Ni har väl alla sett "molnen" med betesfisk på lodet när ni trollar. Det är de detta inlägg handlar om. Jag är rätt så nyfiken av mig och intresserad av allt som rör sig nere i vattnet.Är det någon som vet exakt vad för fisk det är som bildar stora stim ute på djupare vatten (7 m+)? Alltså jag förstår att det är säkert nån sorts vitfisk men vilken storlek är det på fisken osv? Vad äter sån fisk? Måste ju finnas hur mycket mat för dom som helst på de djupet eftersom stimmen kan ju verkligen vara hur stora som helst.
Är det någon som vet av nå undervattensbilder eller nån undervattens film på sånna stim?
Jag vet att frågorna är lite konstiga och endel vet jag väl själv svaret på men det vore kul att prata med någon som vet mer om detta eller som också är intresserad av det.
SChiiiiitfischke!!
Är det någon som vet av nå undervattensbilder eller nån undervattens film på sånna stim?
Jag vet att frågorna är lite konstiga och endel vet jag väl själv svaret på men det vore kul att prata med någon som vet mer om detta eller som också är intresserad av det.
SChiiiiitfischke!!
Kommentera