Ursprungligen postat av Mabo
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden?
Collapse
X
-
Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
-
Frågan - "när kommer du hem?" Att fiska är en fristad av frihet. Känns som om man får ett koppel av måsten med sig ut på turen, på det enda ställe man kan känna sig fri. Den frågan kan förstöra en hel tur.
Kommentera
-
Det stör mig när yrkesfiskaren kommer hem med båten full av stora gösar och gäddor, samtidigt som jag bara fått småskit hela året. Nu vet jag ju att dom stora finns där, och många av dom också. Jag gör ju allting rätt, rätt plats, rätt tid och ändå bara småfisk. Måste vara prylarna det är fel på.
Stör mig nåt otroligt på sportfiskare som ogenerat står och urinerar i närheten av mitt hus. Speciellt när man tvingas se på skiten när man sitter och äter. När dom dessutom kommer som en förening organiserad i Sportfiskarna och åtminstone en av dom är förtroendevald i Sportfiskarnas lokalavdelning stör det mig ännu mer. Att dom dessutom är högljuda och står och dricker tidigt på morgonen på helgerna gör bara det hela ännu värre. Det är viktigt att vi som sportfiskare beter oss korrekt och visar hänsyn mot andra människor när vi är ute och fiskar. Det vore ju trevligt om vi sportfiskare som grupp hade ett bra rykte."Trying is the first step towards failure"
-Homer Simpson-
Kommentera
-
-
Stör mig på folk som kör fort nära båten, måste panikveva in grejerna och starta motorn för att inte bli spolad upp på land.-----------PB's!-----------
Gädda 8,7 kg
Harr 0,5 kg
Abborre 0,8 kg
Torsk 2,4 kg
Havsöring 3,5 kg
Näbbgädda
Strömming
Mört
Skrabb
Kommentera
-
När man gör impuls köp ( Zalt tail )
Men mest av allt stör jag mig på vanliga Svenssons som tror att dom har företräde att ankra rakt i vassen där jag/du fiskar. Det finns för fan båtplatser.
Fiskare emellan brukar respektera när andra fiskar vid deras spott och frågar om det är okej att dom också nöter på samma ställe. Men icke Svenssons, dom bara lägger till.
EDIT: Jag stör mig på artiklar i tidningar där laxtrollare gnäller om att beståndet av odlad lax i vänern minskar men vildlaxen ökar. Vad kan det bero på.Senast ändrad av poppers man; 2012-10-16, 16:34.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inläggYrkesfiske/rovfiske, folk fattar inte att sportfiske kan tjäna mycket mer pengar och bevara våra vatten samtidigt. Folk gnäller om att man jagar varg och går sen till ICA och köper utrotningshotad torsk och lax.
Flugfiskare som tror att alla fiskar är mycket bättre på fluga, fluga kan säkert vara effektivare många gånger men enligt flugfiskestropparna så är allt fiske så mycket svårare för att man använder flugspö.
Boltfiske, tar bort det jobbiga/svåra i metet dvs att hålla koll på spöet/flötet och vara redo för att göra mothugg.
Reglerna i laxälvar, jag vill kunna fiska gädda i älvarna året om, hugger en lax på min Zonker Tail är den endå inte smart nog att vara en bra avelsfisk. Ett gädd/metekort hade ju inte varit fel...
Gäddfiske i anslutning till laxälvar under vissa perioder skulle jag köpa - men det skulle också leda till fler bonusfiskar i form av lax och havsöring. Jag tror att många av dessa skulle bonkas. Och, detta skulle kräva många fler fiskepoliser för tjuvfiske efter lax och HÖ skulle förekomma. Finns det utrymme/engagemang för det?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Helsing91 Visa inläggDet jag stör mig på är folk som har kvar plasten över korken/foamen på sina nya spön.
mvh Helsing
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 115 visningar
1 gilla
|