Öppet inlägg till ALLA tillverkare av fisketillbehör, fiskekläder osv. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Öppet inlägg till ALLA tillverkare av fisketillbehör, fiskekläder osv.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Smaken är ju som baken Måste ju ta SG som exempel då ni säkert förstår varför...
    T.ex. deras suit. HÄR

Prålig eller inte?

Eller scrolla igenom deras e-katalog här och se vad som faktiskt ser pråligt ut och har stooooora logos? Dom flesta företag vet att en stark logo och varumärke är viktigt och de flesta företag inkl, loop som nämns här ovan har också kläder med ett stort L printat över hela tröjan...

Nejdu, om du ska dömma ut företag på grund av deras starka "Blamlogos" får du nog inkludera dom flesta företag, såsom Abu Garcia, Daiwa, BFT, SG, SvartZonker ( abus senaste hoodie? ) ja det finns sjukt många...

Nu är det ju sån himla tur att alla får välja precis vad dom vill!

Kommentera

Skulle ju kunna byta rubriken till "... tillbehör, kläder osv". Ta bara adidas ränder eller hur folk på 90talet rusade runt med en stor citron på ryggen. Det är väll ändå bra att dessa kläder finns? för smaken är ju som bekant som röven, klöven.

Är man dessutom bara ute efter funktion så borde man ju enkelt kunna bortse från utseende? Och det finns väll absolut ingen brist på diskreta funktionskläder om det är det man letar efter? Geoff Anderson är ett ganska bra exempel på detta. När det gäller t.ex. flytoveraller så fyller ju även skrikiga färger en viktig funktion. Men det va kanske inte det tråden handlade om.
      #OneFly
      http://vimeo.com/onefly
      http://facebook.com/oneflytorulethemall

Kommentera

Ska jag göra reklam ska jag fanimej ha betalt (eller känna väldigt starkt för märket/butiken/organisationen). Har t.o.m. sprättat bort tygmärke på köpt reklammössa (mössan är bra och var billig men som sagt, ska jag göra reklam ska jag ha betalt)...

Alla dessa klistermärken som folk har på sina båtar kan ju omöjligen vara sponsrade båtar allihop... Tror nog att ganska mycket handlar om att folk gärna vill identifiera sig med/genom märket och att företagen mer än gärna drar nytta av det.
        [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
        -Ta med skräpet hem.
        -Var ödmjuk.
        -Njut. Sluta hetsa o stressa.
        -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

Fråga, om du köper en Nike Keps, sprättar du bort Nikemärket även då? Vad är skillnaden?

Kommentera

Ursprungligen postat av micke g Visa inlägg
            Jag köper faktiskt kläder från flugfiskemärken som Simms, Guideline, Loop med flera. Grymt bra funktion och design. De är betydligt diskretare på det stora hela, de jag väljer i alla fall.

Till saken hör att jag aldrig hållit i ett flugspö. Det kan bli lite kul (ibland konstigt) när folk kommer fram och börjar prata fiske. När de jag talar med fattar att jag inte flugfiskar blir vissa nästan sura, som de blivit blåsta på en fin pratstund. Flugfiskare.....

Jag skulle hellre köpa likadana plagg med en diskret Rapala eller liknande logga.
            Fantastiskt kul! Vi flugfiskare är lite speciella minsann (ser mig själv som en väldigt "open minded" flugfiskare men jag vet precis vad du pratar om. Klassiska "fisken togs på spinn och räknas inte" försöker jag ständigt jobba bort hos flugfiskare.

Vad gäller kläder försöker jag använda så diskreta färger det går. (Orange vadarjacka tex) - den gamle räven är bihang i dag
            sigpic

Kommentera

I mitt tycke handlar det helt och hållet om det är snyggt eller fult gjort. Är det ett varumärke som gör bra grejer har jag inget emot att bära den logon.

Snyggt: http://www.capricorn.se/sv/utrustnin...s-t-shirt.html

Fult: http://karlskronamarin.jetshop.se/sa...368-c-204.aspx

Kommentera

Mr Jonsson: Jag dömer inte ut företagen nämnda, de fick figurera som exempel, håller med dig om att det gäller "samtliga" företag. Jag vet att företag ofta har "blamblam"-tröjor som storsäljare och vore ju att skjuta sig i foten som företag om man tog bort storsäljarna. Mitt inlägg var starkt personligt.
                Exempelvis: Jag letade för ett tag sedan efter i mina ögon en snygg gädd t-shirt. Jag hittade ett ytterst fåtal. (De flesta från amerikanska smala* märken. Smaken är som tur som baken, men min bak gillar inte blamblam och det var i grund och botten det jag ville uttrycka.

*= I Sverige iaf.

Allt gott!

Ursprungligen postat av jns Visa inlägg
                Smaken är ju som baken Måste ju ta SG som exempel då ni säkert förstår varför...
                T.ex. deras suit. HÄR

Prålig eller inte?

Eller scrolla igenom deras e-katalog här och se vad som faktiskt ser pråligt ut och har stooooora logos? Dom flesta företag vet att en stark logo och varumärke är viktigt och de flesta företag inkl, loop som nämns här ovan har också kläder med ett stort L printat över hela tröjan...

Nejdu, om du ska dömma ut företag på grund av deras starka "Blamlogos" får du nog inkludera dom flesta företag, såsom Abu Garcia, Daiwa, BFT, SG, SvartZonker ( abus senaste hoodie? ) ja det finns sjukt många...

Nu är det ju sån himla tur att alla får välja precis vad dom vill!
                http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Om jag köper en jacka eller tröja av ett företag jag gillar (t.ex SG eller Loop) så har jag inte något emot att det står deras logga på axeln eller bröstet.
                  "A bad day of fishing is still better than a good day at work"

SweCam Fishing:
                  https://www.youtube.com/user/fisherman993

Kommentera

Kläder med logotyper (oavsett storlek och färg) kan jag till stor del acceptera. Jag är sådan som gärna köper "vanliga" märkeskläder (tex Ben Sherman, Fred Perry, Pringle, Lonsdale, etc), och då vill man ju att det skall synas med en måttlig logga.
                    När det gäller fiskekläder har jag dock, än så länge, bara diskreta kläder bla Pinewood.

Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen Visa inlägg
                    Alla dessa klistermärken som folk har på sina båtar kan ju omöjligen vara sponsrade båtar allihop... Tror nog att ganska mycket handlar om att folk gärna vill identifiera sig med/genom märket och att företagen mer än gärna drar nytta av det.
                    När det gäller klistermärken på båtar fattar jag däremot absolut inte grejen. Är man sponsrad är det en sak, men uppenbarligen är det ganska många som till och med betalar för att få ett stort klistermärke som det står Rapala, BFT, Shimano, eller liknande att smeta fast på sin båt. Eller för den delen tygmärken med ett visst varumärke som en del syr fast på sina kläder. Då väljer man ju att göra reklam för något helt annat. Lite som att sätta en stor marlboro-logga på sin Volvo bara för att ens favoritlag i Formel 1 har liknande sponsring.

Kommentera

Har själv inget emot logos bara de är snygga.
                      För mig är det ett enkelt sätt att skilja mina vanliga kläder från fiskekläderna så jag inte skitar ner dom med gäddslem när jag fiskar.
                      Har betalat för en BFT hoodie, handskar och en buff, resten har jag fått gratis av olika företag som jag handlat mycket av eller via erbjudanden som "köp 3st varor av märket X och få keps på köpet."
                      Savagear är tydligen duktiga på såna erbjudanden, vilket syns i min garderob.
                      Jag kan absolut tänka mig att stötta ett företag genom att ha deras logga på min båt, men då ska det vara billigt eller gratis och det ska ge mig rabatter så jag fortsätter handla där.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 022 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art