Nya Lindern köpa? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya Lindern köpa?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nya Lindern köpa?

Finns det någon som har erfarenhet av Linder 460 hur är den att fiska ifrån hur beter den sig sjön? Den skall tydlingen sälja bra enligt rykten men att den säljer säger inte allt om båten därför vore det kul att höra hur den är i praktiken nackdelar och fördelar. Finns det kanske bättre båtar för samma slant.

Ska du köpa en ny båt? Då kan jag ta din "gammla".

Kommentera

Hej

Jag slog till på en 460 arkip för ca 3 månader sedan.

Jag valde till en Mercry 50hk EFI (Direktinsprutning Världsklass!!)

Jag är mycket nöjd med båten:
      Den är kursstabil, upplevs som sjövärdig, är oerhört stabil att fiska ur (faktiskt lika stabil som min tidigare båt). Stuvfacken är guld de kan tyckas små men räcker gott och väl. Lanternor och annat är mycket integrerade och är inte i vägen över huvud taget. Känns bättre att det är aluminium durk i i stället för marinplyfa. Bygget känns överlag väldigt gediget och vällgjort.

De saker som talar mot den är:
      Den är ganska bankig i motsjö eftersom den är relativt flatbottnad.
      Jag är dock van sedan tidigare med en ryds 530gt som var oerhört mjuk i sjön pga fiskfjälls botten. Det är inte så illa att man på något sätt känner sig osäker och det låter nog värre än vad det igentligen är (Aluminium)....

Ovanstående problem kan orsakas av att jag uplever att jag ej kan "tilta" upp motorn så att skrovet kommer ur vattnet ordentigt. Känns som om det skulle gå skulle max hastigheten öka med ett gäng knop till Men jag antar att det är en kompromiss man får ta IOM att båten är så lätt.

Det lilla torra plast facket framför styrpulpeten gick "handtaget" sönder när jag var tvungen att öppna det när det var -8 grader. Men det är ju garanti på båten så det är bara att byta

Jag valde båten före en Buster för att jag tycker den är snyggare (smaksak), Svenskbyggd, (Vafaan finnarna har ju Nokia) samt att jag gillar att den inte är dubbelskrovig (tappar minimalt med utrymme). Dessutom fick jag ett väldigt bra höstpris!!

Silverfish upplevde inte jag som ett alternativ eftersom jag har tröttnat helt på plastbåtar och silver är en plastbåt i aluminium förpackning!!!

Blev långt! men hon är ju min ögonsten(hoppas inte sambon läser detta )

/Johan

Kommentera

5opan jag får tacka för en utförlig beskrivning av din nya ögonsten låter spännande. Har nu en ryds 480dl från 1990 börjar bli lite sliten känns inte som en ögonsten längre. Får väl önska dig många skitfisken. Finns en kul tråd på forumet om att mörka sina inköp.

Kommentera

catch&eat du får skriva en önskelista till jultomten! 5opan du kanske kan ifall du har ork att skriva en liten recension? Då menar jag under forumsdelen recensioner.

Kommentera

Vad hamnade priset på då?

Eller är det en sambo hemlighet?

Nöp länken från linder.

Min lilla plastbåt är fortfarande min ögonsten dock. Fast jag gillar ju båtar..

Kommentera

Ursprungligen postat av Stizo
              catch&eat du får skriva en önskelista till jultomten! 5opan du kanske kan ifall du har ork att skriva en liten recension? Då menar jag under forumsdelen recensioner.
              Det är länge sen tomten slutade komma till mig han gillar väl inte gamla tjuvgubbar

Kommentera

Ursprungligen postat av catch&eat
                Det är länge sen tomten slutade komma till mig han gillar väl inte gamla tjuvgubbar
                Jasså, så du har inte varit snäll! Du får väl satsa på nästa jul!

Jag skulle inte ha någonting emot att få en fin Linderbår i julklapp. Nu vet ni grabbar vad ni skall köpa till mig!

Kommentera

Ursprungligen postat av Stizo
                  Jasså, så du har inte varit snäll! Du får väl satsa på nästa jul!

Jag skulle inte ha någonting emot att få en fin Linderbår i julklapp. Nu vet ni grabbar vad ni skall köpa till mig!
                  Vadå, är du skadad

Kunde inte låta bli

/D

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 019 visningar