Android fiske-app, feedback önskas. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Android fiske-app, feedback önskas.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Android fiske-app, feedback önskas.

Hej!

Jag har skapat en app som jag tycker passar bra till bl.a fiske, och nu skulle jag gärna ha lite feedback på denna.
    Jag fiskar själv mycket och ideen till appen kom när jag hittat ett "smultronställe" jag ville återkomma till.

För närvarande är 3"skärm eller mer samt touch en fördel.

Om ni skulle ha problem med något i appen så var vänliga att inte "rata" ned den, utan istället framföra synpunkter och tips till mig antingen här på tråden eller via mail från app-storen.
    Appen är gratis , så om ni har tid och lust kan ni hitta den här: https://play.google.com/store/apps/d...c3BvdGZyZWUiXQ..

Tacksam för feedback!

Mvh
    Ted
    Senast ändrad av TheMole74; 2012-11-05, 09:14.

Cool app, ska testa den vid tillfälle.
    Den verkar enkel att använda.

De som har plotter med GPS i sin telefon, har dock redan den funktionen för fiske inkl djupkarta.
    Men sweetspot verkar ha ett ganska brett användningsområde, ex. när man är i en stad man aldrig besökt tidigare och man glömt vart man parkerat...

Kommentera

Funkar inte på min Galaxy S3 med JellyBean , programmet kraschar & gps`n vill den inte hitta
      Click image for larger version

Name:	Screenshot_2012-11-05-08-12-19.png
Views:	1
Size:	563,6 KB
ID:	1765016

Kommentera

jag har samsung galaxy mini. går det att fixa så att den funkar till den??

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
          Funkar inte på min Galaxy S3 med JellyBean , programmet kraschar & gps`n vill den inte hitta
          [ATTACH=CONFIG]47234[/ATTACH]
          Får kolla på den där jellybean crashen.

Anledningen till att GPSen inte initierar kan bero på att du är innomhus?
          De flesta GPS appar tar fram de senast kända koordinaterna och initierar med dessa.
          Min app kan inte göra det då det vore meningslöst att lägga till en position som kanske är utdaterad.
          Prova gärna utomhus så skall den initieras inom ett fåtal sekunder.

Tack för din feedback "

/Ted

Kommentera

Med tanke på att jag ville ha feedback ock konstruktiv kritik vill jag passa på att tacka "Max" som gett appen 1 i betyg samt skrivit den fantasktiska formuleringen "kass" på Google Play. Det var mitt första betyg och jag är inte förvånad att det kom efter jag lagt ut feebackförfrågan på mitt första Svenska forum( har den ute både i Usa och Storbrittanien. Jag har som sagt inte bett er ge mig något bra betyg, men jag ville ha feedback och förslag till förbättringar.

Ursäkta gnällandet, men det är synnerligen trist...

Kommentera

Tycker idén är bra... Verkar enkel att sköta, får pröva på nästa fisketur :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av TheMole74 Visa inlägg
                Får kolla på den där jellybean crashen.

Anledningen till att GPSen inte initierar kan bero på att du är innomhus?
                De flesta GPS appar tar fram de senast kända koordinaterna och initierar med dessa.
                Min app kan inte göra det då det vore meningslöst att lägga till en position som kanske är utdaterad.
                Prova gärna utomhus så skall den initieras inom ett fåtal sekunder.

Tack för din feedback "

/Ted
                Har provat igen , kommer lite längre .

Name:	test.png
Size:	498,4 KB
ID:	1765017

Sen händer det inget & trycker jag på någon knapp så kraschar programmet .

Name:	Stped.png
Size:	625,8 KB
ID:	1765018

Kommentera

Ursprungligen postat av TheMole74 Visa inlägg
                  Med tanke på att jag ville ha feedback ock konstruktiv kritik vill jag passa på att tacka "Max" som gett appen 1 i betyg samt skrivit den fantasktiska formuleringen "kass" på Google Play. Det var mitt första betyg och jag är inte förvånad att det kom efter jag lagt ut feebackförfrågan på mitt första Svenska forum( har den ute både i Usa och Storbrittanien. Jag har som sagt inte bett er ge mig något bra betyg, men jag ville ha feedback och förslag till förbättringar.

Ursäkta gnällandet, men det är synnerligen trist...

Det är det man får leva med om man lägger upp appar tyvärr. Man blir alltid recenserad. La själv in ett dåligt betyg på en fiskeapp för ett år sedan eller så, varav utvecklaren till appen började förfölja mig på min blogg och diverse forum, samt komma med personangrepp.

Han kunde ha undvikit allt genom att släppa appen färdigutvecklad, och inte tokfylld av buggar.

Kommentera

Bra initiativ. Här kommer mina förslag på ändringar.

1) det är irriterande att behöva skriva in namnet på en spot direkt. Jag skulle vilja ha två huvudflöden

Flöde 1) jag skall åka ut och fiska. Startar en befintlig navigering med en eller flera spots. Som en ruttplanering. I

Flöde 2) startar en tom fisket utan givna spots. I takt med att det nappar vill jag kunna trycka på en knapp , gärna stor som då loggar tid och plats. För denna vill jag sedan kunna koppla attribut såsom art, storlek, bete
                    etc.

Jobbar själv med mobilitetsutvecling fast som kravanalytiker så om du vill kolla idéer så hjälper jag gärna till. Jag kan slänga ihop en mock-up på mina tankar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 209 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art