Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
    Härligt med så mycket öppenhet

MastaPike, vi får köra en fin kampanj för Sportfiskarna här på Fiskesnack.com efter att jag börjat
    Det låter bra

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
      att katten har spytt på golvet, telefonen ringer, käringen gapar i bakgrunden, ungarna ropar om hjälp och ingen jäkel fattar att jag måste gå igenom fiskeprylarna och dragen för tredje gången denna vecka

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
      Instämmer. Det största problemet med fiske är att man måste göra så mycket annat som begränsar ens fisketid. Som arbete, sömn, socialt umgänge, etc.

Sen så är ju alltid bottennapp, rekorderliga overruns och kyla irriterande när man väl kommit ut. Och när man sitter hemma vid datorn så är över-hajpandet av nya fisketrender irriterande. Ännu mer irriterad blir man på sig själv när man går på hajpen och köper något dyrt som inte alls är lika bra som reklamen...
      Kan bara hålla med men skulle vrida det ett varv till...Det är olidligt irriterande att detta med att gå igenom dragen tre gånger samma vecka och att sitta vid datorn och drömma har förvandlats till en central del av ens hobby just för att det inte finns tid att ägna sig åt det faktiska fisket. Fisket har med familj (och småbarn framförallt) förvandlats till "torrfiske" som min sambo kallar det.

Kommentera

Hundskit på fiskeplatsen... som jag trampar i.
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Vattenkraft och generell förstöring av fiskbestånd och biotoper är nog vad som stör mig mest som person.

Sen är det väl klart att man stör sig på småsaker då och då. Tyvärr upplever jag dock att fiskare överlag koncentrerar sig alldeles för mkt på att irritera sig på andra fiskare. Istället för sammanhållning är det ofta inbördeskrig där meningarna alltid är isär och respekten och gruppkänslan sällan infinner sig Givetvis är man förmodligen själv exakt lika stor del av detta som andra men jag kan ändå inte hjälpa tycka att det är trist att det är på det viset.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mabo
            Stör mig nog mest på det obligatoriska SMS:et från frun "Är ni klara snart?".
            Klockrent!

Kommentera

Fortkörande Tyskar/turister/idioter i allmänt som inte hajar att man inte kan brassa på hur fort som helst i båthamnar, jörkbejtare som dem flesta tror att man uppskattar 200grams beten klunsade i ytan där man metar. Ja, allt möjligt som man "kan" stöta på en vanlig fiskedag!

Kommentera

Vad som stör mig? Känns som denna lista lär bli rätt lång...

-Idioter som fiskar med 3-5 spön var, trots att reglerna säger att det endast är tillåtet med 1 spö/person
                -Idioter som tar upp och bonkar fisk som är under måttet
                -Sedan att idioterna inte verkar bry sig när man nämner att det finns ett minimimått och endast är tillåtet med 1 spö
                -Att idioterna ber mig att bonka fisk som jag fångat och ge den till dom, eftersom jag ändå ska sätta tillbaka den (spelar ingen roll ifall den är under måttet eller en fredad art)
                Känns lite som idioter blivit ett tema

-Att vädret är jättefint när man jobbar/är i skolan, sen börjar det regna när man ska ner och fiska
                -Regn
                -Blåst
                -När man blir av med sitt favoritbete
                -Backslag
                -Att linan färgar av sig
                -När man fått till ett bra kast och betet hänger upp sig på tafsen
                -När man kastar så betet landar precis över fisken och skrämmer bort den
                -När man ser en fisk vaka och sen när man ska kasta på den fastnar man i träd bakom en
                -Änder som alltid ska förstöra för mig... tror de gör det med flit
                -När barn står och kastar stenar i vattnet, inte långt ifrån jag står och fiskar
                -När barnen sedan kommer fram och ställer milijontals frågor
                -När ägare låter hundarna bada ungefär där jag fiskar
                -Folk som inte tar rätt på grejer efter sig
                + en del annat

Förutom detta försöker jag bara att njuta av fisket
                "A bad day of fishing is still better than a good day at work"

SweCam Fishing:
                https://www.youtube.com/user/fisherman993

Kommentera

Att det verkar vara alldeles för få som har läst denna intressanta PDF-filen:

I övrigt så njuter jag så mycket jag bara kan av fisket

Kommentera

Aggressiva fiskevakter som slår sig för bröstet och tror alla bryter mot reglerna bara för att dom har en skinande bricka.
                    Dom är heller aldrig där när folk bryter mot reglerna.

Båtfyllon som drar på fullt med jättebåtar 10m ifrån en.

Andra sportfiskare som tränger sig in i en trång vik med båten och prompt ska ställa sig inom ett halvt kastavstånd.

"Varför slänger ni tillbaka fisken!?!"
                    "Jag dödade en 12 kilos gädda och matar katten med den."
                    "Vi fick 14 gösar i vårt nät, dom var jättesmå men vi tog hem dom."
                    - kommentarer när man trailar upp båten.

Folk som trailar båten saaaakta när det är kö, sen ställer dom sig och snackar i mobiltele istället för att åka fram en bit fram så andra kan börja traila.

Att man inte får vertikalfiska på de flesta gäddfisketävlingar.

4st olika väderstjänster lovar sol och lugn sydlig vind. Man kommer ut och det är storm, ösregn och nordlig vind.

Att man inte kontrollerar fisksumpen i moderna sportfiskebåtar innan fisketävling, så man får slut på "snacket".

Kommentera

Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
                      Det låter bra
                      gör det ni så kanske,kanske ni kan få tillbaka mig och några till som medlemmar...
                      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 076 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art