stör mig bara på folk som inte kan plocka undan sin skit efter sig. i övrigt har jag inte tid o störa mig på massa grejor. jag har fullt upp med fisket:P
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden?
Collapse
X
-
att katten har spytt på golvet, telefonen ringer, käringen gapar i bakgrunden, ungarna ropar om hjälp och ingen jäkel fattar att jag måste gå igenom fiskeprylarna och dragen för tredje gången denna vecka
Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Helsing91 Visa inläggSom rubriken lyder. Vad stör ni er mest på ?
Är det dåligt väder?. Prylfiskare som har de dyraste grejerna men knappt fiskar?
Det jag stör mig på är folk som har kvar plasten över korken/foamen på sina nya spön.
När man ska "tackla upp" flugspöt och tappar linan vid toppöglan så hela linan åker tillbaka genom alla ringar. Och när man ska klippa spillet när man knyter på en fluga men råkar klippa fel så man klipper av själva tafsen.. kanske bara jag som är så klantig som råkar ut för det.
mvh Helsing
Att jag klipper fel händer allt lite då och då.
Annars så stör jag mig på den förbannade vinden som ALLTID ska blåsa full storm! Regnet är tråkigt och så men man har åtminstone möjlighet att klara av att fiska, åka ut med båten osv.
Sen så klart alla idioter som finns där ute...Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring
Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inläggDet är snarare sådana som du som är problemet. Att ni alltid utan undantag överdriver det hela.
Men en del saknar helt enkelt sunt förnuft och vägrar lyssna på vad vetenskapen säger om världen runt sig.
Ni lever i någon 1800-talsvärld där ni anser er ha rätt att göra precis vad ni känner för med fisken för att ni fångat den och att det är omöjligt att skada ett bestånd oavsett hur mycket fisk en sportfiskare tar upp och dödar.
Vi som förespråkar tillbakasläpp av fiskar är inte svart-vita i tänkandet, självklart skadas inte beståndet i en frisk sjö om man tar upp en och annan matfisk. Men vi har förnuft nog att inse skadan som sker om tio båtar trollar runt och dödar tio stycken av de äldsta fiskarna som producerar mest rom, och att dessa båtar kommer tillbaks gång efter gång och gör samma sak hela tiden. För att de anser att all fisk de fångar ska dödas och frysas in, det är ju vad fritidsfiskare gjort i många hundra år.
Nedanstående är min personliga åsikt, jag talar inte för alla sportfiskare.
Det är inte sportfiske dock, sport är inte att fiska för att fylla frysen. Sportfiske är att gå ut och fiska av den enda anledningen att lyckas kroka och drilla in en fisk. Är man själv inte i behov av fisken och man har möjlighet att släppa tillbaks den så är det en sportfiskares skyldighet att släppa tillbaks den.
Gör man inte det så borde man inte kalla sig sportfiskare, för då är det något helt annat.
Får iaf hoppas det finns fler som "Såna som jag" och låter folk va glada över sin fångst.
//Steve-O
Kommentera
-
Att sitta inne på kontoret och längta ut
Att fiska för få gånger - frusterande!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggMen va tusan Tobias...du hade ju en RIKTIG båt....??
Men V16 är numera min nya båt för att fiska tournaments, behövde mer blast i båten
Kommentera
-
Ursprungligen postat av erazor Visa inläggAtt sitta inne på kontoret och längta ut
Att fiska för få gånger - frusterande!
Sen så är ju alltid bottennapp, rekorderliga overruns och kyla irriterande när man väl kommit ut. Och när man sitter hemma vid datorn så är över-hajpandet av nya fisketrender irriterande. Ännu mer irriterad blir man på sig själv när man går på hajpen och köper något dyrt som inte alls är lika bra som reklamen...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MastaPike Visa inläggJag har kvar Sveriges bästa 425a med
Men V16 är numera min nya båt för att fiska tournaments, behövde mer blast i båtenNever let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
SimpZeN
Angående C&R frågan, så är jag lite delad. Det är ju så att var och en borde få bestämma till viss del om dom vill bonka eller inte om det inte strider mot någon bestämmelse som finns. Förutsatt att man sen gör något vettigt av fisken man bonkar.
Tar någon upp t.ex. en eller två mat gäddor så kommer inte jag och säger något, tar dom däremot upp 5 gäddor och slänger dom i skogen så kan ju jag tycka att man kan fundera på varför man inte släpper tillbaka fisken.
Det jag stör mig på mest inom fiskevärlden är det någon redan skrivit (ungefär). Att det verkar vara någon sorts ram eller riktlinjer när det gäller utrustning, har man inte det ena eller det andra så får man veta det omgående. Kör man en egen set-up med prylar som andra kanske förkastar så får man sig ofta en pik. t.ex. Skulle jag få för mig att jerka med ett 9 ft spö och har framgångsrikt fiske så kommer folk naturligtvis komma och säga att så där långa spön kan du inte jerka med.
Varför kan inte folk bara få köra med de prylar dom vill? Visst jag kan säga till någon att dom borde byta ut sin slitna silver max mot en 5601 JB om dom jerk fiskar mycket. Men vill dom inte så är det så, man kan ju inte hålla på att "tvinga" folk att skaffa märkes prylar för att dom ska bli "godkända" i sportfiske kretsen.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 068 visningar
1 gilla
|