Gemensam beställning från ex USA ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gemensam beställning från ex USA ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag kollade BassPro och dem tar lika mkt betald för att skicka inom US, alltså det är ingen skillnad. Kanske jag har missat nåt, jag vet inte, men i deras tabeller står så.
    Tight lines!
    CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Ursprungligen postat av CDan
      Vad menar du med att det kostar mkt? De tar $13,95 för order över $200,00, och detta tycker jag inte att det är dyrt.
      men då tar du inte flygfrakt, tar man vanlig transport så tar det cirka 2 månader innan man har sakerna.
      Var fick du 13.95 från?
      jag la precis en dummybeställning på 211$ och vanlig surface shipping blev 42$ sen tillkommer 29% tull och moms här hemma.

Med flygtfrakt så blev det 84$ sen 29% extra i tull och moms här hemma.

kan hålla med om att 42$ i handling & shipping är rätt mycket för surfaceshipping som tar lång tid.

Kommentera

Ursprungligen postat av fogelberg
        men då tar du inte flygfrakt, tar man vanlig transport så tar det cirka 2 månader innan man har sakerna.
        Var fick du 13.95 från?
        jag la precis en dummybeställning på 211$ och vanlig surface shipping blev 42$ sen tillkommer 29% tull och moms här hemma.

Med flygtfrakt så blev det 84$ sen 29% extra i tull och moms här hemma.

kan hålla med om att 42$ i handling & shipping är rätt mycket för surfaceshipping som tar lång tid.
        Diskutionen går ut på att man beställer sakerna för att skickas inom US (och efteråt att skickas till Sverige, jag refererar till det som linu_z skrev) och då tittar du i dessa tabeler eller, om du har lagt en dummybeställning, får du ange en adress i US.
        Tight lines!
        CDan

Kommentera

Ursprungligen postat av CDan
          Jag kollade BassPro och dem tar lika mkt betald för att skicka inom US, alltså det är ingen skillnad. Kanske jag har missat nåt, jag vet inte, men i deras tabeller står så.
          ja inom men dus ka få över grejjerna till swe oxå.. Deras fraktbris är en % av varans värde.. men du ska la skicka grejjorna över atlanten lr?
          Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Ursprungligen postat av linu_z
            ja inom men dus ka få över grejjerna till swe oxå.. Deras fraktbris är en % av varans värde.. men du ska la skicka grejjorna över atlanten lr?
            Jag refererade till det som DU skrev att DU beställer inte från Cabela's pga. deras frakt är dyrt, fast du köper sakerna i US genom din vän, och han skickar dem vidare till dig. Och i så fall portot som du sa att det är dyrt är porto inom US, eller?
            Tight lines!
            CDan

Kommentera

Innan hade cabelas frakten på 20% av varornas värde medans basspro har en tabell över värdet på varan = en viss frakt... Så därför har jag aldrig engaerat mig att handla ifrån cabelas sen hur dom har dte just nu kan jag inte svara på men det finns betydligt mer intressanta butiker än cabelas.. Sen gäller diskussion att några ska köpa sakerna och skicka dom direkt till sverige eller???
              Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Då förstår jag vad du menade.

Jag var inställd på Cabela's pga. de har den linan som jag vill ha. Jag vill så gärna ha den linan att jag kanske skall beställa den linan separat ändå. Eller kanske till och med beställer jag helt och hållet själv. Jag får fundera.

För er andra, om vi hittar den biligaste butik för att lägga beställningen där kanske vi kan starta planeringen. Vad tycker ni?
                Tight lines!
                CDan

Kommentera

jag är med ifall någon annan kan hålla i det...
                  Det dock inte hur snabbt osv, sen kan de bli ett problem med hur man ska skicka det inom sverige osv, men du kan adda mig på msn eller ngt ifall du har de så kan ja hjälpa till med idéer fast jag inte ska hålla i den.
                  varför nappar det aldrig?

Kommentera

om det blir någon beställning så är jag intreserad,, men har tyvärr inte tid att " hålla " i non betsällning,, problemet lär väl som någon sa bli vems visa man ska använda

Kommentera

Som ni är inne på är det ingen större idé att gå ihop med en beställning från Cabelas, det enda man kan dela på är kostnaden för postens expeditionsavgift typ eftersom frakten är 20% av varuvärdet. Men hos andra handlare går det säkert att få fraktfördelar med en gemensam beställning.

Cabelas har lång levtid om man väljer den "billiga" surfaceshipping, men de har väldigt bra utbud (förutom på jerks). Köper alltid en gång per år av dem på hösten/vintern. Lade in en beställning före jul, brukar ta ca dryga månaden att få prylarna.

Attitude Baits initiativ är bra, synd att inte deras priser följt med dollarn i raset.. Det är fortfarande mer lönsamt att direktimportera själv, men känner man sig osäker på detta så är de ett bra alternativ

/Martin

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 024 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art