Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Att det inte finns en <Nästa>-knapp i slutet av inläggen bland Foruminläggen på förstasidan.
    Så att man enkelt kan hitta de inläggen som precis har hamnat utanför förstasidans senaste 30 (?) inlägg.
    Det är ju bara för jobbigt att försöka hitta dem i alla delforum ...

- Det är nog det jag stör mig allra mest på i hela fiskevärlden faktiskt. Finns inget värre.

Kommentera

• En klassiker är folk i större båtar och motorer, gärna vattenskidor och scootrar som blåser förbi i maxfart nära båten i den lilla sjö jag fiskar i. Allmänt svineri.
      Ett raseriutbrott kommer när en lina med bärvikt +15kg helt sonika går av i ett kast med ett favoritbete.
      Trassel/linor som fläker upp sig är sjukt irriterande.

Kommentera

• det jag stör mig mest på är när frugan ringer efter en kvart och frågar om man har fiskat klart

i de sjöar jag bor närmast så har man en väldigt gammalmodig syn på fisket, dvs mycket rovfiske. det finns såklart undantag, men det är tråkigt att se hur man håller på nu när man ändå är inne på 2000 talet.

och till sist, man ser ofta barn med i båtar när folk är ute och fiskar, dock får de troligtvis inte ha några spön då de för det mesta sitter utan, vilket jag tycker är synd.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Korffen Visa inlägg
          och till sist, man ser ofta barn med i båtar när folk är ute och fiskar, dock får de troligtvis inte ha några spön då de för det mesta sitter utan, vilket jag tycker är synd.
          vad är det för beteende i vår familj har alla som velat fiska fått fiska förutom dom vuxna när barnen vill fiska alltså vi har alltid satt att barn ska få fiska före vuxna varit så sen jag var liten är det så att vi ska ha matfisk lägger man nät eller uttrar efter harr. båtfiske med barn ska vara roligt för barnen enligt mig är det samma som att alla ska dricka och bli fulla på midsommar och det ensamma barnet inte kan somna osv du förstår

Kommentera

• Det som plager meg mest er utvilsomt at alle andre tilsynelatende fisker mer enn meg, og følgelig får både mer og større fisk enn meg. Utvilsomt min egen feil, men fortsatt irriterende.
            Team Colibri

Kommentera

• Stör mig på att de finns så många olika/intressanta/roliga prylar och köpa å testa... Hur fan ska man ha tid med allt?!!
              Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

• Att det nästan uteslutande pratas om predatorfiske, blandat med flugfiske och någon artikel om karpmete både på forum och i fisketidningar. Och nästan inget om mete efter arter som sutare, sarv och ruda. Inga pengar i det så klart men så länge det inte skrivs om det eller produceras youtubefilmer om det så kommer inte intresset öka. Lite catch 22 där tyvärr.

Skulle jag varit lite haj på film och redigering (och ha dator som klarar videoredigering) så kunde jag själv ha bidragit kanske men det är svårt utan ekonomiska medel för det.

Kommentera

• Jag kan störa mig så in i helvete på folk som som hävdar att enbart en färg på bete funkar i en viss sjö. Jag som betesfetishist tar det som en direkt förolämpning och kommer konsekvent använda beten med andra färger och motbevisa denna idiot! Det funkar ibland iallafall...

Kommentera

• Ursprungligen postat av RichardO Visa inlägg
                    Jag kan störa mig så in i helvete på folk som som hävdar att enbart en färg på bete funkar i en viss sjö. Jag som betesfetishist tar det som en direkt förolämpning och kommer konsekvent använda beten med andra färger och motbevisa denna idiot! Det funkar ibland iallafall...
                    Håller helt med!

Nu är jag en sådan som hävdar att ett bete är det enda rätta som funkar på allt.
                    Självklart gäller detta för varje bete jag sätter på! Ibland kan man ju rätta sig och byta tillbaka till det förra när man helt enkelt hade fel...

Men ja, min pappa är en sådan som du syftar på.

Han skulle låna jigg av mig för att fiska lite gös, men de jag hade var fel sorts Relax. Min var med den rundade magen och dessa var helt värdelösa och man fick ingen fisk med dem.
                    Nähä sa jag och undrade om alla gösar, gäddor och abborrar jag fått på dem var stenar. Muttrandes så tog han emot dem. Dock hävdade han att jag uppenbarligen fiskade fel som fick fisk på dem.

Och ja, han var seriös med den första biten. Och ja, han skojade lite med det andra. Men med en allvarlig ton, för han menade det han sa.
                    Ingen fisk är chans för fisk.
                    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

• Har du testat funktionen 'Nya inlägg'?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 120 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art