Behöver ta en abborre på 1.18+, alla tips uppskattas. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver ta en abborre på 1.18+, alla tips uppskattas.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Fiska lite djupare med jigg eller deadbait.

Edit: Det är väl till och med tillåtet att ha ett mete i samtidigt som man jiggar?
    -----------PB's!-----------
    Gädda 8,7 kg
    Harr 0,5 kg
    Abborre 0,8 kg
    Torsk 2,4 kg
    Havsöring 3,5 kg
    Näbbgädda
    Strömming
    Mört
    Skrabb

Kommentera

ante912, de allra flesta sjöar brukar bara tillåta ett spö åt gången, och med tanke på att du bor i Nynäs kan det vara värt att nämna att det fria kustfisket också betyder ETT spö åt gången, inte ett till mete och ett till spinnfiske. Ett.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
        ante912, de allra flesta sjöar brukar bara tillåta ett spö åt gången, och med tanke på att du bor i Nynäs kan det vara värt att nämna att det fria kustfisket också betyder ETT spö åt gången, inte ett till mete och ett till spinnfiske. Ett.
        Åfan, tur att jag inte gör det själv utan bara lurar andra!
        Tack för informationen!
        -----------PB's!-----------
        Gädda 8,7 kg
        Harr 0,5 kg
        Abborre 0,8 kg
        Torsk 2,4 kg
        Havsöring 3,5 kg
        Näbbgädda
        Strömming
        Mört
        Skrabb

Kommentera

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
          Hehe, tänker på alla dessa sikmetare längst kusten som kör typ 5 spön +

Kommentera

Vill tillägga att om man metar sik och inte kör med massa spön, behöver man inte känna sig påhoppad.

Kommentera

Jag kommer givetvis inte att fuska i tävlingen, men lusten rinner ju på ibland Känner verkligen att jag måste vinna tävlingen. Trist o säga det men jag är inte jätteimponerad av insatsen utav min bror som för tillfället leder Han har fått runt 15 abborrar totalt i år, jag över 350 stycken sedan den 15:e juni, och jag har verkligen försökt hitta dom stora

Jakedasnake: Har faktiskt inte lyckas ta någon abborre på jerkbait(kör oftast stora beten) ännu, men eftersom jag fick en rapalajerk via FFA prenumenering ska jag köra några timmar med den på de ställena som brukar ge mest och störst abborre. Där abborrarna står i mina vatten är det inte särskilt "gäddigt" så det blir väl aldrig riktigt av att man fiskar med jerken efter dom. Jerkar du annorlunda mot vad du brukar med invevningshastighet, jerks, vevstopp osv när du jerkar efter abborre?

Som jag skrev har jag ju en del död mört o löja i frysen. Är det mycket skillnad på mete/bottenmete med död fisk än med levande? Vilket tackel är bäst för att kasta ut en död fisk och veva hem den bitvis, och hur ska kroken sitta så man slipper kasta av fiskarna/rycka loss dom i stenar?

Kör mestadels med 7 eller 9 cm twin tail jiggar i gult, grönt, vitt, vit med röda paddlar.
              Kanske ska köra mer med curly tail eller shad?

Tack så mycket för alla tips hittils

Kommentera

Mer vevstopp om jag vill få abborre eller gös

Kommentera

Kör med medelstora shadjiggar längst med botten om du inte har ekolod. Har du ett ekolod kan du alltid leta upp fisken, slänga ut ett mete med daggmask eller fisk och ta nåt o käka sålänge!
                  You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  64 svar
                  15 132 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg .art
                  av .art