Döda storgäddor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Döda storgäddor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av mighty mattis
    BBRF: Varför slänger du ut dina gäddor i skogen? Är det inte bättre att ge bort dem till någon? Det finns en hel del som gillar gädda. Bli svärmors favorit genom att donera en och annan gädda till henne.
    Det är just det jag gör, som Elanen är inne på så blir det ju alltid något djur som får sig en bit mat......Helllre 10 mätta rävar en en glad svärmor...
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Har ni sett nyheten "24 kilos jättelax fångad av håvbåt i strömmen" på fiske.nu? Där pratas det också om en gädda på 14,3kg som bonkades, kan det vara samma gädda dem syftar på som i denna tråd???

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
        BBRF, har klart en poäng där. Isfiske vid höga köldgrader efter gädda och annan isfisk är en chansning. Om man nu är en pussgubbe är man ute på hal is om man isfiskar typ gädda i minus 10 grader. Och då kanske det blåser 10 sekundmeter som inte är ovanligt. Då är det lätt 20 minusgrader. Och fumla med en iskall gädda på ett avkrokningsmatta. Som då måste placerats vid varje ishål tidigare för att det ska gå fort som attan. Borde med logik ge en blind gädda. Enligt alla så kallade gäddproffs, lyckas dom som trollkarlar få upp gäddan med blixtens hastighet till ishålet. Därefter trolla ut kroken med redan befintlig tång. Som antagligen varit fastklistrad på handen. Därefter tagit ett eller flera kort med kamera redan uppställd. Och med redan klar fotograf på plats vid rätt ishål. Under den superkorta tiden har gäddan kunnat själv petat bort ishinnan med ett par blinkningar. Och då skall det gälla gäddproffsen. Undrar då i mitt vilda sinne hur det går till med nybörjare. Eller ovana fiskare. Om man som jag lite lätt överdriver se att gäddans chanser är dåliga. När det gäller ögona. Visst det är upp till var och en. Men då ska man inte förespråka som många att man är för C&R till varje pris. Har undrat om dom stora abbissar man släppt vid stark kyla blivit blinda. Min misstanke är nog att många gått åt. Fast inte kan man vara inne dom dagarna bara för det. Även om nu vissa säger att dom täckt över ögonen direkt. Låter i mina öron som Kalle Anka. Kanske en liten mössa på gädd, abborrhuvudet är melodin. Men då nerdragen en bra bit. MVH Gunnar J.
        Håller med Bergman, man Krokar av fisken i hålet, väntar till kamran och vågsäcka är blöta. Håll up fisken, 2 snabba kort, ner i det våta vägnätet och snabbt som fan tillbaks igen. Det gäller alla temperaturer, själv avstår jag när det blir så kallt! Eller satsar på att köra en "kulfisket" efter smågädda osm man enbart krokar av direkt i hålet.
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
          Håller med Bergman, man Krokar av fisken i hålet, väntar till kamran och vågsäcka är blöta. Håll up fisken, 2 snabba kort, ner i det våta vägnätet och snabbt som fan tillbaks igen. Det gäller alla temperaturer, själv avstår jag när det blir så kallt! Eller satsar på att köra en "kulfisket" efter smågädda osm man enbart krokar av direkt i hålet.
          Varför vill man ha en blöt kamera ?
          12 hours
          1,440 casts
          2 followers
          1 strike
          DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 050 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art