Fiskeaffärer i Houston! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeaffärer i Houston!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeaffärer i Houston!

Tjena!

Jag ska över till Houston i jobb ett par veckor. Finns det några bra affärer där man kan handla Jerkbait drag. Såg att Attitudebaits fanns där men dom har väl ingen affär! Det är ju roligare att gå in så att man får titta på grejjorna, men man måste ju betala skatt då också!

H;M

Kontakta jenk han vet helt säkert!! Han kan nog fixa lite attityd beten åt dig
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

=)

Det var några kompisar som var där för ca 2-v sen o dom sa att det fanns SJUKT stora fiskeaffärer där.......

Jag ska kolla upp var dom låg så att du vet lite mera!!!

Kommentera

basspro ligger ju bl a. där .... kan hända att du där finner vad du söker ....

Kommentera

BassPro är ett skottsäkert kort, IKEA varning pga storleken bara.
          Profilen på utbudet matchar naturligtvis det lokala fisket, men fråga personalen efter de Du vill ha så brukar de gräva fram det Du behöver.
          Det brukar vara svårt att hitta renodlade grejor till gädda och öring nere i södern, men fråga duger.

Rullar kostar 50% jämnfört med Sverige, spön kan Du glömma då de i regel bara kör med odelade 7fotsspön. Linorna brukar hamna på 30 - 40%, och en varning för dimensions angivelsen som brukar vara knutstyrkan i pounds.
          PPro 028 här hemma heter t.ex. 30 pounds i USA.
          En påse stormjiggar brukar kosta mindre än en tredjedel än här.
          Sen finns det massor av rena sopor också som ser bra ut men som att betrakta som "engångs".

Handla som en galning bah!
          www.utreel.com

Kommentera

finns massor med skojj där *tjohooooo*.
            BAssPro ligger at the Katy Mills.
            Acadamy, mkt mindre men större än de största senska butikerna tillsamans, ligger lite överalltt längs vägarna.
            Fishing Tackle unlimited, mer för havsfisket, men helt klart värt ett besök det oxå.
            sen så har det visst öppnat en ny stor butik oxå....mejla Jenk på attitude å hör, han har full koll
            Ha det så skojj, det hade jag......
            Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
            Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
            Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Ursprungligen postat av UT
              BassPro är ett skottsäkert kort, IKEA varning pga storleken bara.
              Profilen på utbudet matchar naturligtvis det lokala fisket, men fråga personalen efter de Du vill ha så brukar de gräva fram det Du behöver.
              Det brukar vara svårt att hitta renodlade grejor till gädda och öring nere i södern, men fråga duger.

Rullar kostar 50% jämnfört med Sverige, spön kan Du glömma då de i regel bara kör med odelade 7fotsspön. Linorna brukar hamna på 30 - 40%, och en varning för dimensions angivelsen som brukar vara knutstyrkan i pounds.
              PPro 028 här hemma heter t.ex. 30 pounds i USA.
              En påse stormjiggar brukar kosta mindre än en tredjedel än här.
              Sen finns det massor av rena sopor också som ser bra ut men som att betrakta som "engångs".

Handla som en galning bah!

Att plocka med spöt är inga problem, köp en spötub för att skydda dem bara ... denna plockade jag hem mitt spö i - kostade strax över 200 spänn, du får ge över tusenlappen för en likadan i sverige - finns förstås fler modeller av tuber, precis som med allt annat på basspro . Håller dock med om att besöket bör präglas av vansinnesshopping, de gjorde det vid mitt besök på basspro och det ångras inte

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 014 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art