Savage gear real eel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savage gear real eel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Der er inta kun fiskeprylerne, de groveste eksempler er SG's 1:1 kopier af Bakers Hookout, og af Frabills net!!.

I min verden, er det dog i orden at kopiere, om man laver et bettre produkt end originalen, men det er endnu inta lykades SG.
    Senast ändrad av killerbug; 2012-09-02, 09:21.

BDFI.DK

Kommentera

Jag tycker du Killerbug ska vara jäkligt stolt över dina landsmän som driver SG framåt. Mads mfl tycker jag gör ett riktigt bra jobb som satsar på predatorprylar framför "svensson" produkter... För sådana finns det på tok för många av!

Vad har Danmark att komma med förutom SG? Stöd dem istället för farao!
      Ungefär som vi i Sverige gör med Ambassadeur och deras rullar.. Finns säkerligen andra som gör minst lika bra rullar men inte får jag för mig att köpa annat för det :-) (gäller multirullar)
      Senast ändrad av HenkeW; 2012-09-02, 10:04.

Kommentera

Visst kopierar dom en del men vafan, inte kopierade dom frabill? Håvarna är inte ens lika.
        Deviator är ingen Buster kopia, det är bara en glider, och Buster är ju en kopia på Topper (eller den kanske också bara är en glider).
        BFT har också kopierat saker, detsamma med alla andra företag, inte minst Tackle Industries som verkligen kopierar flera företag men det är inget man bryr sig om.

Fiskesaker kopieras hela tiden så det är inget att gnälla över.
        Gillar inte Real Eel pga hypen om att den ska ha någon super stark dragningskraft och att dom studerat ålars rörelse. Att dom har valt att kopiera en fisk som är väldigt ovanlig på många ställen istället för typ en mört är också lite tråkigt.
        Senast ändrad av Masken_Gurra; 2012-11-16, 08:06.

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
          Visst kopierar dom en del men vafan, inte kopierade dom frabill? Håvarna är inte ens lika.
          Deviator är ingen Buster kopia, det är bara en glider, och Buster är ju en kopia på Topper.
          BFT har också kopierar saker, detsamma med alla andra företag, inte minst Tackle Industries som verkligen kopierar flera företag men det är inget man bryr sig om.

Fiskesaker kopieras hela tiden så det är inget att gnälla över.
          Gillar inte Real Eel pga hypen och att dom har valt att kopiera en fisk som är väldigt ovanlig på många ställen istället för typ en mört.
          Å andra sidan är ålar grymt bra betesfisk, där dom finns. Typ bland det bättre du kan fiska med, om du frågar en engelsman.

Sen tror jag för övrigt inte att fiskar tar en shad i firetiger som en betesfisk :P

Kommentera

vore jag representant för SG och läste denna tråd skulle jag jubla, oavsett om dom kopierar eller inte, så pratar folk som fan om deras prylar, och köper dom, bra jobbat SG
            jag köpte då dessa Mieko Jiggar för flera år sedan, och dom fungerar likadant och håller bra.

vem som var först vet jag inte

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
              Jag tycker du Killerbug ska vara jäkligt stolt över dina landsmän som driver SG framåt. Mads mfl tycker jag gör ett riktigt bra jobb som satsar på predatorprylar framför "svensson" produkter... För sådana finns det på tok för många av!

Vad har Danmark att komma med förutom SG? Stöd dem istället för farao!
              Ungefär som vi i Sverige gör med Ambassadeur och deras rullar.. Finns säkerligen andra som gör minst lika bra rullar men inte får jag för mig att köpa annat för det :-) (gäller multirullar)
              SG er jo netop "Svensson" produkter, dårlige kopier av de store Amerikanske betestilverkere. Det er jeg inta specielt STOLT av. Jeg støter de originale produkter der fungere bra, og som har en god kvalitet. Hvofor betale 1500 for en SG stang der knækker, når jeg kan få en St Criox til samme pris.

BDFI.DK

Kommentera

Ja det var en väldans diskussion om vem som kopierar vem.
                För mig är det inte kopiering om man tittar på hur en produkt är byggd och modifierar och förfinar produkten till ett "eget" utseende med lika eller lite annorlunda egenskaper än originalet. Till det bättre eller det sämre ligger ju bara i betraktarens ögon.
                Det ju detta som driver en utvecklingsprocess framåt, att hela tiden förändra, förfina och förbättra saker som redan finns.

Kommentera

Om Savage Gear kopierar mycket så är det dom bästa kopierarna någonsin

Kommentera

Undrar om det finns någon betestillverkare som kopierat den första wobblern...........
                    Senast ändrad av Chrisse; 2012-09-27, 07:34.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lucius Visa inlägg
                      ...XXL-tail är en lustig felbeställning där de asiatiska fabrikerna trodde att beställaren hade angivit önskad beteslängd i tum och inte i centimeter (så säger iaf ryktet).
                      Jag jobbade i sportfiskebutik, när detta inträffade. Det var någon gång mellan 2001 och 2003, minns inte exakt när, men jag minns säljarens besök väldigt väl. Fladen Fishings säljare dök upp med ett par megajiggar och berättade att det hade blivit missförstånd vid beställningen, och att de hade de en mängd jiggar som de tänkte försöka sälja trots allt (de var ju löjligt stora med den tidens mått mätt). Säljaren verkade lite förvånad över att ett par butiker hade beställt ett antal för att se om det fanns en det något intresse för bjässarna bland kunderna. Vi sålde några och de levererade ett antal gäddor i Blekinge, men det fanns ju knappt kastspön på den svenska marknaden som kunde hantera dessa monster.

/Robin

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 526 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot