Färger för dragmålning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Färger för dragmålning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Färger för dragmålning

Jag tänkte mest på det där med färger. Vad ska man köpa? jag tänkte mest måla lite på skeddrag och gamla vobblers. Vad ska man tänka på? Finns det speciell luktfri färg? Kan ju inte vara alltför bra om det stinker färg av draget sen :P
    my precious....

Vanliga hobbylacker fungerar bra. Dom är vattenlösliga vilket gör att dom inte luktar, dessutom är dom blandbara och torkar väldigt fort, 30 min max. Köp dom i närmaste hobbybutik eller där det säljs konstnärsmaterial.

Kommentera

Biltema har ett bra urval hobbyfärg.

Kommentera

Jag använder uteslutande Humbrolfärg och pensel. Med penseln kan jag skapa strukturer i färgskiktet. Under mellamn och över färglagren använder jag ofärgat nagellack av god kvalitet. Den tål slag och stötar väl.
        Är det inte viktigt med neonfärg väljer jag även färgat nagellack.

Vattenbaserad klarlack tål inte att vistas ute en regndag. Den blir gråvit och porös samt vill släppa från underlaget. Alla mina dag som jag av snålhet använt vattenbaserade färger på, har jag fått ta bort färgen från och ersätta med riktig färg.

Jag har även försökt att använda epoxi som skyddslager. Där är det oerhört noga med exakt blandning. Det är fruktansvärt lätt att misslyckas och då blir epoxin vattenkänslig samt får en mjölkig ton när den varit i vatten någon timme.

Jag har inte märkt att nymålade drag med en omisskännlig doft av nagellack och lösningsmedel skulle skrämma gäddorna.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
          ...Vattenbaserad klarlack tål inte att vistas ute en regndag. Den blir gråvit och porös samt vill släppa från underlaget. Alla mina dag som jag av snålhet använt vattenbaserade färger på, har jag fått ta bort färgen från och ersätta med riktig färg...
          Jepp, har också märkt att dom vattenbaserade klarlackerna inte tål vatten så bra. Däremot har jag inte haft några problem med färgerna.

Kommentera

thanks a lot
            my precious....

Kommentera

[QUOTE=BeBest]
              Jag har även försökt att använda epoxi som skyddslager. Där är det oerhört noga med exakt blandning. Det är fruktansvärt lätt att misslyckas och då blir epoxin vattenkänslig samt får en mjölkig ton när den varit i vatten någon timme.
              QUOTE]

Testa Araldit Professional. Sitter och funkar benhårt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 016 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art