Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lost & Found! Beten du fått upp! :)
Collapse
X
-
Började årets fiske med att hitta min buster jerk som jag kastade bort förra året när jag fick en såkallad professional overrun, draget låg inne vid land i en havsvik fast klämd mellan två stenar och krokarna var helt sönderrostade. Ett tag efter det när jag var på samma ställe och fiskade med min mest använda favorit "skitmörten" så hände samma sak igen, linan gick av och jag såg mitt favorit drag och en bft titanium tafs flyga iväg, draget var sjunkande och jag blev djupt besviken. Men sen ca en vecka senare så kastade jag ut min big bandit och trodde jag fick vass på kroken men när jag vevat in såg jag min skitmört, vilken lycka!
Kommentera
-
Fick mountainbike modell dam 18 växlad en gång när jag jiggade i Tidan-ån. Den var helt cykelduglig hade nog max legat i ett par dagar. Tung som helvete var den att dra upp i alla fall.
Sen har jag hört ett gäng historier nyligen som jag inte ens vet om jag kan tro på, tjatar ni så kanske jag berättar
Kommentera
-
Fått upp flera olika wobblers, bottenmetetackel och en och annat långdrag.Personbästa: Gädda 6,2kg, Abborre 0,8kg, Havsöring 6,4kg, Asp 2,86kg, Lax 2,3kg, Torsk 2,5kg, Gös 2,4kg Regnbåge 2,2kg, Röding 1kg, Id 2,4kg, Brax 0,5kg, Harr 0,6kg, Stäm 0,2kg, Mört 0.25kg Gråsej 0.4kg, Wahoo 7,3 kg, Mahi Mahi 5 kg, Almaco Jack 6 kg
Kommentera
-
Hur många drag jag kommit över under fisketurer tappade jag räkningen på vid 100strecket, jag och en kompis brukade alltid leta drag i träd, buskar och i utloppen av sjön när vi tröttnade på att stå och dänga, brukade bli 10-15 st per runda, om sommrarna när Perstorp AB behöver mer vatten till kylaraggregaten sänks vatten nivån drastiskt, ypperligt tillfälle att vittja stubbar och undervattennsvegetation som annars är svårtillgängligt! Har dock plockat upp min väns favoritwobbler vid två tillfällen, en gång i utloppet spärrad av en stock liggandes över ån halvvägs genom ytan, ni kan tro att man hittar flytwobblers i den stocken
andra gången tog jag den från en stubbe som brukar stå 1,5m under ytan, men även karpmete prylar såsom tyngder och dylikt har plockats upp från botten, hittade en bankstick i en vassrugge, har hittat ett 3m siesta metspö på en ö, en halvfull fiskelåda med drag och flöten 150 meter in i skogen från sjön..
Kommentera
-
Ett flertal wobblers har man hittat, en Zalt 14 cm bland annat i mycket fint skick. Mycket bra att ha båt på platser med mycket vass och där folk ofta fiskar från land.
När jag var liten i början på 90-talet var jag och min familj vid en camping, och jag sprang runt mycket nere vid havet och i vasserna. En dag stötte jag på en Nils Master, (Färg 66: http://www.sportfiskeprylar.se/bilde...0105919r_1.jpg, men en mycket äldre modell), som legat i lådan och skräpat fram till nu då jag tog tag i det och satte på nya krokar och börjat använda den. Full av bitmärken, men den går nog att använda i ett par år. =)
Kommentera
-
Första gången jag fiska i en put and take sjö så fick jag upp detta. 50 meter trasslad blandning av folks linor samt ca 6 drag ^^ några av dragen har jag trasslat upp och lagt i fiskelådan, dom andra ligger kvar i denna hög haha ^^
I HAVE THE STRONGEST LINE OF THEM ALL
Har även fått upp ett väldigt gammalt ankare som låg nersunket på botten... lindade handen med en handduk och försökte dra av linan ''hade glömt kniv'' drog så in i hvete och tillslut så kände jag att linan börja följa med istället ^^, efter 10 minuter så kommer ett ankare med 10 kg lera upp...Senast ändrad av Daweee; 2013-07-30, 17:49.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 383 visningar
1 gilla