Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Helsing91 Visa inlägg
    Jag antar att du syftade på mig? Jag som startade tråden skrev nämligen att jag störde mig på folk som har kvar plasten på korken. Jag kan faktiskt säga att jag fortfarande står kvar för detta! Skulle gärna ha ett bra svar. men kommer inte fram till något klokt att skriva!

Det va riktigt roligt att du gjorde din undersökning btw. intressant
    Hoppas du inte tog illa upp ! Att jag tog just detta som exempel är att jag tycker det speglar hela frågan väldigt bra. Inget illa menat med det. Tvärtom så förstår jag åsikten och tyckte det va ett roligt exempel, även om jag själv inte stör mig utan snarare funderar "hur tänker man när man köper något dyrt och sen står å håller i kall plast, vill man inte smutsa ner korken? men den dan man tar bort plasten då ? ? "

För övrigt en väldigt rolig tråd, och visst stör vi oss alla på både smått och stort, det är nog snarare vårt förnuft som talar om för oss att inte reagera, men spontant så är det mycket som är irriterande i samband med fiske. Och visst kan man bli lite störd av den där personen med dyraste värstingprylarna som kastar snett över älven sätter i botten ideligen och skatbon i vartannat kast med lina drivande tvärs älven och han inser inte att han sabbar fisket för alla andra.

"TRÄNA Å LÄR DIG KASTA HEMMA DIN JÄ... POTTSORK." Tänkte jag och gick därifrån, synd det va en bra plats.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

• Nej nej det gör jag inte! Kände bara igen mig på det exemplet du tog orden ur munnen på
      Mig med "hur tänker man när man köper något dyrt och sen står och...."

Kommentera

• Påminner lite om att sätta dit överdragsklädsel i nya bilen för att ta ut den vid försäljning...

Kommentera

• Generellt är det väl människor som irriterar andra människor mest... Vad skulle vi annars med krig till?
          sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
            Generellt är det väl människor som irriterar andra människor mest... Vad skulle vi annars med krig till?
            Krigen skapas inte av irritation utan religioner
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
            SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

• Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
              Krigen skapas inte av irritation utan religioner
              Där har du fel, det är pengar(eller bristen på dem) som är roten till allt det onda inklusive krig. Den som inte har blir irriterad på den som har och är ofta beredd att gå över lik för att bli rik. Religionerna i sig själva orsakar inte krig, det är människorna.
              Måste tillägga att det nuförtiden är vanligare att även de som har vill ha ännu mer, och då på deras bekostnad som inte har.
              Senast ändrad av Jester Burk II; 2013-03-23, 13:05.

Kommentera

• 1. Folk som inte tar bort plasten från korken. Vem vill hålla i vidrig torr kork med noll grepp? Jag har ett spö som jag haft i över fyra år där plasten fortfarande finns kvar! Tyvärr kommer inte de flesta spön med foam.

2. "Eko-fiske" där man måste ta sig till platsen med flygplan/helikopter eller åka bil i 15 timmar. Särskilt vidrigt om man måste plåga fisken med att fajta den från kajak och utsätta andra för fara.

3. Fiskare som talar sig väl om ekologi och naturen som inte äter fisken man fångar.

4. Folk stör sig

5. Sportfiskare som inte tipsar nybörjare om bra drag och platser

Kommentera

• Ursprungligen postat av Dr.Kitch Visa inlägg
                  Särskilt vidrigt om man måste plåga fisken med att fajta den från kajak och utsätta andra för fara.
                  Click image for larger version

Name:	P1040001.jpg
Views:	1
Size:	558,0 KB
ID:	1767039

Kom till Öregrund så ska jag visa dig några bra platser. Och det blir inte från mordvapnet kajak
                  Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

• Till härliga Öregrund åker jag gärna! :-)

Lite oklart i mitt inlägg kanske men jag syftade inte på svensk kajakfiske utan åka till ett tropiskt landmed flyg och fiska typ svärdfisk...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg
                      Där har du fel, det är pengar(eller bristen på dem) som är roten till allt det onda inklusive krig. Den som inte har blir irriterad på den som har och är ofta beredd att gå över lik för att bli rik. Religionerna i sig själva orsakar inte krig, det är människorna.
                      Måste tillägga att det nuförtiden är vanligare att även de som har vill ha ännu mer, och då på deras bekostnad som inte har.
                      Alla moderna krig har med pengar att göra, kapitalismen blir människans undergång. De flesta krigen genom historien har ägt rum av religiösa skäl. USA är i dagsläget experter på att anfalla (hjälpa, så fint som dom kallar det) länder för att gynna deras nya religion, KAPITALISMEN
                      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 120 visningar
                      1 gilla