100 m. Du ska ligga 6-7 meter utanför ön, komma från broarna mot Bräcke. PM ar en bild på rutten jag brukar ta förbi ön när jag kommer hem från jobbet. Ja, stora wobbler verkar funka bra i Revsundssjön.

- - - Updated - - -

Det är inte ön alldeles vid bron utan en klippö på höger sida 1000-1500 meter innan broarna.

Kommentera

Ah, ok då tror jag att jag vet vilken ö du menar. Den som har ett vindskydd för långfärdsskridsko åkare? Därutanför är det djupt som f*n... Fick en gädda bakom den ön :-) Om vi menar samma är det ganska smalt mellan land och ön på baksidan?

Väntar med spänning på Pm...

Kommentera

Sorry, har helt glömt bort det jag lovade. Hoppas ni lyckades ändå. Åker upp dit i mitten på september eftersom Camp Viking öppnat sina portar igen. Har du hitta nå bra ställen? Vi kommer köra en hel del i Landsomfjärden efter gädda. Är du uppe så får du höra av dig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mika66 Visa inlägg
                    Sorry, har helt glömt bort det jag lovade. Hoppas ni lyckades ändå. Åker upp dit i mitten på september eftersom Camp Viking öppnat sina portar igen. Har du hitta nå bra ställen? Vi kommer köra en hel del i Landsomfjärden efter gädda. Är du uppe så får du höra av dig.
                    Det är lugnt :-)
                    Vi har varit där redan. Va dit vecka 29. Öringsfisket va riktigt dåligt, vi fick bara 2 st... Gäddorna och aborrarna va det skaplig fart på. Största gäddan på 8 kilo och en del på borrar på halvkilot :-)
                    Jag tror jag förstod vad du menade att jag skulle fiska men det blåste storm nå fruktansvärt med vansinnigt hög sjögång de flesta dagarna så fiska på större ytor av öppet vatten va nästan omöjligt!

Nu blir det nog inge mer förens kanske i slutet av vintern.... Vi funderar på att åka upp till camp viking och ismeta/pimpla om det vill sig :-)

//octa

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 077 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art