Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Att hitta båtplatser!

Kommentera

• Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
      Allt innom fisket och vad som kan hända på tripperna har jag inget emot, om de så är dåligt väder, dålig tur, stormbyar osv osv.

Men jag fattar inte dessa posers med deras fiskar, FRONTA FISKEN på fotot och försöka gömma fingrarna bakom fisken och sen påstå att fisken väger 150kg, kom igen. Alla som fiskar och fångat fisk ser direkt på en fisk om den väger 1kg eller 10kg oavsett hur mycke man frontar den vid foto tillfället. Samma sak med de nötter som tror att deras fina fisk på bild väger 20+ när de finns andra bilder med större fiskar som väger 10+.....kalibrera vågen och läs av skalan rätt eller ställ in den på kg o inget annat.
      Hear hear!

Kommentera

• Sv: Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden?

Ursprungligen postat av Wippler Visa inlägg
        Folk som pimplar & slänger fisken på isen levande. Sjukt onödigt & ren slöhet att inte ha ihjäl den först! Så bråttom har du inte att släppa ner igen!
        Håller med. Jag ska precis börja med pimpling men har redan retat mig på detta, men även de som tar upp all fisk de får. Varför gör de det? Vad ska de göra med tvåhundra miniabborrar (då det ej är tävling med dess slaktarregler)? Upplys mig gärna för det är en seriös undran.

Kommentera

• Det finns mycket man kan störa sig på inom sportfisket om man bara orkar. Rovfiske, tjuvfiske, alla posterboys, hetsjakten på troféer (liksom andra typer av k*k-mätning bland sportfiskare) mm. Men skall man lyfta fram en störande sak som i förlängningen direkt skadar fisken, dess livsmiljö och sportfisket på ett påtagligt sätt, så är det den bland många sportfiskare utbredda "yrkesfiskementaliteten", se vidare miljötipset nr 91 under länken: http://rekofiske.se/miljo_tips.php#tips91

Kommentera

• Stör mej otroligt mycket på pimplare som tar upp mini Abborrar i mängder å sen går å låter ibland 100tals ligga kvar utspritt över isen så jävla illa. Hittar även Fina mat abborrar nån gång per säsong upp till 700gram som jag hittat som störst på isen varför fiska överhuvudtaget när man varken släpper tillbaka elle äter dom. Håll er borta från isen istället.

Sen stör jag mej otroligt mycke på mej själv å mitt tålamod, kan sitta i 10 timmar på isen å fiska å bara få sporadiskt me fisk men njuter lika mycket för det bästa fisket som finns i mina ögon. Men sen när båt säsongen börjar å jag ska fiska gädda så får jag inget på kanske 3 timmar nä då skiter jag i allt tar dropshot spöt drar små abborrar vid någon brygga så jag iaf får nåt sen åker jag hem å tänker tänk om jag hade fiskat en timme elle 2 mer efter gädda då kanske jag slagit PB vem vet. Det är samma visa varje gång när jag inte får nåt på några timmar. Mer Tålamod i båten är ett måste om jag ska lyckas å det vet jag om så jävla väl. SÅ 2013 är året jag ska lära mej Tålamod i Gäddfiske.

Sen stör man sej alltid på små saker som, varför slänger jag bara betena i en hög när jag bytt. Kul när man ska packa ihop å trassla upp allt. som sag finns alltid små saker att bli frustrerad över..

Skit Fiske på er alla

Kommentera

• Ursprungligen postat av Yezper Visa inlägg
              Att jag är den enda som har så starkt fiskeintresse i min vänskapskrets. Men jag jobbar på att få dom mer beroende
              you so damn right...
              Regn ger dig möjlighet att fiska ifred, och att dessutom ha ett superfiske! Ut i regnet <3

Kommentera

• Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
                Men jag fattar inte dessa posers med deras fiskar, FRONTA FISKEN på fotot och försöka gömma fingrarna bakom fisken och sen påstå att fisken väger 150kg, kom igen. Alla som fiskar och fångat fisk ser direkt på en fisk om den väger 1kg eller 10kg oavsett hur mycke man frontar den vid foto tillfället. Samma sak med de nötter som tror att deras fina fisk på bild väger 20+ när de finns andra bilder med större fiskar som väger 10+.....kalibrera vågen och läs av skalan rätt eller ställ in den på kg o inget annat.
                Tycker det blivit vanligare bland personer som gör "reklam" för ett vatten med fisketurism.
                Vill inte "outa" nån så är försiktig med faktan, men kan säga att jag just nu ser på ett foto på en ismetad gädda som är under metern o runt 5kg och killen påstår att den är långt över metern samt anger en väldigt konstig vikt för en så lång fisk.

Jag bryr mig inte om hur man håller i fisken för att ta ett snyggt foto, men man kan väl ändå vara ärlig med längd/vikt.

Kommentera

• Jag har upptäckt en sak som jag stör mig på och jag vet inte om det är mig det är fel på eller om någon annan kanske känner likadant. Det är utlånande av utrustning, spelar egentligen ingen roll om det är en erfaren fiskare eller inte. Jag bedriver inte guide verksamhet och ska du med ut och fiska ta med eget spö, egen rulle och egna drag. Som sagt kanske är mig det är fel på...
                  There is no luck in fishing! - Mike Iaconelli

Kommentera

• Sv: Vad stör ni er mest på inom fiskevärlden?

Ursprungligen postat av Puttepate Visa inlägg
                    Jag har upptäckt en sak som jag stör mig på och jag vet inte om det är mig det är fel på eller om någon annan kanske känner likadant. Det är utlånande av utrustning, spelar egentligen ingen roll om det är en erfaren fiskare eller inte. Jag bedriver inte guide verksamhet och ska du med ut och fiska ta med eget spö, egen rulle och egna drag. Som sagt kanske är mig det är fel på...
                    Jag brukar erbjuda mig att låna ut hela kit för att få sällskap.

Kommentera

• jag stör mig nå så fruktansvärt på att jag måste släppa tillbaka felkrokad fisk i bergeforsen, och är den så pass skadad att den inte ska släppas tillbaka så måste jag ge den till kontrollanten,,,, undra vad han gör med fisken? förmodligen gravar han den till jul.

bergeforsen är ganska irriterande överhuvudtaget, 100 pers som står på led och bottenmetar. vart är tjusningen med det?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 076 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art