Sporting konkurs? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sporting konkurs?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av BeBest
    Sporting Uppsala ligger inte bra till rent geografiskt.

Den större butiken MÅ-fiske har ett bättre försäljningsläge som är betydligt lättare att komma till samt med tillgång till gratisparkering och kan dra fördel av andra kundmagneter intill. Det har inte Sporting och det gör skillnad.

Sporting Uppsala bör snarast byta lokaler om de överhuvudtaget vill sälja något alls. Kunskapen hos butikspersonalen är det eller kanske var det inget fel på men lokalen borde ha funnits uppe vid Gränby Centrum. Då hade MÅ varit i farozonen!

Vill man byta försäljningssortimen har det ingen betydelse i dag, inte med det läget. Där fungerar bara kontorsverksamhet. Har Sporting i resten av landet lika felplacerade butiker så är de bara att beklaga.
    Sporting i Karlstad ligger kanske 100 meter ifrån torget så den placeringen är det inge fel på direkt. Tvärt om.
    För det sista som överger fiskeren är ju hoppet!

Kommentera

är det någon som vet något säkert, eller är det bara spekulationer om vad som kommer att hända efter "ombyggnationen"?
      Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Sporting

Tråkigt att se att Sveriges bästa fiske butik gått i graven.
        Hoppas den återuppstår snarast !
        Undrar bara vart man nu ska köpa sina prylar...

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko
          sportingaffären i karlstad har jag varit i, hade inte så mycket av något tycker jag. Men klart top5 av meteaffärerna i sverige.
          Tillåt mig le!
          [FONT="Palatino Linotype"]Speci-Matcher[/FONT]

Kommentera

Håller med om att det var en av de bättre fiskeaffärerna för oss specimenfiskare. Nu finns ju bara Fiskekompaniet kvar, och den ligger ju i Sveriges ände. :P

Det står ju på hemsidan att de ska skicka ett nyhetsbrev när de ska öppna igen. Så kanske blir det bara en postorderfirma?

Kommentera

skyltfönstren förtäckta med papper samt texten "stängt tillsvidare pga ombyggnad" på Karlstadbutiken på juldagen som jag såg iaf.
              Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

Var in i Uppsalabutiken just som de stängde. Hade tänkt kolla på potentiella julklappar men möttes av en i praktiken tom butik. Personalen berättade att det var deras sista dag och att de nu bara skulle städa ur det sista och gå hem. Enl personalen var det fråga om konkurs och butikerna i Örebro och Karlstad hade redan bommat igen. Frågade om de skulle öppna ny fiskebutik i Uppsala under annat namn men det verkade inte så.

För övrigt gick jag därifrån med ett gäng kvarblivna grejer som jag fick köpa för en spottstyver...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 014 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art