Hej! Jag tänkte roa mig med att bygga ihop en jerkrulle i vinter och har några frågor om det. Jag har en begagnad 5601 jerk och en splitterny 5601 JB. Så här har jag tänkt: Jag tänkte ta båda gavlarna och "vevhuset" eller vad det kallas från 5601 jerk och lacka dessa (lämna in hos lackerare). Sedan hade jag tänkt att ta alla delar ifrån JB rullen och sätta i. Tänkte även byta utväxlingen till 6,3:1. Sedan tänkte jag trimma den med UT Musky Performance, lättviktslinspridare och keramisk knivbult. Och slutligen sätta på en predatorvev. Då är mina frågor följande, fungerar det här bygget att göra utan några problem? Är något av det jag tänkt göra överflödigt? När jag säger överflödigt menar jag inte kostnadsmässigt, utan rent funktionsmässigt. Är "vevhuset" eller/och gavlarna bättre på JB än på 5601 jerk kvalitetsmässigt? Går det överhuvudtaget att lackera vevhuset och med tanke på smörjfunktioner o.s.v?
Väldigt tacksam för svar!!!! Och gärna inga svar som "köp en cardiff istället" och liknande
MVH Micke
Väldigt tacksam för svar!!!! Och gärna inga svar som "köp en cardiff istället" och liknande
MVH Micke
Kommentera