Lost & Found! Beten du fått upp! :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lost & Found! Beten du fått upp! :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Med föregående talares inlägg kom jag att tänka på "Julgranen", det är ett träd som står mitt ute i vattnet och är lätt att träffa, och det ser ut som just en "Julgran" på våren/senhöst när löven är borta på grund av alla beten
    Senast ändrad av Jakedasnake; 2012-11-12, 16:30. Anledning: Fixar

Kommentera

Har fått upp rätt så många drag i dessa grunda vatten, men en händelse som utmärker sig var när jag och en kompis simmat ut i vattnet till en grynna å stod å fiskade på den. Kompisen hänger på ett stort skeddrag och dänger iväg de, genast ropar han fisk men linan brister och svordommarna flödar. Kastade ett kast och även jag fick ropa fisk. 1m från stranden tappa ja gäddan som vi bedömde 4+ och på mitt drag satt hans drag draget fick han tebax men gäddan skulle inte felat att ha upp heller...

Kommentera

Sist jag var i Bergeforsen (en av de få gånger jag har varit där) och försökte mig på Havsöring då fick jag upp en "boll" med lina innehållande div sänken, flöten och en liten kustvobbler med en typ stl 4/0 trekrok...
        Undra vad man har en sådan krok till på ett sådant drag ?

Kommentera

Glatt! Kul att delar med er! Med tanke på hur många beten man har slängt bort genom åren så borde fler ha skoj saker att berätta om!?
          http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Sist jag var ute så fastnade jag i ett rep. Repet var fäst i ett ankare, på ankaret låg en tång och en spinnare. Helt sanslöst, dels hur fan de hamnade där, och hur de låg kvar när jag drog upp skiten.

Kommentera

Har hittat en del drag genom åren. Mest vid vadning då jag fiskat havsöring.
              Det mest mest prisvärda var dock ett nästan felfritt Ludde a´180 kr.

Kommentera

Ursprungligen postat av pg_atl Visa inlägg
                Har hittat en del drag genom åren. Mest vid vadning då jag fiskat havsöring.
                Det mest mest prisvärda var dock ett nästan felfritt Ludde a´180 kr.
                Om du lyckas köpa Ludde för 180kr/st kan du skratta dig lycklig! Vet ett ställe som säljer dom idag för 400kr/st
                http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Har faktiskt fått upp en hel del, mestadels på jigg. Kustwobblers, reflex-spinnare men också nån zalt men finast av allt var en gren med ett tiotal drag i, såg ut som en grann julgran! Och där i låg en helltail och en baitfish
                  www.värmdöguiderna.se

Kommentera

Pimplade betesfisk förra vintern med 0.14 nylon och mormyska då det kliver på något bättre. Efter en spännande fight får jag upp en gädda på runt 1.5 myskan perfekt i mungipan på gäddan. Och, krokad i gäddans tunga sitter en sprillans ny bergmanpirk
                    http://mangemo77.blogspot.com/

Kommentera

Kul tråd! Genom åren har man hittat/fastnat i diverse drag men det sjukaste jag varit med om hände min polare i våras. Vi var 3 man som fiskade gädda och Danne dominerade totalt då gäddorna älskade en Buster Jerk med färgen PLO som endast han ägde ett ex av. Vid en vass fastnar hans drag i en flätlina så han börjar samla upp linan som löper in i vassen och efter en hel del dragande får han ut linan därifrån som sedan löper rätt ut från vassen...och plötsligt ser vi en fet gädda på ca 3 kg komma simmande! Den satt i andra änden på linan och hade klippt en Westin Jerk som såg helt ny ut, så han fick både drag och gädda kort sagt. Gäddan var pigg så den kan inte ha suttit fast speciellt länge. Det skumma var att flätlinan såg ny ut och det var säkert ca 20 meter av den ute så vi undrar fortfarande hur det hela gått till? Linan måste ha gått av under fighten men skumt hur som helst med tanke på linans skick och grovlek, kanske en liten skada på linan som spelade ägaren ett spratt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 137 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art