Ursprungligen postat av jns
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Öppet inlägg till ALLA tillverkare av fisketillbehör, fiskekläder osv.
Collapse
X
-
[FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
-Ta med skräpet hem.
-Var ödmjuk.
-Njut. Sluta hetsa o stressa.
-En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]
http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...
-
Men HALLÅ vänta lite.
Jag går och köper en svindyr Fjällräven jacka, eller Ursus ställ. då vill jag ju att det ska synas så dyrt och bra det är. Konstigt nog är fågeställningen bakvänd.
Det är dom skrikiga och stora blafforna vi ska acceptera, dom är ju ärliga med sitt intresse och uppsåt. Det är dom små knappt synbara som är dom falska, dom försöker få oss att tro att vi är just det ni alla pratat om, inte intresserade av att visa vår status med produktmärken, att vi inte köper för att synas och skryta, märket är ju så litet och knappt märkbar !! !
Det är den subtila knappt synliga märkningen som är den bedrägliga, det är där statusen och pengarna sitter. Och det är dessa som har den högsta vill ha potentialen. Och vi kan dölja vårt statusbeteende bakom det faktum att märket är så litet och inte syns. MEN det syns mycket väl, det syns så in i helvete, och vi köper det.
Utom jag, jag har enbart köpt Fjällräven för den utmärkta kvaliten och funktionen.Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
För många år sedan var jag intresserad av ett Fjällräven tält, pratade med ägaren Åke om att få köpa ett utan logan, förklarade att jag inte ville ha en röd blaffa över hela framsidan, gick inte, köpte ett Hilleberg istället.( ett mycket bra tält) Köper jaktkläder de saknar logos, möjligtvis ett broderat namn, prasselfria och diskreta, Härkila har bra sortiment. På kepsar sprättar jag bort alla märken. Logos är inget för mig, reklam för sina produkter får företagen göra i annonser, inte på mina kläder. En generations fråga?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 021 visningar
1 gilla
|