Låsa fast båten vid ett träd... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Låsa fast båten vid ett träd...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Hundersmarck
    och kätting för att låsa fast båten med... ska man ha grov från biltema typ en 10 mm eller ska de va grövre? eller måste man köpa nån kätting som e godkänd av sff som kostar 200 extra för att den just e godkänd?
    Vill man ha ut något av en eventuell försäkring skall man defentitivt använda godkända lås!
    sigpic

Kommentera

Natito, visst det stämmer nog som Elanen skriver..men..blev själv av med båt i orlången på det viset. En polare hade kraftig kätting runt träd i Drevviken, trädet avsågat. Förra året blev en polare av med sin gamla skräpbåt i Magelugnen. Båten var uppdragen på land och låst med kätting runt träd vid andra båtar han trodde inta att de skulle ta en så sliten och gammal, värd typ en tusing...borta...se till att ha en billig båt!

Kommentera

jorå de e min plastbåt som jag köpte för 3000 vilket var billigt för de e en bra båt. men hittar man typ en ek som e 1 meter i diameter tror jag ingen kan såga sönder den. dess utom naturreservat
        //Me

Kommentera

tror inte att båttjuvar bryr sig om det är naturreservat eller?

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
            Vill man ha ut något av en eventuell försäkring skall man defentitivt använda godkända lås!
            Tror du man får ut på försäkring, om man fäster båten med godkända anordningar i ett träd?

Kommentera

okejj kan vi få lite tips så vi vet hur vi ska göra?
              //Me

Kommentera

Okej

Tror 99% av alla båtsölder är för att man vill åt motorn tror inte att så många är intreserade av skråvet

Själv har jag hand målat min 97 mercury motor så får man ha den ifred

Kommentera

Ursprungligen postat av Flygfisken
                  Tror du man får ut på försäkring, om man fäster båten med godkända anordningar i ett träd?
                  Nej, enda jag påstod var att du skall ha ett godkänt lås ist för ett Biltema lås. Jag tog för givet att Hunder.. skulle använda sig av något annat att fästa båten vid.

Men vid närmare eftertank är det enklare att såga lite i en brygga än ett stort träd.
                  sigpic

Kommentera

Jag gav dig tips som gällt för mig i Magis. Ett kraftigt träd. Ordentlig kätting, lås och ögla. Blir nån tusing bara att låsa båten. En självrisk ligger på dom pengarna ändå. Och en båt för tretusen är inte mycket att försäkra. Bättre då att ha ordentligta låsanordningar då i stället. Kan man sen dra upp och vända båten efter varje fisketur är det ändå bättre. För då blir den inte lika rolig att snoka i. Som sagt åk du och reka efter land vid Nordmarksvägen, Hunders och Natito. Lite jobb får man ju göra när man får bra tips. Låsgrejorna köper du där det är billigast. Lås har Klas Olsson bra pris på. Abus klass 3 ligger på runt 350 kronor. Kätting kan du köpa i lösvikt. Men då den grövsta. Men den är inte härdad. Men rätt jobbig att såga i genom. Eller köp härdad klass 2 eller 3.:an ligger på runt 350 kronor och 3:an på runt 500 kr. Låsögla härdad klass 2-3 ligger på ett par tre hundra. Som sagt kan du hitta begagnade lås, och kätting blir det ju mycket billigare. Låsöglan är ju bara en engångsgrej. Går ju inte att få bort när man satt dit den.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hundersmarck
                      okejj kan vi få lite tips så vi vet hur vi ska göra?
                      Skaffa en båtplats och ett par godkända lås.
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 024 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art