Har letet på forumet men inte lyckats hitta något om detta. Är det någon som har testat TD för kustfiske efter havsöring? Kör man med lätta grejor bör den ju kasta ungefär som en kustwobbler i motsvarande vikt och gången i vattnet, särskilt hur den uppför sig vid spinnstopp, borde ju vara perfekt för öringspinn på grunda bottnar. Någon?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tasmanian Devil för havsöring?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggHar letet på forumet men inte lyckats hitta något om detta. Är det någon som har testat TD för kustfiske efter havsöring? Kör man med lätta grejor bör den ju kasta ungefär som en kustwobbler i motsvarande vikt och gången i vattnet, särskilt hur den uppför sig vid spinnstopp, borde ju vara perfekt för öringspinn på grunda bottnar. Någon?
Jag minns att sportfiskegrossisten Darts i Malmö för cirka 10 år sedan sålde ett drakeformat skeddrag med namnet Tasmanian Devil i lättviktsmodell som antagligen tillverkades i Australien....
Den som söker den finner! Jag sökte på olika fiskesiter och hittade följande inlägg på Fiske.nu och Planket när jag skrev Tasmanian Devil i sökrutan:
"(94803) 2002-04-19
Skrev ju häromdagen att jag skulle spotta Murphy i ansiktet på torsdagen. Det gjorde jag också! På eftermiddagen hade solen värmt upp vattnet i min favoritvik till 5 grader och vi hade flera öringkontakter med följen och nafs. Högg gjorde de när de serverades lite mörkare färger, lila, koppar, rött i eftermiddagssolen. Det gällde att passa på när det blåste lite sjöbris - stiltjen höll på att sabba hela fisket. Bomber och tasmanian devil gick bättre än skeddrag och kustvobbler. Ingen stor, men de var silverblanka och stridbara. Härligt med öringfiske i en vardagstom skärgård - skitfiske till alla er som ska ut och trängas i helgen! Nu åker jag till Närke och lär ungarna fiska gädda i insjö...
- Birger 10:13:34"
Go for the Big Ones!
Old Firehand
-
Ursprungligen postat av Abborrmaster Visa inläggHar själv haft framgångar med Cobra (ett annat märke men liknande).
Bäst har det fungerat i strömmande vatten, man kan få ett ruskigt "häng" på dom.
Min erfarenhet är att öringen hugger hårt och aggressivt på denna betestyp.
Den böjda formen gör dock att dom inte kastar särskilt bra.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-02-15, 12:55 -
-
Svar till KEPWORTH Litiumbatteriav SpringarenSjukt att Svenska sportfiske butiker tar 10t för något man kan köpa för 2500kr, är det samma batteri...1 Foto
-
2025-02-17, 20:20 -
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
2024-11-17, 23:18 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 209 visningar
1 gilla
|