Android fiske-app, feedback önskas. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Android fiske-app, feedback önskas.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
    Det är det man får leva med om man lägger upp appar tyvärr. Man blir alltid recenserad. La själv in ett dåligt betyg på en fiskeapp för ett år sedan eller så, varav utvecklaren till appen började förfölja mig på min blogg och diverse forum, samt komma med personangrepp.

Han kunde ha undvikit allt genom att släppa appen färdigutvecklad, och inte tokfylld av buggar.
    Jag kommer knappast lägga mer energi på "Max".
    Buggar kommer det alltid finnas desvärre, och de är inte alltid så lätta att hitta. Det enda man kan göra är att be om hjälp(som jag gjort här) för att förbättra och "avbugga" appen. En som testat här på tråden te-x- "Cosmos 08" har Jellybean på Galaxy S3 och hans app crashar. Har 5 andra personer med samma uppsättning som inte har detta problem så ibland är det som att leta efter en nål...men jag kommer att göra så mycket jag kan för att lösa eventuella fel när jag har tid över.

tack för din åsikt/Ted

Kommentera

Cosmos 08 --- Skall försöka hitta orsaken så snart jag kan.

Kommentera

Ursprungligen postat av shank Visa inlägg
        Bra initiativ. Här kommer mina förslag på ändringar.

1) det är irriterande att behöva skriva in namnet på en spot direkt. Jag skulle vilja ha två huvudflöden

Flöde 1) jag skall åka ut och fiska. Startar en befintlig navigering med en eller flera spots. Som en ruttplanering. I

Flöde 2) startar en tom fisket utan givna spots. I takt med att det nappar vill jag kunna trycka på en knapp , gärna stor som då loggar tid och plats. För denna vill jag sedan kunna koppla attribut såsom art, storlek, bete
        etc.

Jobbar själv med mobilitetsutvecling fast som kravanalytiker så om du vill kolla idéer så hjälper jag gärna till. Jag kan slänga ihop en mock-up på mina tankar.
        Tack för bra synpunkter.

Tycker att det är bra ideer så jag skall fundera ut hur jag skall infoga dem. Jag vill inte göra appen "svårare" att använda då jag vill nå så stor publik som möjligt( te.x. äldre svampplockare som inte är teknikvänner). Appen nu tycker jag är väldig enkel att använda men man kanske kan aktivera fler funktioner i menyn om man önskar dessa.
        Får fundera lite.
        Bra ideer i alla fall så jag tackar:-) Bollar gärna lite fler med dig vid tillfälle men nu har jag fullt upp.
        /Ted

Kommentera

ser snyggt ut,men jag har iphone. finns den på appstore? om inte kommer den finnas där?

Kommentera

Precis så här skulle även jag vilja ha den! Satt på förmiddagen och funderade på hur jag skulle formulera mig men nu behöver jag ju inte det!

/Jocke

Ursprungligen postat av shank Visa inlägg
            Bra initiativ. Här kommer mina förslag på ändringar.

1) det är irriterande att behöva skriva in namnet på en spot direkt. Jag skulle vilja ha två huvudflöden

Flöde 1) jag skall åka ut och fiska. Startar en befintlig navigering med en eller flera spots. Som en ruttplanering. I

Flöde 2) startar en tom fisket utan givna spots. I takt med att det nappar vill jag kunna trycka på en knapp , gärna stor som då loggar tid och plats. För denna vill jag sedan kunna koppla attribut såsom art, storlek, bete
            etc.

Jobbar själv med mobilitetsutvecling fast som kravanalytiker så om du vill kolla idéer så hjälper jag gärna till. Jag kan slänga ihop en mock-up på mina tankar.

Kommentera

Ursprungligen postat av TheMole74 Visa inlägg
              Jag kommer knappast lägga mer energi på "Max".
              Buggar kommer det alltid finnas desvärre, och de är inte alltid så lätta att hitta. Det enda man kan göra är att be om hjälp(som jag gjort här) för att förbättra och "avbugga" appen. En som testat här på tråden te-x- "Cosmos 08" har Jellybean på Galaxy S3 och hans app crashar. Har 5 andra personer med samma uppsättning som inte har detta problem så ibland är det som att leta efter en nål...men jag kommer att göra så mycket jag kan för att lösa eventuella fel när jag har tid över.

tack för din åsikt/Ted
              Njae, det stämmer väl inte riktigt att det är det enda man kan göra? Man kan ju alltid ha en testpanel för att utvärdera appen innan man släpper den för kommersiellt bruk, eller hur? Ett betatest med andra ord. Sen är det klart att när man producerar en app till ett OS som ständigt byter form och kod så blir det knepigt, speciellt om man jobbar på projektet själv. Söker verkligen inte att bråka eller provocera!

Kommentera

Njae, det stämmer väl inte riktigt att det är det enda man kan göra? Man kan ju alltid ha en testpanel för att utvärdera appen innan man släpper den för kommersiellt bruk, eller hur? Ett betatest med andra ord. Sen är det klart att när man producerar en app till ett OS som ständigt byter form och kod så blir det knepigt, speciellt om man jobbar på projektet själv. Söker verkligen inte att bråka eller provocera!
                Jag har testat denna appen med många olika medel, men du tycks tro att man hittar alla buggar innan man ger ut en app(eller annan mjukvara).
                Varför kommer då alla mjukvaruföretag med uppdateringar om nu allt är så perfekt när det släpps?
                Apple gick bort från google maps när dom släppte iPhone 5 och 5ans karttjänst är ju fullkomligt horribel när det gäller buggar(detta är bara ETT exempel).
                Vad får dig förresten att tro att det var buggar "Max" reagerade på?
                När han bara skriver en fullkomligt menlös kommentar "kass" är det lite svårt att veta vad han syftade på.
                Det var endast det jag menade när jag skrev mitt inlägg.
                När Mercedes släppte sin A-klass hade dom ju knappast kunnat få upp ögonen för samt åtgärda "vältproblemet" om motorjournalisterna endast skrivit "Betyg 1, kass!
                Senast ändrad av TheMole74; 2012-11-05, 17:19.

Kommentera

Ursprungligen postat av TheMole74 Visa inlägg
                  Jag har testat denna appen med många olika medel, men du tycks tro att man hittar alla buggar innan man ger ut en app(eller annan mjukvara).
                  Varför kommer då alla mjukvaruföretag med uppdateringar om nu allt är så perfekt när det släpps?
                  Apple gick bort från google maps när dom släppte iPhone 5 och 5ans karttjänst är ju fullkomligt horribel när det gäller buggar(detta är bara ETT exempel).
                  Vad får dig förresten att tro att det var buggar "Max" reagerade på?
                  När han bara skriver en fullkomligt menlös kommentar "kass" är det lite svårt att veta vad han syftade på.
                  Det var endast det jag menade när jag skrev mitt inlägg.
                  När Mercedes släppte sin A-klass hade dom ju knappast kunnat få upp ögonen för samt åtgärda "vältproblemet" om motorjournalisterna endast skrivit "Betyg 1, kass!
                  Oj, det var känsliga tår det. Nej, självfallet är inga programvaror perfekta när de släpps, utan patchas efteråt. Men du påstod att det enda man kan göra är att langa upp produkten och be om konstruktiv kritik, jag försökte bara föreslå ett alternativ. Som sagt, inte ute efter att bråka eller provocera, men du verkar verkligen vara desperat försvarsbenägen istället för att försöka diskutera.

Det jag säger är att OM man beställer sig för att släppa en produkt och försöka förbättra den produkten på det sättet du gjort, nämligen att släppa en nästintill färdig produkt, vänta på kritiken och sedan ändra i programmet, så får man kallt räkna med endel negativa kommentarer. Tycker du att jag har fel?

Kommentera

Hej, kul med ny saker!! Verkar tyvärr inte funka på google nexus 7.
                    Lycka till!

Kommentera

Oj, det var känsliga tår det. Nej, självfallet är inga programvaror perfekta när de släpps, utan patchas efteråt. Men du påstod att det enda man kan göra är att langa upp produkten och be om konstruktiv kritik, jag försökte bara föreslå ett alternativ. Som sagt, inte ute efter att bråka eller provocera, men du verkar verkligen vara desperat försvarsbenägen istället för att försöka diskutera.

Det jag säger är att OM man beställer sig för att släppa en produkt och försöka förbättra den produkten på det sättet du gjort, nämligen att släppa en nästintill färdig produkt, vänta på kritiken och sedan ändra i programmet, så får man kallt räkna med endel negativa kommentarer. Tycker du att jag har fel?
                      Handlar inte om känsliga tår, du får naturligtvis tycka vad du vill.
                      Appen är klar, den gör vad den skall göra. Att det sen finns ett par tusen olika androidmodeller så vill jag naturligtvis få reda på vilka den inte fungerar på eller vad jag kanske kan förbättra när det gäller driftstörningar. Jag har inte alla modellerna i byrålådan som vissa tycks tro, så jag kan inte gardera mig till fullo emot buggar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 209 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art