Tja !
Var inte allt för länge sen jag köpte mitt första Haspelspö. Kort därefter köpte jag ett Jerkbaitset.
Har inte fiskat nånting med Haspel sen jag köpte Jerkbaitsettet.
Har nu funderingar om Flugfiske, om det kan tänkas vara nåt för mig.
Har kikat endel på youtube på Flugfiske, samt Flugbindning. Och det verkar minst sagt riktigt roligt.
Hur effektivt är det att fiska Gädda med fluga, jämfört med Jerkbait? (Jag har sett Fly vs Jerk)
Jag tänker såhär, Mycket fisk=Roligt. Ingen fisk=Inte roligt uppenbarligen.
Vill ju inte lägga pengar på Fluga om det inte alls är effektivt liksom.
Går det att fiska Fluga året runt? Förutom när det är Is då.. :P
Men då är ju problemen, Vad kostar ett Flugfiskeset (Spö,Rulle samt alla linor man behöver)? Vad kostar material för Flugbindning?
Går det att fiska med Fluga om man är 3 pers i en normalstor båt? (Tänker främst på att kunna få plats att kasta iväg flugan utan att sätta den i nacken på nån som befinner sig i båten)
Behöver nån speciellt spö/rulle för att fiska just Gädda, eller kan man fiska allting med ett och samma spö och rulle?
Jag bor i Östergötland/Norrköping, finns det nånstans att fiska Gädda och andra fiskar utan att behöva åka långt? Gääda går att fiska överallt typ, men Öring osv.
Många frågor jag vet, men svara gärna på det ni kan svara på.
Tack på förhand ! MVH Touch
Var inte allt för länge sen jag köpte mitt första Haspelspö. Kort därefter köpte jag ett Jerkbaitset.
Har inte fiskat nånting med Haspel sen jag köpte Jerkbaitsettet.
Har nu funderingar om Flugfiske, om det kan tänkas vara nåt för mig.
Har kikat endel på youtube på Flugfiske, samt Flugbindning. Och det verkar minst sagt riktigt roligt.
Hur effektivt är det att fiska Gädda med fluga, jämfört med Jerkbait? (Jag har sett Fly vs Jerk)
Jag tänker såhär, Mycket fisk=Roligt. Ingen fisk=Inte roligt uppenbarligen.
Vill ju inte lägga pengar på Fluga om det inte alls är effektivt liksom.
Går det att fiska Fluga året runt? Förutom när det är Is då.. :P
Men då är ju problemen, Vad kostar ett Flugfiskeset (Spö,Rulle samt alla linor man behöver)? Vad kostar material för Flugbindning?
Går det att fiska med Fluga om man är 3 pers i en normalstor båt? (Tänker främst på att kunna få plats att kasta iväg flugan utan att sätta den i nacken på nån som befinner sig i båten)
Behöver nån speciellt spö/rulle för att fiska just Gädda, eller kan man fiska allting med ett och samma spö och rulle?
Jag bor i Östergötland/Norrköping, finns det nånstans att fiska Gädda och andra fiskar utan att behöva åka långt? Gääda går att fiska överallt typ, men Öring osv.
Många frågor jag vet, men svara gärna på det ni kan svara på.
Tack på förhand ! MVH Touch
Kommentera