Svensk fiskemedia - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svensk fiskemedia

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Svensk fiskemedia

Snacka om att fiskemedia (ni vet vilka) undergräver sitt förtroende. Var och varannan artikel är ju ren reklam för tillverkare och butiker. Visst är det bra för oss fiskare att veta vilka drag som fiskar tas på (men lika intressant vad som inte fungerar), men intresset att veta vilket spö och rulle som fisken togs med.....tja...vad säger man. Och vad ska man säga om testerna där lägsta betyg verkar vara godkänt....

Ett forum för och av sporttfiskare ligger verkligen rätt i tiden. Jag ser fram emot en uttömmande rescentiontsavdelning.

Ursprungligen postat av Grub
    Snacka om att fiskemedia (ni vet vilka) undergräver sitt förtroende. Var och varannan artikel är ju ren reklam för tillverkare och butiker. Visst är det bra för oss fiskare att veta vilka drag som fiskar tas på (men lika intressant vad som inte fungerar), men intresset att veta vilket spö och rulle som fisken togs med.....tja...vad säger man. Och vad ska man säga om testerna där lägsta betyg verkar vara godkänt....

Ett forum för och av sporttfiskare ligger verkligen rätt i tiden. Jag ser fram emot en uttömmande rescentiontsavdelning.

DU HAR SÅ RÄTT! Jag skulle kunna räkna upp ett antal artiklar, visst att veta något om vilken utrustning(rulle&spö m.m.) som fiken togs på kan ju i vissa fall vara intressant. Men det finns BETYDLIGT genomskillnigare reklam än så. Men man vill inte gärna skriva ut den här, blir lätt missuppfattningar.
    sigpic

Kommentera

har det blivit en trend att ha negativa åsikter mot fiskemedias/internetsidors användning av reklam i sina artiklar och inslag? värför ska man bry sig? alla ska tjäna pengar på något sätt och ovan nämnda rörelser gör det med sina egna metoder vare sig de är reklam i artiklar för diverse produkter eller annat.
      Personligen bryr jag mig inte ett smack om de nämner en viss produkt i relation till en artikel som igentligen inte handlar om just den specifika produkten.. klanka ner på andra saker istället för någonting så oväsentligt ( stavas de så?? )...

"mvh" jerka

Kommentera

Nä. Du behöver nog inte skriva ut några exempel. De med lite självinsikt lär väl själv förstå, och resten får leva lyckligt ovetande. Det sorgliga är att jag VILL lästa om sportfiske, men jag har svårt att hitta skäl till att förnya prenumerationerna eller surfa in på andra forum än detta.

Kommentera

Just reklam är en klurig bit ... utan reklam måste dom höja priserna på tidningen och kostar det för mycket vill ingen köpa. Tror faktiskt reklam på ett eller annat sätt är ett måste och kan tänka mig att reklam i en artikel slår bra mycket högre än en liten ruta på 10*5cm där företagets namn står.
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av jerka!
            har det blivit en trend att ha negativa åsikter mot fiskemedias/internetsidors användning av reklam i sina artiklar och inslag? värför ska man bry sig? alla ska tjäna pengar på något sätt och ovan nämnda rörelser gör det med sina egna metoder vare sig de är reklam i artiklar för diverse produkter eller annat.
            Personligen bryr jag mig inte ett smack om de nämner en viss produkt i relation till en artikel som igentligen inte handlar om just den specifika produkten.. klanka ner på andra saker istället för någonting så oväsentligt ( stavas de så?? )...

"mvh" jerka
            Men vad är det för fel på gammal hederlig betald reklamplats där det inte finns något tvivel om vad som är journalistik och betald reklam?

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman
              Just reklam är en klurig bit ... utan reklam måste dom höja priserna på tidningen och kostar det för mycket vill ingen köpa. Tror faktiskt reklam på ett eller annat sätt är ett måste och kan tänka mig att reklam i en artikel slår bra mycket högre än en liten ruta på 10*5cm där företagets namn står.
              Så är det naturligtvis. Men med för mycket och för genomskinlig redaktionell reklam så tappar man ju förtroende. Och utan förtroende tappar man läsare...

Vänligen
              Grub

Kommentera

Grub du har en poäng i det du skriver men jag har fortfarande mina åsikter kvar.. jag tänker helt enkelt inte på de dolda budskapen vad gäller marknadsföring ! Och eftersom ämnet är någonting man som "liten" konsument inte kommer kunna påverka på något större sätt så skriver jag inte mera i denna tråd.

skit fiske på er ! jerka!

Kommentera

Jo det är ju det där som är svårt att avväga såklart men tror ändå att många tidningar tjänar på att ha ett lågt försäljningspris på tidningen och sedan plocka in kosingen på reklam. Se bara på Aftonbladets hemsida ... ganska många läsare och helt gratis. Nja, inte plus-delen då men alla nyheter iallafall. Undrar hur mycket flis dom drar in på reklam å andra sidan.

Bra prudukter vill man ju höra om men man vill inte bli lurad att köpa nåt som sägs vara bättre än det egentligen är.
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Bergman, det är smygreklamen som färgar artiklarna som är irriterande, inte reklamrutorna i hörnen. Då är det precis som Grub säger en tydlig skillnad. FÖr att ta ett ex. Bergman är grossist åt 3 olika wobblermärken, jiggtyper, båtar, spönfabrikat, rullar eller d.y. Men han är även en väldigt framstående fiskare. När dom interjuvar honom om vilka grejor han fiskar med säger han, en sådan båt en sådan wobbler m.m. Nu är detta inte alls så tydligt i Sportfiskepressen, eftersom då skulle varanda läsare genomskåda detta. Sedan hurvida det görs med reklamsyfte eller erfarenheter kan nog i många fall diskuteras både mot och för.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 049 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art