Är flourocarbontafsar "krulliga" från fabrik ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är flourocarbontafsar "krulliga" från fabrik ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Även jag gör på detta sätt. Har även testat hänga de med ett tungt bete över natten, vilket fungerar relativt bra. Men kokande vatten fungerar bättre tycker jag, och det går snabbare =)

Ursprungligen postat av BigDaddy Visa inlägg
    När jag gör riggar av flouro till karpfisket så rätar jag alltid ut dem över ångande vatten, då blir dom spikraka. Om du har en vattenkokare hemma, som man kokar tevatten med, så kör igång den och dra den utsträckta tafsen fram och tillbaka över ångan som kommer ur pipen, funkar klockrent!

Kommentera

Jag har börjat gå över till kraftig nylon (tror det är 0,98 mm) istf fluorocarbon, bland annat av anledningen att det "krullar" sig mindre och är lättare att knyta med. Dessutom är ju linan billigare. Kommer inte på vad märket på den linan jag har heter, men det är något japanskt, och den är läskigt bra.

PS. Ett trix för att räta ut tafsen lite grann på ett väldigt enkelt sätt är att hårt dra den fram och tillbaka över låret. Fungerar faktiskt skapligt.

Kommentera

jag gör egna flourocarbontafsar som är 0.88mm. jag doppar dom i kokande vatten 3-4 sekunder och sträcker sedan dom lite lätt, dom håller sig raka och fina sen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 021 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art